Hlavní navigace

Facebook zrušil The Shade Room, stránku s 4,4 miliony fanoušků

Daniel Dočekal

Jednu z velmi populárních stránek věnujících se celebritám už na Facebooku nenajdete, byla zrušena pro porušování autorských práv.

Freeboting, tedy masivní vykrádání cizích videí, ale i běžné krádeže obsahu a fotografií, nechával Facebook dlouhé roky bez povšimnutí. A sklízel za to zaslouženou kritiku. To, zda nechá stránku být, nebo ji smaže, je stále loterie, a když už se to stane, tak se s provozovateli nikdo příliš nebaví. Ničím nerušené „podnikání“ s obsahem jiných tak nedávno vyústilo ve zrušení facebookové stránky You.bo

Čerstvou obětí „tažení“ proti nežádoucímu porušování autorských práv je The Shade Room. Jejich stránka se 4,4 miliony fanoušků byla zrušena v pondělí a důvodem je, jak jinak, porušování autorských práv. 

Web věnující se celebritám má kořeny na Instagramu a jeho vlastníkem je Angie Nwandu, která se pochopitelně v médiích dušuje, že vlastně vůbec neví, proč o stránku přišla. Stejně jako tvrdí, že je cílem kampaně, že dochází k masivnímu nahlašování příspěvků a že důsledně hlídá, aby se na stránce neobjevilo nic, co porušuje pravidla.

Na Instagramu přitom The Shade Room (4,4 miliony sledujících) stále je, ačkoliv tahle síť také patří Facebooku a stránka na Facebooku měla být hlavně zrcadlem toho, co se objevuje na Instagramu (a webu).

Účet na Instagramu už byl jednou zasažen a na několik dní znepřístupněn. Divit se něčemu takovému asi nelze. Pokud se na obsah podíváte, tak je dost jisté, že záplava porůznu posbíraných fotografií, mnohdy prezentovaných jako screenshoty, je většinou minimálně na hraně, ať už autorského nebo osobnostního práva. Přesto odstranění účtu na Instagramu v loňském roce nakonec skončilo omluvou a odblokováním.

START17

Na The Shade Room je zajímavé i to, že s výše uvedeným obsahem, který je na první pohled neuvěřitelně amatérský, dokáží dosáhnout na příjmy jednoho milionu dolarů ročně. Nutno dodat, že obsah webu působí podstatně lépe (i profesionálněji) než obrázky na Instagramu. Celebrity prostě táhnou a v době, kdy rozhodují obrázky a videa, je přesně toto obsah, po kterém poměrně značná část uživatelů sociálních sítí (i Internetu) prostě touží.

Jak je ale vidět, dělat něco takového v prostředí, kde nejste svými pány, tedy na Facebooku či Instagramu, má svá rizika.

Našli jste v článku chybu?
22. 4. 2016 13:14
Martin (neregistrovaný)

Ac normalne mam k postupum a zakazum FB mnoho vyhrad, v tomto s nim naprosto souhlasim a je velice dobre, ze pirateni ciziho obsahu brani.

22. 4. 2016 17:05
Martin Šoch (neregistrovaný)

Tohle je přesně ten typ podnikání, který je dnes tak módní.

Hit And Run

Vygenerovat nějaký podvodný obsah, nahnat na to miliony lidí, vydělat peníze, rychle založit něco jiného. Až se někdo probudí a to staré začne ničit, jste dávno pryč.

Nějaké budování rodinné firmy, dobré pověsti a rozvíjení dobrých vztahů ve svém okolí? Nenechte se vysmát, to jsou nesmysly z 19. století.