Facebook vám natvrdo nastavil adresu @facebook.com, opravte si to zpět

Nejspíš jste si toho ani nevšimli, ale v informacích o vás na vašem profilu na Facebooku máte náhle nastavenou adresu @facebook.com. Místo správné mailové adresy, kterou jste si tam vyplnili a nastavili záměrně.

Pokud tuhle svévoli nechcete, zapomeňte na logickou změnu v  Nastavení Účtu (přes šipku vpravo nahoře v liště) → E-Mail. Musíte jít na stránku s informacemi o vás, tedy tam, kde je nově vynucená e-mailová adresa vidět, a tam kliknout na Upravit u rámečku Kontaktní údaje.

Pokud Timeline ještě nemáte, zobrazte si svůj profil, pod profilovou fotografií (levý sloupec) klikněte na Informace. Tam najdete „Kontaktní údaje“ a možnost „Upravit“. Čistě teoreticky můžete pro přístup k potřebnému použít adresu http://www.facebook.com/e­ditprofile.php?sk=contact 

Tam najdete e-maily, které jsou nějak spojené s vaším účtem na Facebooku. A vpravo najdete možnost je skrýt či zobrazit na Timeline (profilu). Facebook všem uživatelům udělal to, že jejich skutečné e-maily skryl a svůj vlastní @facebook.com odkryl. Takže musíte změnit nastavení (pomocí šipky zcela vpravo). A když už u toho budete, nezapomeňte případně lépe nastavit viditelnost e-mailů, ideálně na „pouze pro přátele“. V případě @facebook.com mailu doporučím „pouze já“, byť je to jenom čistě formální (viz komentář dále). Poslouží to ale k tomu, aby vám někdo zbytečně neposílal e-mail na adresu, kde si ho nejspíš nepřečtete.

Nezapomeňte, že maily uvedené na Facebooku jsou volně dostupné pro všechny roboty, kteří je sbírají pro účely spamu. Nezapomeňte také, že @facebook.com adresu dostáváte povinně a pokud jste si pro svůj profil na Facebooku nastavili „zkrácenou adresu“, tak váš e-mail odpovídá této zkrácené adrese. A každý zájemce o spam ho může začít využívat.

Změna se samozřejmě uživatelům nelíbí a považují ji za velmi špatný nápad (viz například Facebook's Lame Attempt To Force Its Email Service On You či Facebook is trying to hijack your email address). Facebook CNN poskytl následující vyjádření, které můžete rovnou považovat za typické PR mlžení.

V zásadě jsme se rozhodli ukazovat vaší facebookovou adresu v rámci změn, prostě abychom to udrželi pro každého konzistentní

Samozřejmě jsou zde všechny typické projevy „dobrého úmyslu“ Facebooku, počínaje tím, že uživatelům o čemkoliv takovém záměrně zapomíná říct. Klasicky také rozhoduje o tom, co je vlastně pro uživatele lepší. A v tomto případě také skvěle ukazuje, jak hodně jedno mu je, zda si uživatelé záměrně nastavili zobrazování informací na svém profilu, jejich nastavení zruší a nastaví si to po svém.

Jakou ale měl Facebook motivaci pro další krok, který naštval miliony lidí? Logická odpověď je, že e-mailům od Facebooku se nedaří a lidé je nepoužívají. Což je také nejvíce pravděpodobné. Používat e-mail od Facebooku je obtížné, uživatelsky je nepřívětivý, algoritmus Facebooku rozhodující o tom co z mailů uvidíte či nikoliv je navíc hodně agresivní a nutnost kontrolovat „ostatní“ poštu (kam odsouvá „spam“) je příliš obtěžující.

CIF16

Myšlenka @facebook.com mailu je navíc absurdní už od samého počátku, třeba i proto, že bez vašeho skutečného e-mailu si stejně účet na Facebooku nezaložíte. A začít používat další e-mail místo vašeho hlavního? V případě Facebooku je to nemožné, protože nemáte jistotu, že vám váš účet na Facebooku vydrží. Hlavně v poslední době se množí případy zablokovaných účtů, vyžádání povinného ověření účtu přes kód poslaný na mobilní telefon, či zasílání dvou rozdílných dokladů pro dokázání toho, že se opravdu jmenujete jak se jmenujete. A to ještě loni Facebooku stačil jeden doklad.

PS – Nebyl váš profil prozatím postižen tímto „dobrým úmyslem“? Tradičně platí, že změny Facebook nasazuje postupně, takže trpělivě čekejte. A po provedené vynucené změně si vše nastavte podle vlastního uvážení.

37 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 7. 9. 2013 13:18

Školení PPC reklamy pro začátečníky

  •  
    Principy fungování PPC reklamy.
  • PPC nejsou jen ve vyhledávačích.
  • Zjednodušte si správu šikovnými nástroji.

Detailní informace o školení PPC reklamy »