Facebook zásadně změnil pravidla soutěží, zrušil většinu omezení

Roky trvající a velmi nesmyslná omezení týkající se soutěží byla právě zásadně změněna. Soutěžit lze přímo na Facebooku a konečně je možné využít i přímých aktivit fanoušků.

It’s now Easier to Administer Promotions on Facebook je oznámení Facebooku, u kterého po letech velmi striktních (a velmi nesmyslných) omezení prostě musíte přemýšlet nad tím, jestli to není opožděný apríl. Nebo jestli někdo nehacknul Facebook. Zásadní změna pravidel pro soutěžení na Facebooku totiž po několika letech konečně odstraňuje nesmyslné zákazy, které stejně prakticky nikdo nedodržoval a které znemožňovaly využívat Facebook tím nejpřirozenějším způsobem.

První zásadní změna: soutěže nyní mohou probíhat i přímo na firemních stránkách (a stále stejně jako předtím také v aplikacích). Další zásadní změnou je, že v soutěžních mechanismech je nyní možné používat většinu mechanismů Facebooku. Fanoušci mohou soutěžit vkládáním příspěvků, dáváním Líbí, komentováním, posíláním zpráv stránce. Není ale možné používat sdílení na vlastní profil uživatele ani na profily jeho přátel. Toto omezení je mimochodem logické, stránka nemá přístup k úplným informacím o sdílení, stejně jako například k plnému seznamu fanoušků.

Organizátoři soutěží si musí dávat pozor pouze na tagging (označování) lidí ve fotografiích. Jakkoliv je tuto funkčnost Facebooku možné použít v soutěži, musí se označení skutečně týkat fotografie, na které je tato konkrétní osoba vyobrazena (mimochodem, toto omezení nenajdete v Pravidlech, ale pouze v oznámení o změně).

Facebook zveřejnil i PDF s informace o tom, jaká jsou pravidla pro soutěže (ke stažení jako PDF) – tradičně je potřeba připomenout, že nejde pouze o „soutěže“ ale o „promotions“ – soutěžení je čistě podmnožinou jakýchkoliv propagačních aktivit. Připomíná v nich i omezení, že soutěže není možné administrovat (provozovat) na osobních profilech.

Pokud chcete vidět, jak aktuální Pravidla vypadají, najdete je coby bod (E) na konci Facebook Page Terms (v angličtině viz dále, české verze prozatím ukazuje předchozí podobu).

V rámci nových pravidel stále platí, že soutěže (propagace) na Facebokou musí mít pravidla pro účastníky,  musí vyhovovat místním zákonům, a musí obsahovat informaci o tom, že Facebook není pořadatelem ani spolupořadatelem, sponzorem. A je zakázáno využít jako soutěžní mechanismus sdílení na profil fanoušku či profily jeho přátel (jinými slovy, využitelné jsou tak vlastně pouze mechanismy přímo dostupné a projevující se na dané stránce).

Aktuální podoba (prozatím pouze v angličtině)

 Promotions

1. If you use Facebook to communicate or administer a promotion (ex: a contest or sweepstakes), you are responsible for the lawful operation of that promotion, including:

a. The official rules;

b. Offer terms and eligibility requirements (ex: age and residency restrictions); and

c. Compliance with applicable rules and regulations governing the promotion and all prizes offered (ex: registration and obtaining necessary regulatory approvals)

2. Promotions on Facebook must include the following:

a. A complete release of Facebook by each entrant or participant.

b. Acknowledgement that the promotion is in no way sponsored, endorsed or administered by, or associated with, Facebook.

3. Promotions may be administered on Pages or within apps on Facebook. Personal Timelines must not be used to administer promotions (ex: “share on your Timeline to enter” or “share on your friend's Timeline to get additional entries” is not permitted).

4. We will not assist you in the administration of your promotion, and you agree that if you use our service to administer your promotion, you do so at your own risk.

Předchozí podoba v češtině

Propagační akce

Pokud službu Facebook používáte ke komunikaci nebo správě propagačních akcí (například soutěží nebo loterií), nesete odpovědnost za jejich legální průběh, zejména jejich oficiální pravidla, podmínky nabídky a požadavky pro splnění podmínek (například omezení týkající se věku a trvalého bydliště), a dodržování nařízení pro propagační akce a všechny související nabízené ceny (například registraci a získání nezbytných regulačních povolení).

 Upozorňujeme, že splnění těchto podmínek nezaručuje zákonnost propagační akce. Propagační akce podléhají mnoha nařízením. Pokud nemáte jistotu, zda je vaše propagační akce v souladu se všemi platnými zákony, obraťte se na odborníka.

i. Propagační akce na Facebooku musí být spravovány z webu Apps on Facebook.com buď prostřednictvím stránky Canvas Page nebo Page App.

ii. Propagační akce na Facebooku musí obsahovat:

a. Prohlášení o kompletním osvobození společnosti Facebook od závazků každým účastníkem.

b. Prohlášení, že propagační akce není žádným způsobem sponzorována, podporována ani spravována společností Facebook a nijak s ní nesouvisí.

c. Prohlášení, že účastník poskytuje informace společnosti [disclose recipient(s) of information] a ne společnosti Facebook.

iii. Registrace ani odeslání příspěvků nesmí být podmíněny vykonáním žádné akce pomocí žádné funkce Facebooku kromě kliknutí na tlačítko To se mi líbí na stránce, oznámení vlastní polohy nebo připojení k aplikaci. Registrace ani odeslání příspěvků nesmí být například podmíněny kliknutím na tlačítko To se mi líbí u příspěvku na zdi nebo okomentováním či nahráním fotky na zeď.

iv. Žádné funkce Facebooku nesmí být použity pro registrační ani účastnické mechanismy propagační akce. Například kliknutím na možnost To se mi líbí na stránce nebo oznámením polohy nesmí automaticky proběhnout registrace ani zařazení do propagační akce.

v. Funkce Facebooku, například tlačítko To se mi líbí, nesmí být používány pro hlasování v rámci propagační akce.

vi. Vítězové nesmí být o výhře informováni prostřednictvím Facebooku, například ve zprávě služby Facebook, na chatu nebo v příspěvcích na profilech (Timeline) nebo na stránkách.

vii. Definice:

KL_NOMINACE

a. „Správou“ je myšleno řízení všech součástí propagační akce, například sběr vstupů, organizace losování, posuzování příspěvků nebo oznámení výhercům.

b. „Komunikací“ je myšlena propagace, reklama nebo zmiňování propagační akce na Facebooku jakýmkoli způsobem, například v reklamách, na stránkách nebo v příspěvcích na zdi.

17 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 9. 2013 15:03

Školení App Store optimalizace

  •  
    Jak dostat svou mobilní aplikaci mezi lidi
  • Jak na akvizici uživatelů mobilních aplikací na českém i světovém trhu
  • Jak správně spustit, propagovat, měřit a vyhodnotit svoji aplikaci v Google Play i v Apple App Store

Detailní informace o školení App Store optimalizace »