Facebook týden: Škromachova upřímnost je prý dětinská

Nedávný zásah izraelského námořnictva je tématem i na Facebooku. Válka mezi příznivci a odpůrci Izraele zuří naplno i na této sociální síti. Nad některými příspěvky facebookové legendy Zdeňka Škromacha prý zůstává rozum stát. Fotbalovou horečku můžete zchladit některou z online her. Více jak polovina lidí, kteří se zatím nezajímají o iPad, jej prý ve skutečnosti vůbec nepotřebuje.

Nedávný zásah izraelského námořnictva na lodě s humanitární pomocí směřující do pásma Gazy, vyvolal po celém světě, zejména pak v arabských státech, vlnu protestů. Ačkoli to nebyl první případ, kdy izraelské bezpečnostní složky úspěšně zakročily proti lodím směřujícím do námořní blokádou uzavřeného pásma Gazy, tentokrát však Izrael utrpěl drtivou mediální porážku.

Jak píše v aktuálním čísle Reflexu redaktor České televize Tomáš Vlach, aktivisté na lodích byli pro Izrael příliš velké sousto. „Ukazuje se, že šikovně vedenou akci spojenou s PR kampaní lze vyhrát i nad zemí s nejvýkonnějšími bezpečnostními složkami na světě,“ dodává Vlach.

Pravdou je, že aktivisté neponechali nic náhodě ani na Facebooku. Založili si kanál, který využívají pro prezentaci svého pohledu na událost. Nabízejí videa, fotky, ale i odkazy na zajímavé články. Jelikož se ale jedná o součást již zmiňovaného PR, je třeba brát některé informace s určitou rezervou.

Válka mezi příznivci a odpůrci Izraele zuří naplno i na FB, stačí dát do vyhledání název židovského státu a nestačíte se divit. Například stránka s názvem „Může tento toaletní papír získat více fanoušků než Izrael?“ se líbí více než 12 tisícům lidí.

<fb:fan profile_id=„83767­868289“ stream=„0“ connections=„10“ logobar=„1“ width=„300“></f­b:fan>
Lupa.cz on Facebook

Guru Škromach budí rozporuplné emoce

Prezentovat se na Facebooku patří (přinejmenším od té doby, co Obama vyhrál volby) k dobrému jménu i obrazu každého politika. Zatímco většina politiků bere FB jako jednu ze svých dalších „vizitek“, a tvorbu prezentací často svěřují mediálním agenturám, někteří politici Facebookem skutečně žijí.

Jedním z nich je Zdeněk Škromach, který už si vysloužil za svůj přístup k FB přezdívku facebooková legenda. Máte (stejně jako parlamentní polobulvární novináři) dojem, že to netaktně přehání? Anebo že ve skutečnosti je jeho prezentace velmi milá a upřímná?

Facebook - Škromach-2

„Škromach je v tomto král. Nikdo z ostatních straníků a ani jiných politiků není tak otevřený a aniž bych chtěl urazit, dětinský. Neumím si představit Jiřího Paroubka a Mirka Topolánka, jak píší o tom, že mají ostříhaný krk," prohlásil pro ParlamentniListy.cz analytik Břetislav Polách

My si naopak myslíme – a to zcela bez ohledu na názory, které Zdeněk Škromach zastává – že upřímnost dokážou lidé ocenit. Na druhou stranu v politice se upřímnost často neodpouští.

Fotbal se hraje i na FB

Roboti a virtuální hříčky. To jsou dvě věci, které všichni milují. Virtuální hříčka na aktuálně probíhající téma „mistrovství světa ve fotbale“ nabízí znuděnému uživateli Facebooku vyžití, ale i informace a pocit „být u toho“. Která z populárních her bude z právě probíhajícího šampionátu nejvíce profitovat? Pokud je pro vás rozhodujícím faktorem autentičnost, rozhodně vyzkoušejte FIFA Superstars. Pro ty, kteří ocení svižnou hru, jsou vhodné Epic Goal nebo Bola. A pro ty ostatní je zde The Winning Goal.

Flickr přidal podporu FB

Kdo chce být „in“ musí plně integrovat Facebook. Jinými slovy, kdo nechce být úplně „out“, ten musí integrovat Facebook. Prostě když neintegrujete Facebook, tak jste nepoužitelní i se službou, která by se před několika léty spolehlivě uživila sama.

Flick - integrace do Facebooku

Zdroj: All Facebook

Přesně to platí pro internetovou fotogalerii Flickr, která se rozhodla (věříme, že za silného skřípotu zubů) Facebook integrovat. Nejde o to, že tak přiznává, že musí jít s trendem. Ve skutečnosti to znamená, že se uživatelé baví jinde než na galeriích. A to je ten největší problém.

Content

52% těch, kteří se zatím nezajímají o iPad, jej prý vůbec nepotřebuje

Můžete si myslet, že jde jen o „další zbytečný, nic neříkající průzkum“, ale skutečnost je o něco málo košatější. iPadje sice dalším z řady jablečných bestsellerů, ale na rozdíl od telefonu, či MP3 přehrávače, které mu předcházely, nepřináší žádnou novou zásadní funkcionalitu.

iPad

Není příliš velkým překvapením, že více jak polovina těch, kteří se o iPad zatím nezajímají, zdůvodňuje svůj vlažný přístup k „jablečnému“ tabletu, nikoliv přemrštěnou cenou, ale mnohem prozaičtějším důvodem. Prostě jej nepotřebují. Z pohledu sociálních sítí je na tom zajímavá především skutečnost, že iPad má být mj. jejich velmi výkonným a stylovým klientem.

Anketa

Máte za svého kamaráda na FB nějakého politika?

10 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 14. 6. 2010 17:52
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Workshop: UX design v návrhu webu

  •  
    Rychlý a efektivní návrh rozhraní.
  • Metoda Design Studio.
  • Prototypy - proč a jak prototypujeme.

Detailní informace o workshopu UX designu »