Hlavní navigace

Firefox bude v dlaždicích zobrazovat reklamu na základě historie prohlížeče

Autor: Mozilla
David Slížek

Kontextové reklamní dlaždice se budou zobrazovat v nově otevřených panelech prohlížeče. Soukromí uživatelů zachováme, slibuje Mozilla.

Původně prázdné místo na nově otevřených panelech prohlížeče začala Mozilla zaplňovat už před několika lety. Nejprve se na nich ve formě dlaždic začaly zobrazovat náhledy stránek, které uživatel často navštěvuje. Poté přišly první „sponzorované dlaždice“ (Directory Tiles) s nabídkami komerčních partnerů.

A teď chce Mozilla svůj komerční program posunout ještě o krok dál: uvádí Suggested Tiles, které budou zobrazovat kontextuální reklamu na základě stránek, které uživatel v minulosti navštívil. Kontext přitom bude čerpat ze seznamu navštívených webů, který si prohlížeč ukládá.

Novinka se nejprve objeví v betě Firefoxu, během léta by pak měla přijít i do ostré verze browseru. První reklamní dlaždice budou zobrazovat odkazy na další projekty Mozilly, teprve potom by měly přijít na řadu reklamní odkazy komerčních partnerů.

A protože se u uživatelů Firefoxu dá čekat bouřlivá reakce na využívání jejich údajů pro cílení reklamy, snaží se Mozilla od začátku vysvětlovat, že jejich soukromí zůstane zachováno a nad vším budou mít plnou kontrolu. Je fakt, že ukládání historie navštívených stránek může uživatel vypnout, nebo může svou historii jednoduše smazat.

UX17_snitker

Nevyužíváme informace z cookies, neukládáme a nesdílíme žádné osobní údaje a zákaz zobrazování kontextových dlaždic bude možný na dvě kliknutí, slibuje na blogu viceprezident pro obsahové služby Darren Herman. Pořád ale jde o opt-out přístup – vypadá to, že dlaždice budou ve výchozím stavu automaticky zapnuté.


Autor: Mozilla

Mozilla také vydala obsáhlý článek, ve kterém vysvětluje, jak kontextové dlaždice zapadají do jejích zásad ochrany soukromí. A zveřejnila infografiku, ve které podrobně vysvětluje, jak vlastně celý proces zobrazování kontextové reklamy funguje.


Autor: Mozilla
Našli jste v článku chybu?
22. 5. 2015 10:59

Soukromí nesoukromí, je zajímavé, když se v práci otevře někomu nové okno a v něm je vidět weby, kam chodí. V 99% případů je tam nějaké zpravodajství nebo třeba web o jízdních kolech, ale umím si představit, že by někdo měl zdravotní problém a pokud by se mu pak nečekaně zobrazila kontextová reklama, bylo by to přinejmenším nepříjemné (to myslím samozřejmě i doma nebo kdekoliv, ne jen v práci).

22. 5. 2015 12:45
P2010 (neregistrovaný)

Vzdyt se to da vypnout a v nove zalozce muze byt stale naprosto prazdna stranka.