Facebook už vydělává v mobilech víc než půlku reklamních peněz

Oznámené hospodářské výsledky Facebooku za loňský rok ukazují, že firma umí vydělávat peníze. A po testu s Messengerem letos chystá vydání dalších samostatných mobilních aplikací.

Navzdory všem zprávám o tom, jak Facebook vychází z módy, zůstává firma dobře promazaným strojem na peníze. V loňském roce Facebook utržil skoro 7,872 miliard USD, což je o 55 % více než v roce 2012, oznámila firma v pravidelné zprávě o svém hospodaření (PDF). 

Facebooku opět narostl počet uživatelů – denních aktivních bylo v posledním loňském kvartále 757 milionů, měsíčních 1,228 miliardy. A podle Marka Zuckerberga stoupá také zapojení (engagement) uživatelů: V průměrném dni v prosinci jsme zaznamenali 6 miliard lajků denně – to je o 58 % více než loňských 3,8 miliard, oznámil v konferenčním hovoru k výsledkům.

Podle čísel se Facebooku podařilo slušně naskočit na vlnu přechodu uživatelů k mobilním zařízením. Počet denních aktivních mobilních uživatelů narostl na konci loňského roku na 556 milionů, měsíčních pak na 945 milionů.

Stoupá také počet lidí, kteří na Facebook chodí výhradně z mobilního zařízení – v posledním čtvrtletí 2013 jich firma evidovala 296 milionů měsíčně, ve stejné době loňského roku jich přitom byla přibližně polovina (157 milionů).


Autor: Facebook

S tím souvisejí i stoupající příjmy z mobilní reklamy: v posledním čtvrtletí loňského roku činily už 53 % z celkových reklamních příjmů (ty firma vyčíslila na 2,34 milionů USD). 

Více samostatných aplikací

K úspěchům v mobilních zařízeních mohla přispět i větší pozornost, kterou Facebook věnoval samostatné mobilní aplikaci pro Messenger. Ta v loňském roce prošla velkými změnami, které se navzdory smíšeným reakcím uživatelů zřejmě vyplatily: Počet uživatelů Messengeru stoupl za poslední tři měsíce o více než 70 %, uvedl Zuckerberg. 

Relativní číslo samozřejmě nemá velkou vypovídací hodnotu – neznáme startovní ani výsledný počet uživatelů. Největší konkurent Messengeru, aplikace WhatsApp přitom uvádí 430 milionů aktivních uživatelů, ať už to číslo znamená cokoli. Dá se jen předpokládat, že kdyby se Facebook tomuto počtu přiblížil, asi by se hlasitě pochlubil.

EBF16

Cestou budování samostatných aplikací se Facebook bude podle náznaků v konferenčním hovoru ubírat i nadále. Vlastní aplikaci by tak mohly dostat třeba Skupiny, které dnes podle Zuckerberga využívá půl miliardy lidí měsíčně, dalším možným kandidátem jsou Události.

Zdroj: Hospodářské výsledky Facebooku

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 31. 1. 2014 21:56

Školení Jak vytvořit rychle jednoduchý web

  •  
    Jak mít na Internetu blog.
  • Jak si založit web na Wordpressu.
  • Jak pokračovat v jeho provozování.

Detailní informace o školení Jak vytvořit rychle jednoduchý web »