Hlavní navigace

Facebook týden: profily prý přestávají být zajímavé

23. 8. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 21971
Poznámky na FB získávají funkce běžné z textového editoru. Facebook se stal v červnu třetím nejpopulárnějším videoserverem ve Spojených státech. Je tedy jen otázkou času, kdy i na něj dorazí videoreklama. Nově spuštěná funkce Places umožňuje uživatelům jednoduše informovat ostatní, kde se právě nacházejí. Ostatní hráči z oblasti služeb na zjištění polohy jsou prý zatím v klidu. Jak dlouho jim to ale vydrží?

Chcete vědět, kolik Čechů už je na FB a zdali převažují muži nebo ženy? Jak jsme na tom ve srovnání se zbytkem Evropy? Na tyto otázky vám pomůže odpovědět server CheckFacebook. Nabízí přehledné a zajímavé statistiky základních demografických charakteristik Facebooku. Dozvíte se například, že všechny sousední země, co do procentuálního podílu uživatelů FB na celkové internetové populaci, strčíme hravě do kapsy.

Vylepšené poznámky

Poznámky na Facebooku prošly změnami, které je mají přiblížit uživatelům. Podstatného vylepšení se dočkalo dosud trochu nepraktické ovládání. Poznámky tak získávají funkce běžné z textového editoru. Pro formátování textu už napříště nebude nutné ovládat základy HTML. Nově je také možné propojit text poznámek s FB stránkami prostřednictvím taggování.

Facebook poznámky

Zdroj: Facebook Blog

Poznámky jako platformu pro publikování názorů objevuje stále více uživatelů. Intenzivně ji pro komunikaci se svými příznivci využívá například Jiří Paroubek, kterého prý jinde nechtějí publikovat.

<fb:fan profile_id=„83767­868289“ stream=„0“ connections=„10“ logobar=„1“ width=„300“></f­b:fan>
Lupa.cz on Facebook

Nativní přístup pro iPad aplikace

Apple je velice opatrný v implementaci konkrétních služeb do svého aplikačního rozhraní, ale v tomto případě se pravděpodobně rozhodl být více „prosociální“. Facebook přichází s aktualizací devkitu pro iPhone, iPod Touch a iPad aplikace (původní byl určený pouze pro iPhone) jen tři měsíce poté, co uvolnil devkit pro Android.

Facebook – sociální síť nebo videoserver?

Podle statistik společnosti comScore se v červnu ve Spojených státech stal Facebook třetím nejnavštěvovanějším videoserverem, polepšil si tak oproti květnu o jedno místo. Kategorii s přehledem kraluje Google, který má pod svými křídly Youtube.

Rostoucí zájem o videa na FB vyvolává otázku, jak se firma vyrovná se zvyšujícími se nároky na hosting. Pokud nezačne generovat příjmy přímo z videí například prostřednictvím videoreklamy, může se popularita videí už brzy obrátit proti němu.

Soumrak profilů

Profily prý přestávají být zajímavé ve prospěch kanálů aktualit. Od doby, kdy Facebook představil nový koncept kanálů aktualit a změnil tak dosavadní chování uživatelů na sociálních sítích od pravidelného navštěvování profilů přátel k pouhému sledování kanálu aktualit, který se každému uživateli zobrazí po přihlášení, význam profilů neustále upadá.

Tvrdí to alespoň server Social Media Today. Anketa, uspořádaná na FB stránce, tuto tezi jen potvrzuje. Je ovšem otázkou nakolik oslovený vzorek respondentů reprezentuje preference většiny uživatelů Facebooku. Jisté ale je, že FB dělá vše proto, aby dostal kanál aktualit do popředí právě na úkor profilů.

Places jako odpověď na popularitu FourSquare

Nově spuštěná funkce Facebook Places (dostupná zatím pouze ve Spojených státech), umožňuje uživatelům jednoduše informovat ostatní, kde se právě nachází, je podle mnohých analytiků odpovědí na populární sít Foursquare. Ve skutečnosti tak nejde o žádnou převratnou novinku, ale řada uživatelů na ni už dlouho čekala.

V Česku si na novou službu ještě počkáme
FB Places FB Místa

Zatímco v USA je Facebook Places postupně spouštěna, v Česku si o ní mohou uživatelé zatím nechat jen zdát.

Zdroj: Facebook a Miloš Čermák.

Vstup Facebooku do oblasti služeb na zjištění polohy je logický. Cítí příležitost ukousnout z koláče inzertních výdajů lokálních podnikatelů, na které se v poslední době zaměřil také Google. Spíše je s podivem, že to trvalo tak dlouho. Služby typu Foursquare budou muset přijít s opravdovou a dostatečně zajímavou přidanou hodnotou, jinak pro ně spuštění Places může znamenat velké problémy.

Slunce a Facebook

Množství solární energie, které vyprodukují fotovoltaické články, roste ročně o 60 procent. Pokud by ovšem každoročně rostlo o stejné procento jako počet uživatelů Facebooku, za méně než pět let by teoreticky mohla být celosvětová spotřeba elektrické energie pokryta energií ze slunce.

BRAND24

Facebook versus solární energie

Zdroj: All Facebook

Není nic veselejšího, než hypotetická a od reality odtržená statistika. Všimněte si třeba, jak málo času by stačilo při stejném tempu šíření Facebooku a solární energie k tomu, abychom žádnou jinou energii nepotřebovali. Znamená to snad, že stejně rychle nebudeme potřebovat žádné jiné webové aplikace? Ne, proto berme statistiky opravdu jen jako více nebo méně legrační porovnání neporovnatelného.

Myslíte, že Facebook ještě letos nasadí videoreklamu?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je sociolog, odborný publicista, poradce, a lektor.

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).