Hlavní navigace

Francouzský zprostředkovatel spolujízdy získal 100 milionů dolarů

Martin Vyleťal 2. 7. 2014

Více než 2 miliardy korun. Tolik získal francouzský BlaBlaCar, který se podobně jako v Česku Jízdomat zaměřuje na zprostředkování spolujízdy. Peníze použije na globální expanzi.

Nebývale velkou investici oznámili provozovatelé francouzské služby BlaBlaCar, která se od svého založení v roce 2006 (ve skutečnosti vznikla už v roce 2004, tehdy ale ještě pod značkou Covoiturage.fr) specializuje na zprostředkování spolujízdy.

Jinými slovy se snaží propojit ty, kteří cestují vlastním automobilem a mohou nabídnout místo těm, kteří se potřebují dopravit z jednoho místa do druhého. Ze systému profitují obě strany. Ale pochopitelně i provozovatel systému, který si z každé jízdy vezme zhruba 10 % z ceny.

Podobný koncept se v Česku snaží od roku 2010 prosadit Jízdomat.cz, který koncem loňského roku expandoval na Slovensko.

BlaBlaCar začínal nejdříve v domovské Francii, ale postupně se rozšířil do dalších 11 zemí. V současné době má 8 milionů registrovaných uživatelů, přičemž zhruba milion z nich službu v červnu alespoň jedenkrát využilo. Jedna spolujízda, kterou BlaBlaCar zprostředkuje, je dlouhá přibližně 300 kilometrů a „stopaře“ vyjde v průměru na zhruba 400 Kč.

Firma na svůj další rozvoj získala v lednu 2012 částku 10 milionů dolarů. Tentokrát se ji podařilo sáhnout na podstatně větší balík peněz – 100 milionů dolarů, v přepočtu o něco málo více než 2 miliardy Kč.

BlaBlaCar chce využít investici na globální expanzi. V hledáčku má aktuálně například Turecko, Brazílii nebo Indii. Její představitelé ale v souvislosti s expanzí hovoří i o zemích východní Evropy. Profitovat by z toho mohli třeba i provozovatelé Jízdomatu. Pro BlaBlaCar by totiž bylo při vstupu na český trh mnohem jednodušší koupit již zavedeného hráče.

Zdroj: VentureBeat, TechCrunch

KL_HLASOVANI

Jak se daří tuzemskému Jízdomatu, je patrné z následující infografiky, kterou firma zveřejnila loni v listopadu.

Jízdomat

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

DigiZone.cz: Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Vitalia.cz: Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

DigiZone.cz: UPC má v nabídce Discovery v HD

UPC má v nabídce Discovery v HD

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

Lupa.cz: Jak se prodává firma za miliardu?

Jak se prodává firma za miliardu?

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme