Hlavní navigace

Facebook terčem nové vlny žalob za Social Ads v projektu Beacon

Karel Wolf

Ačkoli je to skoro tři čtvrtě roku poté, co odezněla aféra kolem problematického modelu sociální reklamní sítě v rámci oblíbeného komunitního portálu, čelí k vůli ní Facebook nové vlně žalob. V úterý portál kvůli kontroverzním reklamním praktikám zažalovala větší skupina uživatelů z amerického Texasu. Uživatelé sytému vyčítají, že nedostatečně upozorňoval na jejich automatické zahrnutí do reklamní kampaně a také porušování jejich soukromí tím, že notifikace byly dostupné i mimo uživatelskou síť…

Ačkoli je to skoro tři čtvrtě roku poté, co odezněla aféra kolem problematického modelu sociální reklamní sítě v rámci oblíbeného komunitního portálu, čelí k vůli ní Facebook nové vlně žalob. V úterý portál kvůli kontroverzním reklamním praktikám zažalovala větší skupina uživatelů z amerického Texasu. Uživatelé sytému vyčítají, že nedostatečně upozorňoval na jejich automatické zahrnutí do reklamní kampaně a také porušování jejich soukromí tím, že notifikace byly dostupné i mimo uživatelskou síť Facebooku. Serveru se při tom navíc dokonce podařilo porušit vlastní podmínky používání služby. Poškození se ale cítí také uživatelé Internetu, kteří na Facebooku vůbec nejsou. Těsně před loňskými Vánocemi spustil Facebook projekt Beacon, tento kanál spojující sociální portál s jeho obchodními partnery, zveřejňoval informace o nákupních zvycích a uskutečněných transakcích uživatelů. Příklady měly fungovat jako doporučení pro ostatní, komunita se ale ohradila proti automatickému zařazování do systému bez jejich souhlasu. Služba prý údajně informace zasílala i po vyslovení jasného nesouhlasu uživatelů. (Cnet News)

Našli jste v článku chybu?