Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Firefox 3.1 nenabídne jen anonymní mód

uživatel si přál zůstat v anonymitě
21. 10. 2008 11:11 Nový

Firefox se chová divně

celé vlákno
Ten nový Firefox 3 se chová oproti předchozím firefoxům divně.

1. pominu "starou" chybu, kdy zabere 350 MB paměti (právě jsem se díval, je to tak) - to už je tradice

2. pořád mi padá, 1-2 x denně, i častěji; naštěstí si po restartu pamatuje navštívené weby, takže se nic hrozného neděje; pád je nepříjemný, jen když něco píšete do formuláře - text si nepamatuje

3. horní lišta je divná, zmizela historie u levého tlačítka "Přejít zpět" - nyní lze přejít zpět jen o 1 stránku, dříve bylo možné přeskočit třeba až 10. minulou stránku

4. nejdou nainstalovat vůbec žádné doplňky a to dokonce i takové, které jsou optimalizované pro Firefox 3. Směšné je, že mi nejdou nainstalovat ani motivy vzhledu.

5. blbě si pamatuje dříve zadaná data formulářů, hlavně hesla - asi nějaká chyba v cookies, nebo co, já tomu nerozumím. Starý Firefox formuláře předvyplňoval správně, ten nový je nevyplňuje vůbec, nebo špatně. Mám podezření, že si špatně pamatuje jednotlivé stránky téže domény. Dříve ale tyto chyby nebyly.

6. Vlastně jsem vůbec nepochopil, co je ve Firefox 3 nového a lepšího oproti Firefox 2. Po upgradu jsem žádné změny nezaznamenal (kromě výše popsaných změn k horšímu).

Určitě bych toho našel víc, jsem z Firefox 3 hodně rozčarovaný.

Sečteno a podtrženo, příští měsíc kupuju nový počítač a nejspíš na něj nainstaluju starou verzi Firexu, který byl docela funkční a měl hodně použitelných doplňků.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
21. 10. 2008 11:32 Nový

Re: Firefox se chová divně

celé vlákno
Podla popisu chyba nie je vo firefoxe, ale v samotnom operacnom systeme. Ako pravidelny pouzivatel firefoxu sa nemozem na neho stazovat (pouzivam takmer 20 rozsireni)

1. kolko zabera pamati pre mna nie je smerodajne (je to vacsinou okolo 100MB). Nech si ukroji radsej z pamate a ide rychlo ako swapovat na disk.

2. pady nepoznam (mozno pomaha "NoScript")

3. co tak kliknut pravym tlacitkom v lavo hore. je tam historia

4. idu v pohode

5. popisovanu chybu som nezaznamenal

6. priznavam sa, ze velky rozdiel som nepocitil ani ja. staci mi ak vsetky rozsirenia pracuju ako maju
MMx
MMx (neregistrovaný)
21. 10. 2008 12:09 Nový

Re: Firefox se chová divně

celé vlákno
Skusim z mojho pohladu:

1. S tymto ti nepomozem kym nenapises aky mas OS, ako dlho pouzivas FF bez restartu, kolko tabov si mal otvorenych, ake pluginy natiahnute (java, windows media player).

2. Toto vyzera moc podozrivo, hladal by som suvislost s nejakym konkretnym webom alebo pluginom. Skus googlit nejake info z chybovej hlasky co da pri pade.

3. Historia dopredu a dozade je spojena v jednom menu vedla pravej sipky, ani mne sa to moc nepaci.

4. S akou hlaskou skonci ich instalacia? Poziadavky na rozsirenia sa dost sprisnili, bude chvilu trvat kym sa autori prisposobia. Medzirecou ak mi povies konkretnu hlasku, mozem ti povedat sposob ako to nainstalovat nasilu.

5. Aku verziu FF mas? Tusim FF 3.0.3 opravuje nejaku takuto chybu.

6. Pre mna je to:
- Opravene memory leaky (teraz aj uvolnuje pamat pri zatvarani tabov)
- Full page zoom (nerad zizam na obrazovku z 10 cm len preto, ze niekto si nevie nastavit velkost fontu, text only zoom sa zvykne vyzurit na rozlozeni stranky)
- Podstatne rychlejsi javascript
- Historia browsenia je v sqlite databaze, teda mozem si ju uchovavat za podstatne dlhsie obdobie
- Ak si raz zvyknes na adresne policko a vyhladavanie podla hocicoho v nazve stranky tak sa budes cudovat ako si fungoval doteraz
- Daju sa zakazovat pluginy
admxx
admxx (neregistrovaný)
21. 10. 2008 13:32 Nový

Re: Firefox se chová divně

celé vlákno
1. mi bere tak 100MB kdyz je pusteny dlouho a ma hodne panelu tak vic
2. nepamatuju se ze by nekdy spadl
3. to me moc netrapi...
4. vubec zadne doplnky? ja jich mam 41 a vsechny fungujou...driv jsem je nasilim nainstaloval pres Nihtly Tester Tools ale ted uz to neni treba
5. tak o tom sem slysel, ale zadne problemy jsem neregistroval. mas posledni verzi?
6. kdyz uz nic jineho tak je o dost rychlejsi nez dvojka
Pavel
Pavel (neregistrovaný)
21. 10. 2008 15:14 Nový

Re: Firefox se chová divně

celé vlákno
FF 3 mi taky často padal, než jsme objevil, že za to může rozšíření "AVG safe search" - po jeho zakázání už nic nepadá...
uživatel si přál zůstat v anonymitě
21. 10. 2008 22:09 Nový

Re: Firefox se chová divně

celé vlákno
Já jsem ten z 11:11, co ho štve nový Firefox :-)

Předem upozorňuji, že se starým Firefoxem 1 a Firefoxem 2 většina problémů nebyla. Objevily se až po upgradu na Firefox 3.

Jsem obyčejný uživatel, ne programátor (i když čtu Lupu). Docela mě děsí, že bych měl intenzivněji zkoumat a přenastovat či testovat konfiguraci prohlížeče. Dřív jsem používal Operu, ale Firefox díky doplňkům mi více přirostl k srdci, asi se ale vrátím k Opeře.

Od prohlížeče očekávám, že bude fungovat, a ne že si budu hrát s jeho vnitřním nastavením. Na to nemá nikdo čas, prohlížeč je pracovní nástroj, ne hračka. Možná proto, pro svou jednoduchost, je tak oblíbený MSIE. Pro mě je teda MSIE až moc primitivní, ale z Firefoxu se stává nepoužitelný moloch.

Mám Windows XP. Aktuálně mi zabírá Firefox 3 paměť 405 MB, mám spuštěno přes 20 tabů.

Instalace doplňku, např. z webu czilla.cz: rozšíření ColorZilla. Vyskočí chybová hláška: "Nebude nainstalován, protože nemá podporu pro bezpečnou aktualizaci." a "Při spojení s services.mozilla.org:443 nastala chyba, neboť je používán neplatný bezpečnostní certifikát."

Co mě ještě neskutečně obtěžuje, že při každém zobrazení webu s HTTPS se objevuje chybová hláška, a asi nejde vypnout. Denně takových webů navštívím desítky. Je to vážně opruz a tímhle mě Firefox dokonale naštval.
Piškot
Piškot (neregistrovaný)
22. 10. 2008 11:39 Nový

Re: Firefox se chová divně

celé vlákno
add HTTPS - to buď rád, že nepoužíváš IE, ten Ti totiž u HTTPS bez certifikátu napíše rovnou, že stránka neexistuje...

Nikdo Tě nenutí něco programovat nebo testovat. Jde jen o to, že není normální, že Ti to padá - mě se to s novou verzí zatím nestalo ani jednou - tipnul bych si nějaký rozšíření (zvláště, pokud máš v oblibě nějaký skiny.

Napsat o Firefoxu, že je moloch mi přijde směšný, neboť v základní verzi je to naopak hezky štíhlý prohlížeč. Moloch z něj může udělat tak maximálně uživatel, co si do něj nasadí desítky rozšíření a skinů.
Roj aura:22
Roj
22. 10. 2008 11:46 Nový

Re: Firefox se chová divně

celé vlákno
Presne tak. FF3 na XPckach nespadl snad nikdy. Ale zrovna vcera jsem ho videl na Vistach, ne ze by spadl, ale chovalo se to nejak divne. Ale kdo by pouzival Visty, ze jo? :-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
23. 10. 2008 11:41 Nový

Re: Firefox se chová divně

celé vlákno
No tak vtip je právě v tom, že žádný doplňky, rozšíření ani skiny nemám, neboť nejdou nainstalovat! Popisoval jsem výše.

Mám Firefox v základním nastavení, jak jsem ho instaloval.

Nejprve jsem upgradoval z 2 na 3. Po upgradu nebyl funkční, tak jsem Firefox z počítače odinstaloval, smazal komplet z disku. Pak udělal čistou instalaci Firefox 3.

Momentálně zabraná paměť: 503 MB, počítač zapnutý cca 3 hodiny.

