Hlavní navigace

Facebook se začne dělit s velkými poskytovateli videa o peníze z reklamy

 Autor: Facebook
Jan Beránek 2. 7. 2015

NBA, Fox Sports nebo Funny or Die budou po prázdninách jako první dostávat svůj podíl z reklamy, kterou k ní Facebook prodá.

Sdílejte váš obsah přímo u nás a my se s vámi podělíme o peníze, které na něm vyděláme. Jednoduchá rovnice znamená jediné – Facebook vyrazil do přímého střetu s YouTube.

Videoserver Googlu se už celé roky s úspěšnými tvůrci o příjmy z reklamy dělí tak, že 55 % putuje autorovi a zbytek zůstává firmě. „Plno našich partnerů nám říkalo, že by podobný krok výrazně zvýšil motivaci k publikování většího množství obsahu na Facebooku,“ říká viceprezident Facebooku Dan Rose pro server Re/code.

Facebook tak přichází s podobnou nabídkou – 45 % příjmu z reklamy si ponechá a 55 % dá autorům. Platí to ovšem jen pro videa nahraná přímo na Facebook, ne sdílená z jiných služeb.

Dělit se ale nebude o zisky ze všech videí, která uživatelé přehrají. Půjde jen o reklamy přehrané v rámci nové funkce Suggested Videos. Ta bude fungovat tak, že uživateli, který si pustí jedno video, nově navrhne nový feed s dalšími videi, která by ho mohla zajímat. Videa se budou automaticky spouštět a mezi nimi poběží reklamní spoty – a právě o podíl z nich by se měli podělit autoři přehraných videí.

Facebook teď ještě řeší, jak přesně bude provize počítat a rozdělovat. Uživatel totiž může přehrát třeba tři videa a přitom zhlédnout jen jednu reklamu. V tom případě bude Facebook rozpočítávat 55% podíl mezi jednotlivé autory podle času, který uživatel s jednotlivými videi stráví, píše Re/code. 

CIF16

Video je stejně jako mobily pro Marka Zuckerberga velkým tématem. Na sociální síti se denně přehraje víc než miliarda spotů, a i proto si už letos v lednu Facebook pořídil mladý startup QuickFire

Ten se specializuje na rychlou kompresi videa bez ztráty kvality. „Díky QuickFire Networks dostáváte do rukou zbraně, které vám pomohou zvládnout probíhající videorevoluci,“ tvrdil startup na svém webu.

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Fyzioterapeutka: Chůze naboso? Rozhodně ano!

Fyzioterapeutka: Chůze naboso? Rozhodně ano!

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Měšec.cz: „Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

„Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Lupa.cz: Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

Lupa.cz: Bude Google platit médiím za použití článků?

Bude Google platit médiím za použití článků?

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...