viz MFDNES (z CTK):
....Podnikatel z Uherského Hradiště si podle televize Nova zaregistroval internetové domény více než 130 poslanců a nyní jim je chce prodávat za pět tisíc korun. Poslancům se to však nelíbí, a proto uvažují o přijetí zákona, který by podobné obchody se jmény známých osob zakazoval....
jo jo, to si dovolil moc!!! 5000,- za poslance! no oni uz mu to vytmavi a udelaji dalsi stupidni zakon a tim se tento clanek stane bezpredmetnym, protoze at zaregistrujete, co zaregistrujete, stejne vam casem nekdo bohatej domenu sebere! pripadne budete mit smulu, kdyz se budete jmenovat jako nekdo "znamy" a budete chtit svoji domenu.
poradne ten internet zregulujte! at to stoji za to.
(BTW nevite nekdo, jak deep linknout clanek MFDNES, aby ten link byl stale platny?)
Názory k článku
Foneticky zaměnitelné domény - aktuální vývoj a stav v právu
Jirka Lahvička (neregistrovaný)
31. 7. 2002 10:14
Nový
Re: novy zakon proti spekulantum...
celé vlákno
Zaregistroval, ale nezaplatil... tj. neni nic jednodussiho nez si podat specialni zadost a tomu Jirimu Salajkovi ji sebrat za klasickych 1680 Kc. U jedne z "poslaneckych" domen se mi to bez problemu povedlo, i kdyz to bylo od rychlejsi Vladany Petrzilkove :-)
Ján Matejka (neregistrovaný)
31. 7. 2002 10:37
Nový
Re: novy zakon proti spekulantum...
celé vlákno
No, mam li být upřímný, tak mne podobné návrhy celkem děsí. Nic proti poslaneckých návrhům (i když se v praxi ukazuji podstatně méně kvalitní než návrhy vládní), ale právě takhle účelově (nahodile) se k zvláštní úpravě tohoto druhu přistupovat rozhodně nedá. Navíc pro tentö účel zvláštní úpravy vůbec není třeba. Navíc si nedovedu dost dobře představit, jak by zákon (nebo jiný právní předpis) definoval jméno "známe" nebo "věhlasné od jmén "neznámých" nebo méně známých.
S pozdravem,
Honza M.
S pozdravem,
Honza M.
PaJaSoft (neregistrovaný)
31. 7. 2002 13:10
Nový
Re: novy zakon proti spekulantum...
celé vlákno
To ze si to nedovedete predstavit Vy jeste neznamena, ze Vam to nalezite nevytmavi (a nam vsem) nasi pani pos(r/l)anci. Zhruba stejne jako 'vetsi nez male mnozstvi' a jine perlicky v nasich zakonech....
Michal Krsek (neregistrovaný)
4. 8. 2002 20:56
Nový
Re: novy zakon proti spekulantum...
celé vlákno
Mno Pavle,
nez budes komentovat komentovane neoverene zpravy CTK, zamysli se :-)
nez budes komentovat komentovane neoverene zpravy CTK, zamysli se :-)
Jirka (neregistrovaný)
1. 8. 2002 0:16
Nový
Re: novy zakon proti spekulantum...
celé vlákno
Souhlasím. Pokud by to bylo jinak, za chvíli by mohl takto někdo vymáhat (třeba benzinová společnost) pozemek u dálnice, který si koupil realitní makléř (v pohodě a dle zákona na spekulaci) jen proto, že makléř nepodniká v oblasti PHM a oni ano a tudíž na nich "spekuluje" a oni mají nárok. Probůh, některé názory zde snad patří spíše do ery komunismu - on má víc než já, tedy je to lump a zloděj........
Pavel (neregistrovaný)
31. 7. 2002 14:38
Nový
Je to o slusnosti
celé vlákno
Onehda - snad v casopise Euro - jsem narazil na kauzu, kterou komentoval Ondrej Neff. Slo o jobpilot.cz Nemci tady s tim rozjeli kampan a nejaky povedeny cechacek jim zaregistroval jobspilot nebo jobpilots - nevim presne. Nazor pana Neffa byl, ze je to naprosto ok. Pritom slo o jednoznacny spekulativni provoz vedouci k poskozeni te nemecke firmy - tedy ubohemu parazitovani na jejich marketingove kampani.
Slusnost se v obchode nevyplaci a ceske soudy piskaji fauly az dlouho po skonceni turnaje :-)
Slusnost se v obchode nevyplaci a ceske soudy piskaji fauly az dlouho po skonceni turnaje :-)
Jirka (neregistrovaný)
1. 8. 2002 0:12
Nový
Re: Je to o slusnosti
celé vlákno
Probůh pane to smad nemyslíte vážně??????
rampouch (neregistrovaný)
1. 8. 2002 0:51
Nový
Re: Je to o slusnosti
celé vlákno
Slušnost se v obchodě vyplácí, jinak naprostý souhlas se vším okolo. Pan Neff se svým všeobjímajícím a vševědoucím názorem na všechno počínaje morálkou a konče digitálními fotoaparáty mi taky už pije krev.
Kepka (neregistrovaný)
1. 8. 2002 4:57
Nový
Re: Je to o slusnosti
celé vlákno
Slusnost v obchode se vyplaci jen kdyz jsou vasi odberatele slusni nebo kdyz nemaji dost informaci. To plati uz od dob Rima. Jinak taky souhlas, O.Neff se obcas myli jako vsichni kdo maji odvahu rikat svoje nazory nahlas. Ma moje sympatie.
Marabu (neregistrovaný)
1. 8. 2002 12:36
Nový
reklama
celé vlákno
Proboha delejte neco s tou reklamou, jak si mam precist clanek kdyz mi do nej cuci blbej flash, kterej navic po par vterinach NEZMIZI ALE ZUSTAVA SVEREPE NA SVEM MISTE?!
nojo (neregistrovaný)
1. 8. 2002 14:06
Nový
Re: reklama
celé vlákno
pouzivejte NN, vypnete JavaScript, pak se Lupa da i cist
Roj (neregistrovaný)
1. 8. 2002 22:37
Nový
Re: reklama
celé vlákno
Nikoliv, staci pouzivat mozilku a zakazat ad2.lupa.cz :-) Vsechny ostatni rozumny animace a flashe to zachova.
Leo (neregistrovaný)
2. 8. 2002 16:14
Nový
Obecne nazvy
celé vlákno
Ja ten clanek moc nechapu, znamena to, ze zadna firma nemuze pouzivat treba domenu www.kamna.cz protoze je urcite spousta firem ktery kamna prodavaji nebo stavi a byla by to nekala soutez? Leo
Libor (neregistrovaný)
2. 8. 2002 18:55
Nový
Re: Obecne nazvy
celé vlákno
Pokud jsi ten clanek nepochopil, bude asi lepsi abys registroval domeny pouze v doprovodu manzelky nebo sveho pravniho zastupce. Ti snad pochopi co autor velice presne popsal. Libor
Jirka (neregistrovaný)
13. 8. 2002 1:54
Nový
Jeden nesmyslny zakon za druhym
celé vlákno
Co se tyce regulace registrace nazvu domen je to stejne jako regulovat internet a hlavne INFORMACE. Kdo s timto navrhem prijde je politicky a informacne mrtvy. To je naprosty nesmysl, aby si nekdo nemohl zaregistrovat sve jmeno jen kvuli tomu, ze napr. top modelka se jmenuje stejne. Pral bych tomu poslanci, ktereho tento nesmysl napadl, aby byl nekdo slavnejsi a znamejsi nez on sam a tak mu vyfoukl jeho domenu. :-) Nechal bych jim to sezrat prasatum politickym. At internet zustane free. Proto vznikl.
Michal (neregistrovaný)
5. 8. 2003 10:35
Nový
Nepatrná odlišnost
celé vlákno
U určitých atraktivních jmen (např. "pravo") došlo pochopitelně ke značnému přetlaku a protože subjektů zabývajícími se právem je mnoho, došlo i k registraci spousty mutací jako ipravo, i-pravo, epravo, e-pravo, itpravo... všechny tyto domény se liší jen nepatrně, třeba právě jen tou pomlčkou. Všechny se zabývají v nějaké podbě právem. Znamená to, že ten, kdo si zaregistroval první doménu se jménem "právo" může ty ostatní žalovat ? Zajímal by mne názor i pana Matejky.
Ján Matejka (neregistrovaný)
6. 8. 2003 16:37
Nový
Re: Nepatrná odlišnost
celé vlákno
V případě ochranných známek by tomu tak bylo, po výtce stejně tak v případe obchodních jmen (firma) a některých dalších zákonem chráněných označení. Zde je však zákonná úprava, která toto jasně stanoví.
V případě domén je tomu zcela jinak. DOménové jméno jako takové (bez existence konfliktu např. k ochr.známce - viz článek) je chráněno pouze na smluvním základě a to jako řetězec znaků, ke kterému existují určitá smlouvou založená práva. Nic více, nic méně.
S pozdravem
Ján Matejka
V případě domén je tomu zcela jinak. DOménové jméno jako takové (bez existence konfliktu např. k ochr.známce - viz článek) je chráněno pouze na smluvním základě a to jako řetězec znaků, ke kterému existují určitá smlouvou založená práva. Nic více, nic méně.
S pozdravem
Ján Matejka