Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Falešná síla sociálních sítí

Yossariann
Yossariann (neregistrovaný) ---.193.broadband11.iol.cz
22. 12. 2009 8:29 Nový

Tak nějak to je

celé vlákno
Denně se někdo z mých svéprávných přátel přihlašuje do kdejaké obskurní ekologické skupiny. V poslední době mí přátelé projevují dobré srdce v konkrétnější rovině, tentokrát podporují darujspravne.cz. V té souvislosti mě teď něco napadlo - zkusím jim rozeslat soukromou otázku, zda už také darovali. Vsadím se, že nejčastější odpovědí bude Zatím ne, ale chystám se.
Jojo - láska k bližnímu ANO, ale vocaď pocaď. :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.118.broadband4.iol.cz
30. 12. 2009 16:29 Nový

Re: Tak nějak to je

celé vlákno
www.darujspravne.cz ... díky, tuhle adresu jsem neznal :-)
Lykorian
Lykorian (neregistrovaný) ---.ue.woosh.co.nz
22. 12. 2009 8:54 Nový

Příčiny všeho zla

celé vlákno
Plně souhlasím s autorem...

Za všechno může Internet a cyklisti...
astray
astray (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
23. 12. 2009 9:37 Nový

Re: Příčiny všeho zla

celé vlákno
Souhlasím. Zejména cyklobuzny.
MM
MM (neregistrovaný) ---.m-zone.cz
29. 12. 2009 20:07 Nový

Re: Příčiny všeho zla

celé vlákno
Neumíš jezdit na kole?
petrph aura:54
22. 12. 2009 9:05 Nový

souhlas

celé vlákno
Hodnota všech diskuzí, nejen na internetu, ale i v hospodě, v televizních přenosech, i v parlamentních rozpravách je právě jen a jen v mlácení slámy. Teprev když se lidi seberou a jdou něco udělat, se projeví jejich síla. A politici dobře vědí, že pro většinu lidí je vstání od půllitru v hospodě, od klávesnice počítače nebo obrazovky televize dost velká námaha když se má řešit něco co je zrovna moc nepálí....
Orbital sazkar.net
Orbital sazkar.net (neregistrovaný) 189.39.249.---
22. 12. 2009 16:41 Nový

Re: souhlas

celé vlákno
Mas pravdu.
Az na to, ze existuje zlomek diskuzi, ktere hodnotu maji. Jen nemaji propagaci, ponevadz nejde o komerci.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.etnetera.cz
22. 12. 2009 9:32 Nový

Nechápu

celé vlákno
Jaký je rozdíl mezi remcáním prostřednictvím Facebookové skupiny nebo stránky a remcáním v článku na Lupě?
Michal Altair Valášek aura:55
23. 12. 2009 1:26 Nový

Re: Nechápu

celé vlákno
Z mého pohledu je to rozdíl dost zásadní:

Napsání článku předpokládá ochotu a schopnost názor - byť ne třeba originální - intelektuálně zpracovat, formulovat a sdělit ostatním. Totéž třeba napsání smysluplného komentáře k článku.

Neříkám, že online aktivity per se nemají smysl. Říkám, že smysl aktivit spočívajících čistě v prohlášení "já taky" je často nemístně přeceňován, zejména v záležitostech týkajících se reálného světa.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.88.142.82.static.b26.cz
22. 12. 2009 16:21 Nový

nesmrtelný evergreen

celé vlákno
nesmrtelný evergreen

Autor snad zná i nějaký smrtelný/pomíjivý evergreen :-)?
Zbynja
Zbynja (neregistrovaný) 213.131.162.---
22. 12. 2009 18:06 Nový

kde je tady ten 'thumb up' ??

celé vlákno
Kde je tady ta ikonka 'palec nahoru', at muzu kliknout na 'To se mi libi' ?? :)
BLEK.
BLEK. (neregistrovaný) ---.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
22. 12. 2009 20:35 Nový

Na internet píšu

celé vlákno
Na internet píšu o poruše osobnosti, jsem totiž psychopat, poruchu osobnosti mi diagnostikovala psycholožka. Jsem psychopatický jedinec, mám psychopatickou osobnost, působím obtíže v mezilidských vztazích.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.net.upc.cz
22. 12. 2009 21:12 Nový

Re: Na internet píšu

celé vlákno
A pomáhá ti to nebo tím akorát prudíš ostatní?
šachy
šachy (neregistrovaný) ---.usbe.cas.cz
23. 12. 2009 0:09 Nový

Re: Na internet píšu

celé vlákno
Chudinko, ale taji neni komix, tak bez zase hezky hajat ju?:)
asd
asd (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
25. 12. 2009 15:28 Nový

Re: Na internet píšu

celé vlákno
Neměl jsi jít k psycholožce, ale psychiatričce, vole.
Dala by ti tabletky serotoninu.
KL
KL (neregistrovaný) ---.elisa-laajakaista.fi
23. 12. 2009 22:52 Nový

Desi

celé vlákno
Me docela desi, jak snadno jde lidi zmanipulovat, aby bez rozmyslu podporovali to ci ono, klidne i extremni nazory.

Moc me neutesuje, ze ta podpora je stejne virtualni jako komunita, ve ktere se to deje. Ta manipulace totiz virtualni neni. Ta je skutecna. Ti lidi jednoho dne pujdou k volbam (nebo nepujdou, ale i to je svym zpusobem volba).

A druhy rozmer je spis osobniho nez celospolecenskeho razu. Lidi, co se nechaji takhle zmanipulovat, si neuvedomuji, ze jejich jmeno a kolikrat i fotka pod podobnymi silenostmi casto zustanou na hodne dlouho. Co na to asi rekne potencialni zamestnavatel, ktery si bude vyhledat informace o zadateli o misto?
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.net.upc.cz
24. 12. 2009 15:27 Nový

Re: Desi

celé vlákno
Ad poslední věta - tak daleko tito zmanipulovaní lidé absolutně nejsou schopni uvažovat.
cc
cc (neregistrovaný) ---.802.cz
26. 12. 2009 17:03 Nový

Re: Desi

celé vlákno
Ano, všiml jsem si toho už v 89 na náměstích. Lidi opakovali jako stádo, co jim předkřiklouni zadali...
uživatel si přál zůstat v anonymitě 94.142.236.---
29. 12. 2009 16:32 Nový

Re: Desi

celé vlákno
no ted je na ihned.cz clanek jak ti mladi absolventi nemohou najit uplatneni.

Ze prej "ztracené generaci" nebo u nas "generace ztracené iluze". Je to sice blby, ze nejsou mista, ale ja bych to zacal pomalu nazyvat "generaci facebooku" od teenageru po absolventy, protoze prave ti jsou tim totalne zmagoreni a jak pisete vy a v clanku a spousta vas dalsich, tak se pridavaj totalne do vseho hlava nehlava!

To, ze tam bude navzdy si neuvedomuji.
Endy
Endy (neregistrovaný) ---.118.broadband4.iol.cz
30. 12. 2009 21:49 Nový

Jde o něco jiného

celé vlákno
Neočekával bych od sociálních sítí, že změní ze dne na den lidi, aby se nejen "na jedno kliknutí" přidávali do všelijakých skupin, ale aby aktivně něco dělali. Facebook se bere do značné míry jako zábava a díky této "neserióznosti" také neztrácí na přitažlivosti.

Podstatné je, že se o nějakém názoru, resp. skupině, která ho představuje, člověk může v dnešní době - díky internetu a sociálním sítím obzvlášť - snáz dozvědět a ZAPOJIT, přičemž není omezen GEOGRAFICKY. To jsou dvě zásadní věci, které tu v takové míře nikdy před tím nebyly!

Díky "elektronickým" skupinám vzniká mnohem širší podhoubí pro šíření, formování a výměnu názorů, než dovoluje přímá komunikace a vzniká POTENCIÁL pro následné uskutečnění myšlenek (shromáždění, demonstrace, založení občanských sdružení atd.). Samozřejmě se to stane pouze v malém procentu případů, ale to je v pořádku - při brainstormingu také vzniká spousta myšlenek a ujmou se jen některé. Už jen vědomí toho, že existují lidé s podobným názorem, může být prospěšné.

To, že média trochu přeceňují množství fanoušků té či oné skupiny je spíš problém novinářů. Tahle móda časem přejde - nejpozději v době, kdy budou sociální sítě stejná samozřejmost jako třeba televize.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem