Hlavní navigace

Financial Times začaly prodávat reklamu podle času, který s ní čtenář stráví

David Slížek 18. 5. 2015

Počty zobrazení nikoho nezajímají, důležité je, jak dlouho se reklama uživatelům zobrazuje. Financial Times a Chartbeat přicházejí s metrikou „cost per hour“.

Zobrazení stránek je nekonečně mnoho, jedinými vzácnými komoditami na internetu jsou dnes čas a pozornost čtenářů, vysvětlovali loni na podzim v inspirativním rozhovoru pro Lupu Jon Slade z Financial Times (FT) a Tony Haile z Chartbeatu. 

Bylo to krátce poté, co FT.com začal s desítkou vybraných klientů testovat prodej reklamy podle nové metriky. Cost per hour (CpH) je v podstatě cenu za hodinu času, kterou aktivní čtenáři stráví na stránce s reklamou. FT dnes oznámily, že přecházejí od testů k ostrému provozu nového prodeje bannerů. Prvními klienty mají být například Microsoft nebo iShares.

„Testy prokázaly, že metrika vede k výraznému nárůstu znalosti značky (brand recognition a brand association) mezi čtenáři, navíc klientům zaručuje 100% viditelnost reklamy po dobu nejméně pěti sekund,“ chlubí se FT. Dodejme, že za viditelnou reklamu považuje podle standardu IAB banner, u kterého je vidět nejméně 50 % pixelů.

Pět sekund je podle testů FT čas, po jehož uplynutí výrazně (až o 50 %) stoupá šance, že si uživatel zhlédnutou reklamu zapamatuje. Měření kampaní na základě času, který s ní čtenář stráví, navíc podle FT podporuje kvalitní obsah – s tím totiž uživatelé stráví na webu více času, což se pak projeví v CpH.

Do času se přitom započítává jen tzv. aktivně trávený čas – ne tedy například doba, kdy sice uživatel nechá otevřené okno prohlížeče, ale odejde od počítače pryč. Přesné měření má zajišťovat právě Chartbeat, který má aktivitu prověřovat například na základě pohybů myši nebo aktivity klávesnice.

Podrobnější informace o fungování metriky najdete v této studii:

Našli jste v článku chybu?

2. 6. 2015 8:38

Le petit caporal --- denniktradera.sk (neregistrovaný)

To je dobré ak sa to uchytí niektoré weby budú mať problém a myslím si ,že to pomôže celkovo internetu.

19. 5. 2015 5:46

PT (neregistrovaný)

Jo takhle, přiznam, ze me ani nenapadlo, ze by to nebylo per hour per cloveka. Hmm

Měšec.cz: Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Vklad na cizí účet je draze zpoplatněn (přehled)

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

120na80.cz: 5 poporodních problémů a jejich řešení

5 poporodních problémů a jejich řešení

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

120na80.cz: Bojíte se encefalitidy?

Bojíte se encefalitidy?

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: EET zvládneme, budou horší zákony

EET zvládneme, budou horší zákony

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Přivýdělek u Airbnb nebo Uberu? Čekejte kontrolu

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...