Hlavní navigace

Facebook se začne dělit s velkými poskytovateli videa o peníze z reklamy

 Autor: Facebook
Jan Beránek

NBA, Fox Sports nebo Funny or Die budou po prázdninách jako první dostávat svůj podíl z reklamy, kterou k ní Facebook prodá.

Sdílejte váš obsah přímo u nás a my se s vámi podělíme o peníze, které na něm vyděláme. Jednoduchá rovnice znamená jediné – Facebook vyrazil do přímého střetu s YouTube.

Videoserver Googlu se už celé roky s úspěšnými tvůrci o příjmy z reklamy dělí tak, že 55 % putuje autorovi a zbytek zůstává firmě. „Plno našich partnerů nám říkalo, že by podobný krok výrazně zvýšil motivaci k publikování většího množství obsahu na Facebooku,“ říká viceprezident Facebooku Dan Rose pro server Re/code.

Facebook tak přichází s podobnou nabídkou – 45 % příjmu z reklamy si ponechá a 55 % dá autorům. Platí to ovšem jen pro videa nahraná přímo na Facebook, ne sdílená z jiných služeb.

Dělit se ale nebude o zisky ze všech videí, která uživatelé přehrají. Půjde jen o reklamy přehrané v rámci nové funkce Suggested Videos. Ta bude fungovat tak, že uživateli, který si pustí jedno video, nově navrhne nový feed s dalšími videi, která by ho mohla zajímat. Videa se budou automaticky spouštět a mezi nimi poběží reklamní spoty – a právě o podíl z nich by se měli podělit autoři přehraných videí.

Facebook teď ještě řeší, jak přesně bude provize počítat a rozdělovat. Uživatel totiž může přehrát třeba tři videa a přitom zhlédnout jen jednu reklamu. V tom případě bude Facebook rozpočítávat 55% podíl mezi jednotlivé autory podle času, který uživatel s jednotlivými videi stráví, píše Re/code. 

Video je stejně jako mobily pro Marka Zuckerberga velkým tématem. Na sociální síti se denně přehraje víc než miliarda spotů, a i proto si už letos v lednu Facebook pořídil mladý startup QuickFire

Ten se specializuje na rychlou kompresi videa bez ztráty kvality. „Díky QuickFire Networks dostáváte do rukou zbraně, které vám pomohou zvládnout probíhající videorevoluci,“ tvrdil startup na svém webu.

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Na pečení je nejlepší medovicový med

Na pečení je nejlepší medovicový med

Podnikatel.cz: Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Chtějte údaje k dani z nemovitostí do mailu

Root.cz: Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Mirai má nový cíl 5 milionů routerů

Podnikatel.cz: Dárkové poukazy. Vaše byznys výhra

Dárkové poukazy. Vaše byznys výhra

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

120na80.cz: Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

Stoná vaše dítě často? Upravte mu jídelníček

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Měšec.cz: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...