Hlavní navigace

Aplikační tržiště pro Firefox OS si uživatelé budou moci uzpůsobit

3. 9. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

V Mozille vyvíjejí zdánlivě jednoduchou funkci pro Mozilla Marketplace, která by však značně zvýšila jeho přitažlivost pro opakované návštěvy.

Mozilla zkouší nový prvek, jak by si uživatelé mohli uzpůsobit aplikační „tržiště“ pro Firefox OS svým osobním potřebám a zájmům.

Liu Liu, jenž je v Mozille na stáži v týmu navrhujícím UX, na blogu vysvětluje pohnutky k vývoji nové funkce, kterou pracovně nazývají „Feed“: návštěva „aplikačních obchodů“ není pro uživatele zábavná a časem je omrzí tam chodit.

Jejich vstupní stránky totiž nejsou moc přizpůsobené potřebám nebo zájmům jednotlivých uživatelů; jsou na nich spíše nabízena doporučení od týmu, který se o „app store“ stará.

Například Google Play sice doporučuje také to, co se líbí vašim známým nebo co si nainstalovali, ale tím pořád není zaručeno i to, že nabízené se bude často obměňovat.


Autor: Mozilla

Vypadá to, že v Mozille dospěli k nápadu velice podobnému tomu, co známe například z některých služeb hudebních: uživatelským testováním se zatím dopracovali k funkci použitelné snadno a nerušivě — k ikoně srdíčka, na niž lze klepnout u čehokoli, na co v tržišti narazíte: může to být jednotlivá aplikace, může to být kategorie, nebo dokonce výsledek hledání, a aby to dostalo i rozměr společenský, uživatelé si budou moci sestavovat a udržovat tematické sbírky (které patrně také vyskočí ve výsledcích hledání). I ty půjde označit srdíčkem.

Liu tvrdí, že lidé v aplikačních obchodech beztak nejčastěji hledají to, o čem slyšeli od přátel.

Srdíčko bude znamenat: Tohle se mi líbí a chci se dozvídat o novinkách, včetně novinek o obsahu podobném.

Rychle by tak mělo jít tržiště naučit, co uživatele zajímá; při příští návštěvě by mu bez hledání nabízelo osobně přizpůsobený nový, a tedy stále zajímavý obsah.

Mozilla dokonce opustila pojem „subscribe“, protože mu zkušební uživatelé v těchto souvislostech rozuměli jen málo a v podstatně se ukázal být zbytečným, vysvětluje Liu Liu.

BRAND24

Mozilla zatím pouze zkouší prototyp této funkce. Na veřejné Marketplace nasazena není. Její tvůrci ještě potřebují zajistit například to, aby se uživatelé svými takto vyjádřenými zájmy neuzavřeli do „bubliny“ obsahu stále podobného. Tržiště jim musí umožnit objevovat obsah i mimo bezprostředně vyjádřený zájem.

V Mozille zvažují i to, že funkce bude volitelná a že si ji uživatel bude musit zapnout — kvůli tomu, že někdo by ji mohl vnímat jako narušení svého soukromí.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).