Firefox atakuje dvacet procent, Opera porazila Google Chrome

Podle čerstvých statistik společnosti Net Applications už Firefoxu k překonání hranice pětinového zastoupení na trhu mnoho nechybí. V říjnu jeho tržní podíl dosáhl na 19,97 procenta. Za poslední měsíc si tedy Firefox připsal k dobru více jak půl procentního bodu. Internet Explorer na prvním místě ve srovnání se zářím mírně ztratil. Jeho podíl se snížil z 71,52 procenta na 71,27 procenta.

Podle čerstvých statistik společnosti Net Applications už Firefoxu k překonání hranice pětinového zastoupení na trhu mnoho nechybí. V říjnu jeho tržní podíl dosáhl na 19,97 procenta. Za poslední měsíc si tedy Firefox připsal k dobru více jak půl procentního bodu. Internet Explorer na prvním místě ve srovnání se zářím mírně ztratil. Jeho podíl se snížil z 71,52 procenta na 71,27 procenta.

CIF16

Třetí pozici i přes mírný pokles stále drží Safari. V říjnu mu patřilo 6,57 procenta na trhu. Na dalších příčkách došlo oproti září k výměně. Opera se vrátila na pozici čtyřky (podíl 0,75 procenta) a nový prohlížeč Google Chrome spadl na páté místo (0,74 procenta), byť jen kvůli rozdílu jedné setiny procentního bodu. Zajímavé je, že šesté místo si s podílem téměř půl procenta z tržního koláče si stále drží nevyvíjený a nepodporovaný Netscape.

Sluší se připomenout, že Net Applications své statistiky opírá hlavně o severoamerický trh. V evropských zemích bývají karty rozdány poněkud jinak a to ve prospěch Firefoxu a Opery a v neprospěch Internet Exploreru či Safari. Připravujeme proto další bližší zmapování rozložení sil prohlížečů na českém trhu. Naposledy jsme se tématu věnovali v letním článku S Firefoxem 3 žádný uragán nepřišel, podíl Opery klesá.

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »