Facebook týden: ochrana soukromí nikoho příliš netrápí

Některým uživatelům se nezamlouvá přístup, který FB zvolil při párování informací z profilu s konkrétními stránkami. V případě propojení se totiž informace stanou automaticky veřejnými, a pokud s tím nesouhlasíte, zmizí z profilu úplně. Už ani americkým senátorům se nelíbí připravovaná funkce personalizace webů, přesněji řečeno fakt, že by měla být standardně zapnuta všem uživatelům a odesílat o nich data třetím stranám.

Hlavní kouzlo Facebooku (a podobných sítí) spočívá v jejich možnosti provazovat vzájemně různé informace. Ne vždy je ale to, co autoři považují za užitečné, uživatelům skutečně ku prospěchu, a ne vždy je to také ku prospěchu jejich soukromí. Facebook se v poslední době dočkal vlny kritiky za funkci, která je součástí nového designu, a která automaticky přiřazuje k vašim informacím, vyplněným na profilu facebookovské stránky.

Facebook - zájmy

Problémem je, že ne vždy se podaří k jednotlivým položkám přiřadit relevantní stránky a navíc si Facebook v případě této nové funkcionality nedělá příliš těžkou hlavu s ochranou vašeho soukromí. V okamžiku, kdy se data spárují s konkrétními stránkami, stávají se automaticky veřejnými. Pokud se vám to jako ostatním mnoha uživatelům nelíbí, máte pravděpodobně alespoň prozatím smůlu. Rozhodnete-li se totiž, že si nepřejete, aby se informace o vašich zálibách propojovaly s vybranými stránkami, budou tyto informace z vašeho profilu vymazány.

Bible marketingu na Facebooku

Bible. To je všechno v jednom, od etické příručky, přes školní učebnici po knihu kulinářských receptů. Firmy, které se snaží těžit z trendu sociálních sítí vydáváním specializovaných „biblí“, riskují, že trend skončí dříve, než jich prodají dostatečný počet. Víte, že existovala kniha „Jak správně blogovat pro své zaměstnance“? Těžko bychom pro ni dnes hledali čtenáře.

Vy si nyní můžete za 95 dolarů stáhnout aktuální verzi Bible marketingu na Facebooku, pokud si připlatíte a obětujete o 200 dolarů více, budete po následujících 12 měsíců dostávat do vaší e-mailové schránky zdarma aktualizace k nejnovější verzi. Anebo si onu příručku stáhněte zdarma z prostřednictvím některé z file-hostingových služeb.

<fb:fan profile_id=„83767­868289“ stream=„0“ connections=„10“ logobar=„1“ width=„300“></f­b:fan>
Lupa.cz on Facebook

Facebook pro pamětníky

Ačkoli se to nezdá, Facebook už existuje přes šest let. Globálně se používá od roku 2006 a trendem je poslední dva roky. V životě člověka je to málo, v geologické historii planety vůbec nic. To ale neznamená, že si nemůžeme zahrát na pamětníky a nostalgicky povzdechnout „Ach, to bylo tenkrát“.

Zavzpomínat jak dnes nejpopulárnější sociální síť vypadala ve svých plenkách a jak se postupem času měnilo její uživatelské rozhraní, si můžete připomenout díky heslu na Wikipedii. Jak dokládá další heslo, Facebook nevyvolával v průběhu let jen nadšení, ale také spory, například právě o možnost poskytovat data svých uživatelů třetím osobám.

Zase to soukromí

Facebook se stává nejen platformou politické diskuse, ale také jejím předmětem. Některým americkým demokratickým senátorům se totiž nelíbí připravovaná funkce personalizace webů, přesněji řečeno fakt, že by měla být standardně zapnuta všem uživatelům. Navrhují, aby si sami uživatelé mohli určit, zdali tuto službu chtějí využívat či nikoliv. Jde o to, že Facebook automaticky sdílí vaše data s vybranými partnery (v současné době se službami Docs.com , Pandora.com, a Yelp.com) v okamžiku, kdy navštívíte jejich stránky.

Yelp

Facebook odesílá bez vašeho vědomí základní informace v době, kdy jste přihlášeni ke svému účtu a současně navštívíte jednu ze tří jmenovaných stránek. Raději nedomýšlet, jak by to vypadalo, kdyby se Facebook rozhodl tento systém rozšířit na další partnery. Uvážíme-li, že uživatelé o sobě na Facebooku zveřejňují pravdivé a podrobné informace a souhlasí při registraci s jejich poskytnutím třetím stranám, pak je možná čas začít si Facebook doopravdy hlídat.

KL_NOMINACE

Aby se noví uživatelé necítili osamělí

Facebook začal nabízet novým uživatelům stránky, které by rozhodně měli navštívit. Jako poslední krok v procesu registrace dostanou na výběr ze stránek oblíbených politiků, celebrit, ale také známých firem a značek. Důvod takového počínání je zřejmý, vtáhnout nové uživatele do víru událostí a to ještě předtím, než si stačí dohledat své opravdové přátele.

Facebook - nováčci

Podle dosavadních zkušeností dává Facebook na výběr spíše ze stránek celebrit než soukromých společností, ale to samozřejmě neznamená, že by se tento poměr nemohl v budoucnu změnit ve prospěch firem. Pak by se nabízela otázka, zda se v seznamu doporučených stránek jedná o stránky relevantní z pohledu uživatele nebo spíše z pohledu inzerenta. Navíc existuje celá řada metod, jak by se nová funkce pro osamělé čerstvě příchozí dala využít k extrakci jejich financí.

Anketa

Vadí vám, že Facebook plánuje v daleko větší míře poskytovat údaje o svých uživatelích třetím stranám?

22 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 16. 8. 2011 15:22

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »