Hlavní navigace

Fanoušci na Facebooku se firmám vyplatí

Martin Vyleťal

Nedávno zveřejněná studie ukazuje, že uživatelé využívají k interakci se svými oblíbenými značkami ze sociálních sítí zdaleka nejčastěji Facebook.

Výsledky výzkumu, který provedly mezi téměř 1500 uživateli ze Spojených států společnosti Constant Contact a Chadwick Martin Bailey, naznačuje, že více než třetina uživatelů používá k interakci se svými oblíbenými značkami ze sociálních sítí nejčastěji Facebook. Pouze čtyři procenta využívají pro interakci se svojí oblíbenou značkou sociální síť Twitter a jedno procento LinkedIn.

Třetina uživatelů má na Facebooku jednu až dvě oblíbené značky, čtvrtina tři až čtyři a pětina pak pět až devět značek. Téměř čtyři pěti uživatelů tak „lajkuje“ maximálně deset značek. 

Jako hlavní důvod, proč se stávají fanoušky značky na Facebooku, uvádějí uživatelé skutečnost, že patří mezi zákazníky společnosti, které značka patří. Více než polovina uživatelů přiznává, že se stávají fanoušky značky proto, aby obdrželi nějakou slevu či dárek. Pouze třetina uživatelů „lajkuje“ značky kvůli tomu, že chtějí získávat aktuální informace nebo se dostat k unikátnímu obsahu. 

Interakce většiny uživatelů (77 procent) se značkami na Facebooku se omezuje na čtení statusů či informací, které firma na svých stránkách zveřejňuje. Pouze 17 procent se s ostatními dělí o své zkušenosti se značkou nebo o novinky, které se značky týkají. Jen 13 procent o značkách aktivně píše.

Na druhou stranu více než polovina uživatelů tvrdí, že poté, co se stali fanoušky značky na Facebooku, je mnohem pravděpodobnější, že tuto značku doporučí také svým známým.

Stejně tak je prý mnohem pravděpodobnější, že poté, co „lajkovali“ značku na Facebooku, si koupí její produkty.

START17

Více než tři čtvrtiny uživatelů své fanouškovství ke značce nikdy nezrušilo.

Našli jste v článku chybu?
14. 9. 2011 17:03

Vycházím z toho, že polovina uživatelé v průzkumu tvrdí, že když se stanou fanoušky značky na Facebooku, tak ji mnohem pravděpodobněji doporučí svým přátelům nebo si mnohem pravděpodobněji koupí její produkt. V tomto vidím důvod, pro titulek článku. Facebook opravdu funguje jen pro určité specifické druhy podnikání. Hodnotu vidím v předání informace či doporučení. Osobně se domnívám, že určit zdali Facebook zvedá firmám ROI či CLV je poměrně problematické.

13. 9. 2011 21:33

Studie vychází z analýzy chování Američanů, nicméně si myslím, že některé její výstupy jsou použitelné i pro český trh. Například důvody, proč se lidé stávají fanoušky značky na FB budou asi hodně podobné.