Hlavní navigace

FT: Universal Music tlačí na omezení freemium modelu Spotify

David Slížek 23. 3. 2015

Dáváte uživatelům příliš moc muziky zdarma, zlobí se největší hudební label na provozovatele streamovací služby Spotify. Podlehne služba tlaku?

Prodeje digitální hudby ke stažení klesají a výnosy ze streamování už jsou sice vyšší než z prodejů CD, ale vydavatelům stále nestačí. Největší světový hráč Universal Music proto, zdá se, vytáhl do boje za více peněz.

Podle Financial Times (paywall) v rámci vyjednávání o licenčních podmínkách tlačí na největší streamovací službu Spotify, aby se snažila od uživatelů vybírat více peněz na předplatném a omezila své služby zdarma.

V rámci základní nabídky dnes uživatelé dostávají neomezený přístup ke streamovanému katalogu zdarma. Musí za to strpět zobrazování a přehrávání reklam, pomocí nichž Spotify na freemium službě vydělává. 

Na prémiové úrovni se pak uživatelé výměnou za měsíční poplatek zbaví reklam a omezení (mohou například ukládat skladby k poslechu offline a v mobilní aplikaci si mohou vybírat tracky).

Podle Universalu je ale nabídka zdarma příliš široká, řadě uživatelů úplně postačuje a nenutí je k zaplacení předplatného. Dostupnost hudby zdarma navíc poškozuje prodeje písniček v obchodech jako je iTunes, argumentuje firma. 

Universal tak tlačí na to, aby Spotify nabídku zdarma omezilo, například stanovením maximálního časového limitu, po který by uživatel mohl hudbu poslouchat. Spotify zatím podle informací FT vzdoruje, otázkou ale je, zda tlaku majitele největšího hudebního katalogu skutečně dokáže odolávat.

V roce 2014 vynesl reklamnou placený streamovací model v USA 295 milionů USD, kdežto předplacené streamovací služby vygenerovaly na 800 milionů USD, podotýkají FT.

Našli jste v článku chybu?

23. 3. 2015 16:04

Dash (neregistrovaný)

Zase nepochopili příčiny a následky. Ti co nejsou ochotni platit teď nebudou ochotni ani potom. Jediný rozdíl bude v tom, že přejdou zpět na torrenty a Universal z toho už nebude nebude mít ani cent.

Vitalia.cz: Potvrzeno: Pobyt v lese je skvělý na imunitu

Potvrzeno: Pobyt v lese je skvělý na imunitu

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Podnikatel.cz: Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Zavře krám u #EET Malá pokladna a Teeta?

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

DigiZone.cz: Další dva kanály nabídnou HbbTV

Další dva kanály nabídnou HbbTV

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Babiše přesvědčila 89letá podnikatelka?!

Podnikatel.cz: S.r.o. využívá cizí auto. Jak je to s daněmi?

S.r.o. využívá cizí auto. Jak je to s daněmi?

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Dárky v podnikání. Jak je uplatnit v daních?

Dárky v podnikání. Jak je uplatnit v daních?

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Vitalia.cz: Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Mondelez stahuje rizikovou čokoládu Milka

Měšec.cz: Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?