Francie tlačí na EU ohledně regulace amerických internetových společností

Francie chce dosáhnout celoevropské regulace a zdanění amerických internetových společností. O něco podobného se doma pokouší už dlouho.

Wall Street Journal zmiňuje existenci dokumentů, ve kterých Francie žádá Evropskou unii o „návrh daňového režimu pro digitální společnosti, který zajistí, že zisky vytvářené na evropském trhu jsou předmětem zdanění a jsou sdíleny mezi členskými státy podle toho, kde došlo k zisku“.

Cílem nových snah o regulaci jsou samozřejmě velké společnosti jako je Google, Apple, Amazon či Facebook. Francouzští politici už delší dobu usilují o to, aby americké firmy platily za to, že „vydělávají“ na uživatelích z Francie, ale samotná Francie z těchto zisků vlastně „nic nemá“.

Některé z francouzských snah ale nejsou až tak špatné, například požadavek, aby digitální vlastnictví uživatele (například e-knihy) bylo volně přenositelné mezi službami. Poněkud méně prakticky vypadá požadavek na volnou přenositelnost uživatelských profilů mezi službami, ale i ten se objevuje.

Francouzská vláda se dušuje, že „nechce regulovat síť“, ale to je těžko obhajitelné. Byť to právě Fleur Pellerin, ministryně pro technologie, umně skrývá do „regulace pouze malého množství internetových platforem, které dnes blokují inovace pro všechny ostatní hráče“. 

Francie by uvítala nejen regulaci platforem, ale i aplikací. Volá i po přísnějším dohledu a řešení problémů okolo šmírování NSA, což je samozřejmě jeden z mála požadavků, který lze jednoznačně podpořit.

KL_NOMINACE

Požadavky na regulaci platforem opakovaně navrhují také telekomunikační operátoři. Ti namítají, že internetoví giganti profitují z infrastruktury ve vlastnictví operátorů a měli by za to platit.

Další podrobnější informace hledejte například v Google and Facebook face tougher EU tax and privacy rules

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 9. 2013 9:02

Školení PPC reklamy pro začátečníky

  •  
    Principy fungování PPC reklamy.
  • PPC nejsou jen ve vyhledávačích.
  • Zjednodušte si správu šikovnými nástroji.

Detailní informace o školení PPC reklamy »