Hlavní navigace

Facebook (tak trochu) zruší pravidlo maxima 20 % textu v obrázku inzerátu

 Autor: Vonvon
Daniel Dočekal 24. 6. 2016

Tak trochu znamená, že původní poměrně jasné pravidlo se mění v nejasné posuzování „někým“. Stále bez reálné možnosti odvolání.

Už od dubna se řeší, že Facebook zruší pravidlo maxima 20 % textu v obrázku inzerátu. Jedno z pravidel, které platí už poměrně dlouho a které ale také ukazuje, jak jsou podobná pravidla nesmyslná. 

V řadě případů znemožňovalo použít inzeráty s vyobrazeními produktu, případně za text byly považovány věci, které textem nebyly. Poměrně zbytečně komplikované bylo i rozdělení obrázku na 4×5 políček a nutnost velmi úzkostlivě umísťovat text do této matice.

Původní pomůcka pro zjišťování se už změnila (najdete ji na https:www.facebook.com/ad­s/tools/text_overlay) a po pravé straně najdete kritéria pro hodnocení v textu obrázku.

Celé je to tak trochu možná ještě horší. 20 % je pryč, obrázek k inzerátu ale bude posuzován, jestli v něm je textu málo nebo hodně. Podle toho, co si bude posuzovatel myslet, se pak váš inzerát zařadí do čtyř kategorií

  • OK = váš inzerát bude zobrazován bez omezení
  • Málo textu (low) = dojde ke snížení možného dosahu
  • Středně textu (medium) = dosah vašeho inzerátu bude velmi nízký
  • Hodně textu (high) = váš inzerát se vůbec nemusí zobrazovat

Celé je to typický Facebook, pravidlo založené na imaginárním posuzovateli s parametry, které nejsou nijak jasně dány. Celý mechanismus je ale asi poměrně jasný. Do aukčního schématu (ti, co platí více, mají přednost) zapojil Facebook ještě „váhu“ v podobě obsahu textu v obrázku inzerce. 

Přednost budou dostávat inzeráty, kde není žádný text, a čím více textu v obrázku je, tím více bude inzerát odsouván do pozadí.

Facebook k této změně uvádí, že preferované je, že obrázek v inzerci neobsahuje žádný text. Ten se v představách Facebooku má objevit hlavně v testové části inzerátu (či příspěvku, protože tohle se stále, bohužel, týká i připlácených příspěvků). 

Je dost jisté, že množství textu posuzuje v první řadě automat, ale protože inzeráty Facebook tak jako tak schvaluje, nějaký ten podíl lidského faktoru stále zůstává. A stále zůstává stejný problém, že pokud budete chtít v reklamě použít skutečné vyobrazení produktu, tak pokud je v balení obsahujícím „příliš“ textu, tak je lepší něco takového nedělat. Tedy lepší protože Facebook, nikoliv lepší z hlediska reklamy a značky.

Ale pozor, jak se můžete podívat na dvou příkladech, výsledek je občas dost náhodný. 

WT100

V nápovědě Guide For Using Text in Ad Images je uvedeno, že výše popsané bude od 6/8/2016 a k nasazování bude docházet postupně. Jde o anglickou nápovědu, jde tedy o 8. června 2016.

V nápovědě jsou uvedeny i výjimky, tedy momenty, kdy text nebude brán za text – například obálky knih a vyobrazení produktů (ale jak vidíte, tohle automat odlišit neumí). Logo vaší společnosti ale jako text bude posuzováno vždy, stejně jako vodoznaky či čísla. U vyobrazení produktů je důležité vědět i to, že přijatelné je pouze vyobrazení celého produktu. 

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Slevu na dani na EET neuplatní každý

Slevu na dani na EET neuplatní každý

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme