Francie: za přečiny amerického Googlu zaplatí jeho místní pobočka

Francouzský soud se chystá pokutovat tamní Google za to, že jeho americká mateřská firma odmítá poslechnout jeho verdikt.

Francouzský soud odsoudil tamní pobočku Googlu k pokutě 1000 eur za den, pokud odkazy vedoucí na weby pomlouvající jednu firmu nesmaže i její americká mateřská společnost. Činí tak pobočku odpovědnou za činy její matky, což dosud nebylo možné, informoval britský Guardian. 

Soudní rozhodnutí padlo už v září a pařížská justice v něm využila některé argumenty z rozsudku Soudního dvora EU o právu být zapomenut – zejména větu, že „aktivity provozovatele vyhledávače a jeho poboček umístěných v dotčených členských státech jsou neoddělitelně propojené“. 

Původní případ přitom neměl s právem na zapomnění nic společného. Šlo o klasický spor kvůli pomluvě, který k soudu přivedl Dan Shefet, dánský právník působící ve Francii. Jeho firma se totiž stala cílem „pomlouvačné kampaně“ organizované na blozích a webech osobou, kterou nebylo možné dohledat. 

První soudní rozhodnutí padlo už v srpnu loňského roku (tedy ještě před nástupem „práva na zapomnění“) a týkalo se jak francouzské pobočky Google, tak Google Inc., tedy mateřské firmy sídlící v USA.

Francouzský Google prvnímu soudnímu rozhodnutí vyhověl, ale mateřský Google nikoliv. Pro Shefeta to znamenalo, že sice došlo k odstranění odkazů na weby z francouzské domény (.fr), ale nikoliv z webů mimo tuto doménu.

MIF16

Google na rozsudek reagoval klasicky neurčitě: jeho právníci teď verdikt zkoumají a zvažují další postup.  

Paradoxem toho všeho je, že (pravděpodobně, může totiž jít o aktivitu někoho třetího, ale je zde příliš mnoho detailů i právních textů včetně odkazu na profil na Google+) sám Dan Shefet na Internetu publikuje texty, které usnadňují nalezení problematických článků. Samotná snaha vymazat něco z výsledků vyhledávání (místo odstranění příslušných článků či textů) přitahuje daleko více pozornosti. 

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 11. 2014 13:47

Školení App Store optimalizace

  •  
    Jak dostat svou mobilní aplikaci mezi lidi
  • Jak na akvizici uživatelů mobilních aplikací na českém i světovém trhu
  • Jak správně spustit, propagovat, měřit a vyhodnotit svoji aplikaci v Google Play i v Apple App Store

Detailní informace o školení App Store optimalizace »