O Firefoxu 3 panuje dvojí zkušenost: někomu dělá problémy (jako mně), někomu šlape jako hodinky. Firefox 1 a 2 tyto problémy nedělal.
stoural aura:41
23. 10. 2008 13:25 Nový

Re: Firefox se chová divně

celé vlákno
Me z nejakeho duvodu FF 3.0 zniceho nic zacal delat problemy. Alokovana pamet behem par hodin vyletla na 500-600 MB, a pak to spadlo. To se opakovalo nekolik dnu. Po nejakeho dobe to prestalo, samo od sebe.
Jaromír Adámek aura:36
21. 10. 2008 11:49 Nový

"Vylepšování" obrázků.

celé vlákno
Mě se nelíbí, že bude "vylepšovat" obrázky. Připadá mi to jako zasahování do práv autorů stránek.

Nemáte o tom nějaké další informace?

Co kdyby například všechny CD/DVD přehrávače přidávaly basy a výšky, aby to znělo "lépe"... Nepřipadá mi to jako dobrá cesta.
Jaromír Adámek aura:36
21. 10. 2008 11:50 Nový

Re: "Vylepšování" obrázků.

celé vlákno
Aha, tak jde o ICC profiles, jsem si toho prvně nevšim, tak to jo, to pomůže, jde vlastně o kalibraci barev na monitoru, pokud tomu rozumím dobře.
mac
mac (neregistrovaný)
22. 10. 2008 8:29 Nový

Re: "Vylepšování" obrázků.

celé vlákno
...což má za normálních okolností dělat operační systém...(?)
Roj aura:22
Roj
22. 10. 2008 9:24 Nový

Re: "Vylepšování" obrázků.

celé vlákno
Nikoliv. ta data jsou ulozena primo v obrazku a jsou teoreticky pro kazdy obrazek jina. jak by tohle asi mohl delat operacni system??
Prakticky je to putna, protoze ten profil ma naproste minimum obrazku.
Marv
Marv (neregistrovaný)
26. 10. 2008 18:29 Nový

Re: "Vylepšování" obrázků.

celé vlákno
A ještě menší minimum lidí ma zkalibrované monitory, takže je to ještě více putna (bohužel).
axcx
axcx (neregistrovaný)
21. 10. 2008 11:49 Nový

zvetsovani ve trojce

celé vlákno
toho co sem kdysi nejvic kritizoval na opere - nemoznost zvetsovani pouze pisma pri zachovani velikosti obrazku a vseho ostatniho jsem se uz dockal i ve FF3. na co mi je ze muzu zvetsit youtube videa, flashove hry atd. coz pouziju minimalnekrat. kdyz si chci zvetsit pismo (milionkrat denne) tak se mi pak nevleze na obrazovku:(

zlate casy ve dvojce kdy se pismo automaticky na strace preskupilo tak ze nebylo potreba pouzivat spodni soupatko:(

nevi nekdo jak to zprovoznit ve trojce? treba pomoci greasemonkey?
axcx
axcx (neregistrovaný)
21. 10. 2008 11:52 Nový

Re: zvetsovani ve trojce

celé vlákno
na zvetsovani samo pouzivam gesta
MCZ
MCZ (neregistrovaný)
21. 10. 2008 11:54 Nový

Re: zvetsovani ve trojce

celé vlákno
Zvětšovat pouze písmo v FF3 normálně jde - View > Zoom > Zoom text only.
axcx
axcx (neregistrovaný)
21. 10. 2008 11:56 Nový

Re: zvetsovani ve trojce

celé vlákno
DIIIIIK!!! sem zase zacal driv nadavat nez to zacit resit ;)
Roj aura:22
Roj
22. 10. 2008 9:26 Nový

Re: zvetsovani ve trojce

celé vlákno
V about:configu to myslim jde nastavit natvrdo, aby to zumovalo vzdy JEN text
Michal Kubeček
Michal Kubeček (neregistrovaný)
26. 10. 2008 13:06 Nový

Re: zvetsovani ve trojce

celé vlákno
browser.zoom.full = false
Roj aura:22
Roj
26. 10. 2008 19:05 Nový

Re: zvetsovani ve trojce

celé vlákno
Ano, dik, vzdycky to nastavim a hned zapomenu :-)
strom
strom (neregistrovaný)
21. 10. 2008 12:56 Nový

Taby

celé vlákno
Doufam ze prepinani tabu pujde vypnout, jinak zustavam na aktualni verzi.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
21. 10. 2008 14:26 Nový

