Facebook změnil definici měsíčních aktivních uživatelů

Stoupající nedůvěra k číslům poskytovaným Facebookem o počtu uživatelů přinesla změnu metriky. Důvěryhodnější ale není.

Od třetího finančního kvartálu roku 2015 přestal Facebook jako aktivní uživatele používat „thrid-party pings“. Jinými slovy, historie se opakuje. Před několika lety Facebook mezi aktivní uživatele započítával každého, kdo navštívil nějaký web s některým z tlačítek či prvků od Facebooku (aniž by cokoliv udělal). A jak se ukazuje, nedůvěra v závratné počty uživatelů udávané Facebookem je oprávněná.

Nová MAU (měsíční aktivní uživatelé) už nebude zahrnovat uživatele, kteří na Facebooku sdíleli obsah nebo byli nějakým způsobem aktivní mimo Facebook, nejčastěji na některém z webů či v některé ze služeb, které integrují API Facebooku. 

Pokud nevíte, co si pod tím přesně představit, tak Facebook doteď například započítával i uživatele, kteří sdíleli fotku z Instagramu na Facebook, stejně jako check-in z Foursquare/Swarm, ale také stačilo, pokud jste dali Líbí (Like) na některém webu.

Předchozí definice:

We define a monthly active user as a registered Facebook user who logged in and visited Facebook through our website or a mobile device, used our Messenger app (and is also a registered Facebook user) or took an action to share content or activity with his or her Facebook friends or connections via a third-party website or application that is integrated with Facebook, in the last 30 days as of the date of measurement.

Nová definice:

We define a monthly active user as a registered Facebook user who logged in and visited Facebook through our website or a mobile device, or used our Messenger app (and is also a registered Facebook user), in the last 30 days as of the date of measurement.

Změna ale moc důvěry v čísla Facebooku nepřináší – Q3 výsledky totiž ukazují na další růst (byť mírný) na 1,545 miliardy MAU (1,49 miliardy v předchozím čtvrtletí, 1,35 miliardy v tom samém období loňského roku).

UX16

Kreativní práce s počty uživatelů není vlastní jenom Facebooku. LinkedIn například neudává aktivní uživatele, ale ve skutečnosti kumulativní počty účtů. Z nějakých 400 milionů „uživatelů LinkedIn“ je aktivních ve skutečnosti pouze zhruba čtvrtina.

Jak hodně je Facebook kreativní s vlastními čísly, je těžké říci, z definice aktivních uživatelů hlavně plyne, že stačí, aby někdo jedinkrát navštívil Facebook či použil Messenger. A pokud používá pouze Messenger, tak je už těžké hovořit o tom, že by byl uživatelem Facebooku. 

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »