Hlavní navigace

Facebooku prý dochází prostor pro inzeráty v newsfeedu

2. 8. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: olechowski / Depositphotos.com
Vrtění psem, to šlo Facebooku vždy dobře. Cokoliv prohlašuje, je potřeba několikrát otočit a prověřit. A hlavně, nikdy ničemu nevěřit.

Facebook v reklamě utržil 6,2 miliardy dolarů za poslední čtvrtletí, ale má prý problém v tom, že mu dochází místo pro reklamu v newsfeedech, na které se dívají uživatelé. V těch, do kterých méně a méně pouští příspěvky Stránek, ale i vašich přátel, a čím více zaplatíte, tím spíše se tam dostanete. V těch newsfeedech, o kterých Mark Zuckerberg před lety tvrdil, že jednomu uživateli smějí ukázat pouze 1 500 příspěvků za den.

Dnes Facebook prý trápí to, že dosáhl stropu počtu inzerátů, které do newsfeedu může umístit. Co na tom, že si to v jedné části způsobil sám, absurdním omezováním viditelnosti příspěvků od přátel i Stránek. Ale také prokládáním newsfeedu věcmi typu „když jste tu nebyli“, „co jste napsal před rokem“, „mohlo vám uniknout“ a řadou dalších věcí, které nemůžete vypnout.

Řešením problému je, podle Facebooku, že buď zvýší počet uživatelů (aby mohl zobrazit více inzerátů), nebo se postará o to, aby inzeráty byly kvalitnější a úspěšnější (a tím pádem za ně mohl vybírat více peněz). V ideálním případě obojí společně.

Jenže, první jmenované má háček, růst Facebooku se zpomalil už před mnoha měsíci a v řadě zemí dosáhl saturace. Noví uživatelé v podobě dětí naskakujících na Facebook příliš nepomohou, navíc se jim inzerce nemůže příliš ukazovat. Rozšířit Facebook do dalších zemí se nedaří tak, jak by si sociální síť přála, navíc řada z nich není lukrativní z pohledu inzertního trhu nebo není dostatečně mobilní. Případně, když už je, služba naráží na regulátory a řadu dalších problémů.

BRAND24

Kvalitnější a výkonnější inzerce je ještě větší problém. Neúprosný „průměrný proklik“ či konverze platí bez výjimek, byť i zde Facebook věří, že dokáže popřít vše platné. Věří, že videoinzerce vše zachrání. Na určitou krátkou dobu by mohla, ale vše naráží na to, že tvořit textové či statické obrázkové inzeráty jde rychle a snadno, zatímco videa jsou nákladná a problematická. Byť i zde Facebook výrazně „pomáhá“ k lepším číslům – automatické spouštění videí a přehrávání i poté, co video už dávno není viditelné, znamená, že se mu daří výrazně manipulovat s čísly.

Pár možností ale přeci jenom Facebook má v zásobě. Instagram, který zdaleka v inzerci není saturován a kde si nasazením filtrace připravil Facebook stejné mechanismy, které vedou k znehodnocení newsfeedu pro uživatele. A samozřejmě další dvě služby, ve kterých žádná reklama zatím není – Messenger a WhatsApp. Vedle těchto vlastních služeb může prodávat i inzerci v cizích mobilních aplikacích – přes Audience Network. 

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).