Re: Taby

celé vlákno
nikto vas nenuti pouzit ctrl-tab. kludne mozete pouzit mys.
strom
strom (neregistrovaný)
21. 10. 2008 16:19 Nový

Re: Taby

celé vlákno
Kdyz pracuju a delam web tak se mne hodi spise klasickce ctrl + tab kdy vidim celou stranku.. ne maly nahled uprostred abych si lamal oci co to je za stranku..
jeste ze funguje ctrl + cislo
stoural aura:41
21. 10. 2008 16:44 Nový

Re: Taby

celé vlákno
Me CTRL+1 zvetsuje pismo stranky.
strom
strom (neregistrovaný)
21. 10. 2008 16:57 Nový

Re: Taby

celé vlákno
Kdyz si das anglickou klavesnici tak to frci...
stoural aura:41
21. 10. 2008 19:11 Nový

Re: Taby

celé vlákno
To jako myslis, ze budu prehazovat na anglickou klavesnici, abych laskave mohl pomoci CTRL+1 preskocit na prvni tab? Jsi spadnul z visne? To uz radeji kliknu mysi.
strom
strom (neregistrovaný)
22. 10. 2008 13:05 Nový

Re: Taby

celé vlákno
nikdo te nenuti, si klidne klikni..
Ondrej Páleš aura:85
21. 10. 2008 13:59 Nový

Omezení vyhledávání speciálními znaky

celé vlákno
"Například pro prohledávání pouze záložek bude stačit před textový řetězec vložit hvězdičku, pro hledání pouze v nadpisech dříve navštívených stránek zase vložíte mřížku a tak podobně."

Chudáci uživatelé s českou (a nejen tou) klávesnicí budou zřejmě o použití této vymoženosti ochuzeni. Jestli někdo myslí, že budu ochoten přepínat klávesnici abych omezil nějaké vyhledávání, tak to se plete. Příště jinak a lépe:-)
stoural aura:41
21. 10. 2008 14:04 Nový

Re: Omezení vyhledávání speciálními znaky

celé vlákno
Mno nevim, znak hvezdicka mam dostupny na numericke casti klavesnici a mrizku v pripade potreba vzdy vkladam pomoci pomoci leveho ALT+X (zavinac pak levy ALT+V).

A to prosim bez prepinani klavesnice.
Ondrej Páleš aura:85
21. 10. 2008 14:06 Nový

Re: Omezení vyhledávání speciálními znaky

celé vlákno
Ano, a já je ještě umím zavináč psát jako alt+64 apod. Ale o tom to není:-)
Cobra
Cobra (neregistrovaný)
21. 10. 2008 14:14 Nový

Re: Omezení vyhledávání speciálními znaky

celé vlákno
A o čem to je? Holt kdo se nechce naučit tyhle alternativní postupy, si bude přepínat klávesnici, nebo tu fukci nebude vůbec využívat. To je jeho problém...
Roj aura:22
Roj
22. 10. 2008 9:30 Nový

Re: Omezení vyhledávání speciálními znaky

celé vlákno
Anebo pouzivat klavesnici "Ceska Amaterska", kde se nemusi prepinat nikdy nic a ani se nemusi mackat pravy alt.
stoural aura:41
21. 10. 2008 14:57 Nový

Re: Omezení vyhledávání speciálními znaky

celé vlákno
samozrejme pravy alt :D
Cobra
Cobra (neregistrovaný)
21. 10. 2008 14:12 Nový

Re: Omezení vyhledávání speciálními znaky

celé vlákno
Já vám nevím, ale mřížku i hvězdičku vložím z české klávesnice bez přepínání... A spoustu dalších znaků :-)
Stačí podržet pravý Alt, mřížka je například poměrně logicky na klávese X. ;-)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
21. 10. 2008 19:10 Nový

Re: Omezení vyhledávání speciálními znaky

celé vlákno
Chudáci uživatelé, kteří remcají v diskusích, namísto aby si ty přístupové klávesy ve Firefoxu změnily tak, jak chtějí.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
21. 10. 2008 23:56 Nový

Re: Omezení vyhledávání speciálními znaky

celé vlákno
Možná by stálo za to dát tam nějaké meníčko se zaškrtávátky s výběrem požadovaných prohledávaných odvětví.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 12. 2008 23:20 Nový

Re: Omezení vyhledávání speciálními znaky

celé vlákno
Všechny ty rady alt+v alt+x jsou k prdu, jak má někdo novej znát co je pod klávesou 'v' schováno? Lepší je použít přímo alt+'ten konkrétní znak' co je po číslem ne. Např. ALT+2 = @, ALT+3 = #, atd. Je to ale jen pravý alt, to ale nevadí, přepínat na EN klávesnici prostě není potřeba :-)
Standa
Standa (neregistrovaný)
21. 10. 2008 15:42 Nový

A co rolování se statickými prvky?

celé vlákno
A co rolování na stránkách se statickými prvky? Je stále tak otřesně pomalé jako ve verzi 3.0?
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
21. 10. 2008 19:35 Nový

RE: Firefox 3.1 nenabídne jen anonymní mód

celé vlákno
Ahojte lidičky,
myslíte si, že umíte vyhledávat informace na internetu dobře a rychle?
Můžete mi vyplnit následující dotazník a dozvíte se i pár zajímavých věcí:

http://www.thesistools.com/?qid=61038&ln=cze

Je to anonymní a neexistují špatné odpovědi :-) Tento dotazník můžete rozeslat i mezi své kamarády, budu jen rád :)
Děkuji moc za váš čas.
Přeju hezký den
Polik
Polik (neregistrovaný)
21. 10. 2008 21:14 Nový

RE: Firefox 3.1 nenabídne jen anonymní mód

celé vlákno
Skoro bych Vám doporučil zkusit si ten dotazník sám, případně ho někomu dát a projít si to s ním. Někdy si nejde z odpovědí vybrat, někdy nechápu jak to asi člověk bude vědět, jindy nejsou odpovědi jednoznačné... ale třeba to všechno je záměr.
IBF
IBF (neregistrovaný)
22. 10. 2008 6:44 Nový

RE: Firefox 3.1 nenabídne jen anonymní mód

celé vlákno
hrůza.. takovéhle weby by měli zakázat zákonem....
uživatel si přál zůstat v anonymitě
22. 10. 2008 14:31 Nový

RE: Firefox 3.1 nenabídne jen anonymní mód

celé vlákno
Lidi neblázněte, je to jenom prohlížeč, přijde mi docela šílený, jak se na netu rozvíjí vražedné diskuze o prohlížečích, který z nich je lepší. Vždyť až na IE6 se to všechno liší v nepodstatných detailech. Možná jsem flegmatik, ale používám Safari, Operu a Firefox a přijde mi to všechno skoro stejný.
Martin
Martin (neregistrovaný)
22. 10. 2008 14:32 Nový

RE: Firefox 3.1 nenabídne jen anonymní mód

celé vlákno
Lidi neblázněte, je to jenom prohlížeč, přijde mi docela šílený, jak se na netu rozvíjí vražedné diskuze o prohlížečích, který z nich je lepší. Vždyť až na IE6 se to všechno liší v nepodstatných detailech. Možná jsem flegmatik, ale používám Safari, Operu a Firefox a přijde mi to všechno skoro stejný.
krtek
krtek (neregistrovaný)
22. 10. 2008 18:24 Nový

Opera rules!!!!

celé vlákno
Opera 9.61 je mnohem stabilnější a ve většině věcí rychlejší než Firefox, o pomalosti Google Chrome(ne rychlosti jak se všude snaží namluvit) ani nemluvě
stoural aura:41
22. 10. 2008 18:46 Nový

Re: Opera rules!!!!

celé vlákno
Firefox rulezzzzzzzzzz, Opera sucksss!

Opera = n00b p0wned!!

:D
uživatel si přál zůstat v anonymitě
18. 12. 2008 23:26 Nový

Re: Opera rules!!!!

celé vlákno
Já mám FF3 od začátku co vyšel, a mám i ty "kritizovaný Visty" a nepamatuju si že by mi vůbec někdy spadnul. Já bych ty pády spíš přičítal všem těm TOOLBARům, nebo addonům. Ale o tom že není FF stabilní nemůže být řeč.
dědek
dědek (neregistrovaný)
22. 10. 2008 18:27 Nový

IE8 beta2 - fakt tak pomalá?

celé vlákno
Nevím jestli jste si toho všimli, ale podle toho testu je IE8 beta2 ještě pomalejší než IE7!!!!! A to se fakt vyplatí!
elite
elite (neregistrovaný)
10. 11. 2008 17:09 Nový

firefox a ostatní

celé vlákno
Hodnocení z praxe


1.k-meleon
2.mozilla firefox
3.my internet browser
4.opera
5.paranoia browser
6.expedition net browser
7.k-ninja browser
8.Safari pro windows
9. jednoznačnš nejhůře Internet explorer 6,7,8
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem