No myslím, že chyba "měření" tam bude a velká.
Tyhle falešné profily jsou často aktivní. Od normálního uživatele je dělí často jen účel. Takže pokud někdo má falešný profil, který třeba slouží k propagaci nějakého zboží čí služby má stejnou hodnotu jako jiný reálný profil?
Znal jsem jednu paní, která vystupovalo na sociální síti jako o xx let mladší slečna a nenápadně propagovala kosmetiku. Samozřejmě to byl nápad její firmy. Kdo tedy má větší a reálnou hodnotu. Ta virtuální neexistující holčina? Nebo ta skutečná 40cetiletá mamka od rodiny, která reálný profil na té síti samo nemá. Tohle znám třeba i u několika pojišťováků a zaměstnanců bank.
Takže množina aktivních účtů je ještě potřeba odfiltrovat. Protože virtuálnímu egu moc zboží služeb neprodáte.
hraval jsem na spickovem ruskem sachovem serveru instantchess, kde bud zaplatim 5 euro za mesic, nebo se pripojim pres facebook ucet a mam zdarma 50 partii.
po spotrebovani 50 partii server nabizi nahodne nekolikrat rocne jako bonus dalsich 50 partii zdarma, takze se vyplati facebook ucet nesmazat ale udrzovat aktivni.
hadejte kolik desitek facebook uctu jsem zatim spotreboval :-)
a kolik ostatni uzivatele...
a kolik podobnych sluzeb existuje na svete...
Hádám, že na křečka bude nejlepší cílit reklamu na prodej stavebních strojů a v doporučených přátelích bude mít Caterpillar Inc , Terex a Komatsu. To hrabání má nějak v krvi.
No teď beze srandy. Ano tahle to bývá dost často.
A tak určit hodnotu uživatele je dost těžké, až nemožné. Ale na tom je to vlastně vše i postavené.
U sociální sítě ve velké měřítku nefunguje něco, co by validovalo uživatele hloubkově. Takže pokud byste si koupili např 20000ks uživatelů. Kteří by při analýze údajů vykazovali, že jsou cítitelní pro vaší reklamu. Kolik jich je skutečně reálných lidí 1/5? 1/2? 2/3?...
Největší riziko sociální sítě jako je FB vidím v tom, že by někdo spočítal skutečné členy . Tedy bez stínových profilů a bez virtuálních profilů.
A další, že by někdo ohodnotil neshromážděná data.
Tohle blafování nadhodnocuje samozřejmě každou síť. Asi nejvíc zvedá hodnotu reklamy. U prodeje informací by asi došlo k testu jestli není prodáván zajíc v pytli. Ale o tom že by to prasklo dost pochybuji , obchodní tajemství by dodržela asi i strana kupující.
Tak můj názor.
Různých stínových, virtuálních, mrtvých, atp., profilů bude spousta, ale ty nikoho nezajímají, důležití jsou aktivní uživatelé. Přečtěte si článek, Facebook při vstupu na burzu musel prozradit přesná čísla, v čánku najdete přesná čísla počtu denních a měsíčních uživatelů. Žádné mystifikace či nadhodnocená čísla.