Hlavní navigace

Facebook vyráží do boje proti svým klonům

Jiří Macich ml.

Provozovatelé celosvětově úspěšní komunitní sítě Facebook chystají právní kroky proti německé službě podobného ražení, serveru studiVZ. Důvod? Německá služba měla okopírovat design a funkce Facebooku. Pravděpodobná žaloba zřejmě souvisí i s tím, že Facebook byl před časem lokalizován do němčiny a začal se tak zaměřovat také na německé uživatele. Konkurenční studiVZ je však s údajně deseti miliony uživatelů silný hráč na mateřském trhu. Facebook by mohl podobné spory rozjet i s dalšími službami,…

Provozovatelé celosvětově úspěšní komunitní sítě Facebook chystají právní kroky proti německé službě podobného ražení, serveru studiVZ. Důvod? Německá služba měla okopírovat design a funkce Facebooku. Pravděpodobná žaloba zřejmě souvisí i s tím, že Facebook byl před časem lokalizován do němčiny a začal se tak zaměřovat také na německé uživatele. Konkurenční studiVZ je však s údajně deseti miliony uživatelů silný hráč na mateřském trhu. Facebook by mohl podobné spory rozjet i s dalšími službami, které se jej snaží kopírovat. Další na řadě má podle zahraničních médií být čínská služba Xiaone. Facebook však proti konkurenti nebude bojovat jen u soudu. Přichystal novou verzi svých webových stránek, kterou si můžete prohlédnout na http://www.new­.facebook.com (DailyTech)

Na Internetu je obvyklé, že od úspěšných hráčů opisují i konkurenční služby. V českém prostředí se svého času hodně mluvilo o přílišné podobnosti Email.cz s Gmailem či přehnané inspiraci českých portálů titulní stránkou Yahoo. Ivo Lukačovič tehdy přišel s dnes už památným výrokem: Uživatelé chtějí stejný user interface, protože když se naučí ovládat službu A, naučí se zároveň ovládat službu B. Takový ‚profláklý‘ user interface se pak stane průmyslovým standardem. Samozřejmě nelze všechny případy házet do jednoho pytle, ale určitě bude zajímavé sledovat výsledky Facebooku v právních sporech s konkurencí, kterou považuje za své klony.

Našli jste v článku chybu?
22. 7. 2008 6:30
Martin Zevlon (neregistrovaný)
Lukašenko má štěstí, že mu Google ty jeho hnusné kopie tupě toleruje. Kdyby se toho chytli, tak nemá nejmenší šanci. E-mail byl jen takový pokus, jestli mu to projde. Pak už to jelo bez nejmenšího zaváhání. Vrcholem je Sklik. Interface je téměř totožný s AdWords a "inovace" jsou se zpožděním implementované vlastnosti. Například poslední výkřik - kontextová reklama. Tam už se nikdo nesnaží ani nic předstírat a všechno je do mrtě oprásklé z AdWords. Vlastnosti, které oprásknout nejdou…
22. 7. 2008 12:54
uživatel si přál zůstat v anonymitě
To s tím kulatým kolem je dobré, ale opravdu Seznam kopíruje jen kola? Kdepak. Například u té kontextové reklamy každý ví, že to v AdWords není udělané ideálně. Kontextové reklamy jsou smíchané s vyhledávacími, i když jsou pak statistiky zcela nepoužitelné, Například se ukazuje společné CTR pro kontext i hledání, i když nemá vliv na quality score. Také reklamy je potřeba mít pro kontext i pro hledání jiné. Každý PPC profesionál si proto vždy udělá dvě stejné sestavy, jednu pro kontext, druhou …