Firefox v USA končí s Googlem, výchozím vyhledávačem bude Yahoo

Nová dohoda Yahoo s Mozillou bude platit pět let a týká se jak desktopového, tak mobilního prohlížeče. Google se přesune mezi alternativy.

Google byl ve Firefoxu výchozím prohlížečem od roku 2004, po deseti letech ale Mozilla smlouvu neprodloužila a rozhodla se dát na určitých trzích přednost jiným provozovatelům. Končíme s praxí, kdy jsme měli jen jednoho globálního výchozího poskytovatele vyhledávání, vysvětluje na blogu šéf Mozilla Corporation Chris Beard.

Od prosince tak bude v USA přednastaveným vyhledávačem Yahoo, které uživatelům nabídne inovovaný vzhled i funkce a bude také podporovat funkci Do Not Track. Google se přesune do množiny alternativních vyhledávačů, kde Firefox nabízí také Bing, DuckDuckGo, eBay, Amazon, Twitter a Wikipedii.


Autor: Mozilla

Zajímavé na tom je, že současné vyhledávání Yahoo stále běží na enginu Bingu. A smlouva s Microsoftem uzavřená v roce 2010 vyprší až za šest let, takže byť se už několikrát psalo o tom, že by z ní Yahoo chtělo vycouvat, prakticky to není možné. 

Finanční podmínky dohody s Mozillou sice zveřejněny nebyly, dá se ale předpokládat, že bude pro obě firmy znamenat podstatné navýšení příjmů – podle Bearda uživatelé Firefoxu uskuteční na 100 miliard hledání za rok. Firefox je přitom na americkém desktopovém trhu trojkou s podílem kolem 16 % (podle StatCounter.com).

UX16

Podíl Yahoo na vyhledávání v USA podle měření ComScore.com za letošní říjen dosahuje 10,3 %, Google přitom má 67 % a Bing 19,5 %. Čísla přitom nezahrnují stále důležitější mobilní hledání.

V Rusku se základním vyhledávačem stane Yandex Search, v Číně zůstane výchozí možností Baidu. V dalších zemích, včetně České republiky, se nic měnit nebude – výchozí je Google a alternativy zahrnují Seznam.cz, Heureka.cz, Mapy.cz, Slunecnice.cz a Wikipedia.cz).

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 11. 2014 19:34
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Právo pro e-shopy

  •  
    Jak provozovat e-shop v souladu se zákonem.
  • Jak přistupovat k vrácení zboží a spory se spotřebiteli.
  • Jak v souladu s právem marketovat e-shop.

Detailní informace o školení Právo pro e-shopy »