Hlavní navigace

Facebook testuje doručování nevyžádaných zpráv do vaší schránky za dolar za kus

David Slížek 21. 12. 2012

Facebook na svém blogu oznámil, že začíná testovat novou možnost, jak za peníze obejít vlastní filtry doručené facebookové pošty. Členové skupiny testerů si budou moci zaplatit za to, aby se zpráva poslaná uživateli, se kterým se neznají (tedy nejsou jeho přáteli na Facebooku), zobrazila v jeho poště v adresáři Příchozí (Inbox). 

Facebook na svém blogu oznámil, že začíná testovat novou možnost, jak za peníze obejít vlastní filtry doručené facebookové pošty.

Členové skupiny testerů si budou moci zaplatit za to, aby se zpráva poslaná uživateli, se kterým se neznají (tedy nejsou jeho přáteli na Facebooku), zobrazila v jeho poště v adresáři Příchozí (Inbox). 

Jinak by totiž skončila v adresáři Další (Other), o jehož existenci řada uživatelů ani neví. Právě do něj dnes padají zprávy od lidí, se kterými se uživatel nepřátelí, nebo je algoritmy Facebooku vyhodnotily jako nepodstatné. 

Cena za „protlačení“ zprávy do centra pozornosti uživatele bude v testovacím provozu 1 USD.

„Někteří komentátoři a výzkumníci říkají, že zatížení odesilatelů finančním poplatkem může být nejefektivnějším způsobem, jak potlačit zasílání nevyžádaných zpráv a jak naopak usnadnit posílání zpráv relevantních a užitečných,“ vysvětluje Facebook.

A popisuje situace, ve kterých by se prý podobná funkce mohla hodit: například když chcete kontaktovat někoho, jehož vystoupení na nějaké konferenci vás zaujalo, ale nejste s ním na Facebooku přátelé. Nebo pokud máte pro někoho pracovní nabídku.

Test proběhne pouze mezi osobními účty vybraných uživatelů v USA. A takto přesměrovaný vzkaz bude každý uživatel moct dostat jen jednou týdně.

Našli jste v článku chybu?

27. 12. 2012 9:58

Taky nad tim tak premyslim, jak se jim zamlouva,ze odpovidam na vsechny nabidky, vcetne tech nerelevantnich. Prijde mi to proste jako slusnost, treba ze nektere firmy na odpoved svym zajemcum o pracovni nabidku kaslou....

21. 12. 2012 13:54

Shi (neregistrovaný)

Facebook už udělal tolik věcí proti svým uživatelům, že bych si troufl tvrdit, že si téhle skoro ani nevšimnou.

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení