Facebook týden: Microsoft a statistiky aneb škádlíme Google

V Americe se rozhodli využít Facebook při výuce sociologie. Facebook Lite po půl roce končí, pravděpodobně kvůli malému zájmu uživatelů. Sopka, nevyslovitelného jména, má už téměř tři desítky tisíc fanoušků. Statistiky Insight pomohou správcům získat celou řadu informací o chování uživatelů. Online verze kancelářského balíku Office umožní na FB sdílet soubory a podle potřeby je editovat i spoluvytvářet.

Na jedné americké vysoké škole si pravděpodobně všimli, že studenti více než přednášejícímu, věnují pozornost surfování po Facebooku a rozhodli se v rámci kurzu, nazvaného „Ve věku Facebooku“, analyzovat sociologické koncepce a pokusit se je aplikovat v prostředí sociálních sítí. Podobné snahy o budování vědeckých, respektive studijních oborů založených na aktuálních společenských trendech mají ve světě tradici a většinou nepříliš dlouhou životnost.

Tento pokus o využití Facebooku jako základu studia „sociologie na Internetu“ je zjevně další takovou snahou. Těžko říct, nakolik bude tento kurz studentům užitečný, už jen z toho důvodu, že v době, kdy dokončí svá studia, mohou Internet ovládnout úplně jiné trendy.

Virtuální erupce

Erupce sopky Eyjafjallajökull a následný oblak prachu, který vyřadil z provozu leteckou dopravu po celé Evropě, měly zajímavý vedlejší efekt. Na letištích po celém světě zůstali lidé, kteří sice nemohli cestovat, ale měli mobilní přístup k Internetu. Sopka tak v podstatě sjednotila tisíce lidí s podobným problémem, což mnoho z nich ventilovalo na stránce, kterou sopce na Facebooku založil jeden z uživatelů.

Sopka, která v posledních dnech opanuje přední místa na zpravodajských portálech a jejíž jméno představuje pro mnoho reportérů nepřekonatelný slovní rébus, zažila též erupci, v tomto případě však naštěstí pouze virtuální. Jestliže v pondělí měl dýmící vulkán devět tisíc fanoušků, o víkendu se toto číslo vyšplhalo až ke třiceti tisícům. Islandský vulkán si zasloužil ale také svůj účet například na mikroblogovací službě Twitter.

<fb:fan profile_id=„83767­868289“ stream=„0“ connections=„10“ logobar=„1“ width=„300“></f­b:fan>
Lupa.cz on Facebook

Lite verze se neujala

Zjednodušená verze webového rozhraní Facebooku, pojmenovaná Facebook Lite, po více než šesti měsících od svého spuštění, končí. Provozovatelé komunitního serveru oznámili ukončení podpory pro Facebook Lite přes zprávu na stránce pro své fanoušky, ovšem nepřidali žádné vysvětlení. Spekuluje se o malém zájmu ze strany uživatelů či inzerentů. Ale také například o tom, že udržovat obě verze mohlo být pro Facebook příliš náročné.

FB Lite

Optimalizovaná verze Facebooku pro uživatele s pomalým připojením končí.

Facebook Lite byl specifickou verzí Facebooku pro uživatele s pomalým připojením a pro některé mobilní uživatele. Nezdá se, že by ukončení Lite verze, postihlo příliš mnoho uživatelů. Je to dáno především snadnou dostupností rychlého a laciného Internetu ve většině zemí, kde se Facebook používá a to včetně Internetu mobilního. Mobilní přístroje pak spíše než na webovou verzi sázejí na specifické klientské aplikace, které jsou pro práci se sítí výhodnější.

Spolupráce s Microsoftem, co na to Google?

Facebook ve středu oznámil spolupráci s Microsoftem , resp. Microsoft oznámil spolupráci s FB, na online verzi kancelářského balíku Office nazvané Docs.com. Ten umožní sdílet soubory mezi přáteli z Facebooku podle potřeby, editovat i spoluvytvářet. Nutná je podpora Silverlight. Web zatím registruje betatestery a umožňuje osahat první funkce. Dokumenty lze ihned otevřít i v Office 2010.

Docs.com

Facebook spolupracuje na online verzi Office 2010

Do služby se můžete přihlásit také pomocí Facebook Connect a pokud jste na Facebooku už přihlášení, funkce autologin vás ihned k webu přihlásí bez zadávání hesla. Bude zajímavé sledovat, jak se k tomuto oznámení postaví Google a zdali i on přijde s podporou online dokumentů pro Facebook.

Insight alias Analytics

A aby toho nebylo málo, tak Facebook „leze do zelí“ Google i v jiné oblasti. Facebook totiž přichází s celou řadou novinek pro tvůrce webových prezentací. Statistiky Insight umožní správcům webových stránek a aplikací s integrací Facebooku dostat se k řadě informací o chování uživatelů na jejich stránkách.

CIF16

FB Insight

Facebook nabízí novou, grafickou a přátelskou analýzu toho, co dělají uživatelé na vašich aplikacích.

Takové informace jsou velmi významné pro hodnocení úspěšnosti, pro cílení reklamy a pro optimalizace. Facebook by tak mohl skutečně svým způsobem konkurovat Google, který nabízí bezplatnou službu Analytics jako doplněk k inzertnímu systému Adwords/Adsen­se.

Anketa

Využijete nové Docs.com?

25 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 28. 8. 2010 22:17

Školení: Práce s leady v digitálním prostředí

  •  
    Jaké online kanály používat pro získání leadu
  • Jakým způsobem pracovat s leady
  • Jak vyhodnocovat a optimalizovat efektivitu

Detailní informace o školení Práce s leady v digitálním prostředí »