Hlavní navigace

Financial Times začaly prodávat reklamu podle času, který s ní čtenář stráví

David Slížek 18. 5. 2015

Počty zobrazení nikoho nezajímají, důležité je, jak dlouho se reklama uživatelům zobrazuje. Financial Times a Chartbeat přicházejí s metrikou „cost per hour“.

Zobrazení stránek je nekonečně mnoho, jedinými vzácnými komoditami na internetu jsou dnes čas a pozornost čtenářů, vysvětlovali loni na podzim v inspirativním rozhovoru pro Lupu Jon Slade z Financial Times (FT) a Tony Haile z Chartbeatu. 

Bylo to krátce poté, co FT.com začal s desítkou vybraných klientů testovat prodej reklamy podle nové metriky. Cost per hour (CpH) je v podstatě cenu za hodinu času, kterou aktivní čtenáři stráví na stránce s reklamou. FT dnes oznámily, že přecházejí od testů k ostrému provozu nového prodeje bannerů. Prvními klienty mají být například Microsoft nebo iShares.

„Testy prokázaly, že metrika vede k výraznému nárůstu znalosti značky (brand recognition a brand association) mezi čtenáři, navíc klientům zaručuje 100% viditelnost reklamy po dobu nejméně pěti sekund,“ chlubí se FT. Dodejme, že za viditelnou reklamu považuje podle standardu IAB banner, u kterého je vidět nejméně 50 % pixelů.

Pět sekund je podle testů FT čas, po jehož uplynutí výrazně (až o 50 %) stoupá šance, že si uživatel zhlédnutou reklamu zapamatuje. Měření kampaní na základě času, který s ní čtenář stráví, navíc podle FT podporuje kvalitní obsah – s tím totiž uživatelé stráví na webu více času, což se pak projeví v CpH.

CIF16

Do času se přitom započítává jen tzv. aktivně trávený čas – ne tedy například doba, kdy sice uživatel nechá otevřené okno prohlížeče, ale odejde od počítače pryč. Přesné měření má zajišťovat právě Chartbeat, který má aktivitu prověřovat například na základě pohybů myši nebo aktivity klávesnice.

Podrobnější informace o fungování metriky najdete v této studii:

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Vitalia.cz: Vím, co se učíš, ale netuším, co piješ

Vím, co se učíš, ale netuším, co piješ

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Podnikatel.cz: Vytvořte si web sami. Redakční systém Tumblr

Vytvořte si web sami. Redakční systém Tumblr

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Podnikatel.cz: Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Nemá dluhy? Zjistíte to na poště

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Vitalia.cz: 7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

7 příčin neplodnosti u žen: pravda a mýty

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu