Hlavní navigace

Facebook ruší možnost uzamknout profily zemřelých jen pro přátele

 Autor: Isifa
Daniel Dočekal 24. 2. 2014

Dost špatná zpráva, Facebook mění pravidla, jak bude zacházet s profily zemřelých lidí. A navrch nabízí, že jim vytvoří virtuální videopomníček.

Pokud jste se někdy setkali s tím, že zemřel někdo, koho jste znali a „potkávali“ jste se s ním na Facebooku, víte jak mohla být vzniklá situace nepříjemná. Facebook profily zemřelých lidí odmítá smazat a ty dál žijí podivným životem. 

Herní aplikace na nich spamují, jako kdyby zemřelý stále hrál, nic netušící přátelé tam píší vzkazy a nechápou, proč se dotyčný či dotyčná neozývá. Pokud měl zemřelý příbuzné, mohou se jen marně snažit Facebook přimět ke smazání profilu – většinou totiž neznají heslo a Facebook jejich žádosti ignoruje.

Bohužel bude hůř. Doposud pozůstalí (když měli to štěstí, že Facebook uznal, že jsou pozůstalí) mohli alespoň požádat o to, aby byl účet tzv. zvěčněn (memorialized), což znamená, že byl uzamčen a viditelný „jenom pro přátele“. To se teď mění: podle nových podmínek užívání účty zemřelých zůstanou otevřené v původním nastavení. Facebook to zdůvodňuje tím, že „respektuje volbu zemřelého v době, kdy byl naživu“.

Facebook zároveň začal pozůstalým nabízet, že na jejich žádost může na profilech zemřelých uživatelů vytvořit tzv. „Look Back“ videa, která shrnou jejich posty a sdílené fotografie a zůstanou dostupná na jejich profilech. Zavedení vizuálních videopomníčků Facebook zdůvodňuje jako něco, co po něm „více uživatelů chtělo“. Vyznívá to ale spíš jako snaha, jak využívat data na profilech zesnulých pro vlastní marketing.

WT100

Chcete si být jisti, že Facebook nebude váš profil pro vlastní komerční a marketingové účely po vaší smrti využívat? Pamatujte na to a poskytněte pozůstalým přístup k vašemu profilu. Tak, aby ho mohli smazat a nemuseli se pořád dokola dívat na upozornění od Facebooku s fotografií jejich zemřelého příbuzného či známého.

Zdroj: Remembering Our Loved Ones

Našli jste v článku chybu?
Lupa.cz: Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

DigiZone.cz: Banaxi: videa kdekoli na světě

Banaxi: videa kdekoli na světě

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Podnikatel.cz: 5 věcí, které o EET ještě nevíte

5 věcí, které o EET ještě nevíte

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Podnikatel.cz: Vytvořte si web sami. Redakční systém Tumblr

Vytvořte si web sami. Redakční systém Tumblr

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Vitalia.cz: Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Lupa.cz: Bude Google platit médiím za použití článků?

Bude Google platit médiím za použití článků?

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny