Hlavní navigace

Fulltext Seznamu si začal tykat s Twitterem, bere z něj nové adresy

17. 3. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Robot fulltextového vyhledávání Seznamu nově hledá nové URL i v českých tweetech. Co tato novinka znamená pro SEO českých webů?

Fulltext Seznamu se začal zajímat o Twitter. Podle krátkého oznámení na firemním blogu jej začal využívat jako zdroj pro nacházení nových adres.

„Sledujeme české tweety (označené za české samotným Twitterem) a zaměřujeme se na odkazy, které lidé sdíleli. Motivací tohoto přístupu je, že když nějaká stránka stojí za to, aby ji někdo sdílel, bude pravděpodobně mít zajímavý obsah,“ píše produktový manažer vyhledávání Vojtěch Diatka.

Přítomnost URL na českém Twitteru tak Seznam bere jako signál pro její rychlé uložení do indexu. Adresy se tak podle Diatky mohou do výsledků hledání dostat v řádech minut. „Za včerejší den jsme takto objevili 5 518 URL. Pro srovnání – náš freshbot, procházející hlavně zpravodajské weby, objevil za včerejšek 37 523 URL,“ popisuje.

Filtrování spamu

Metoda má samozřejmě svá omezení – to základní vychází z ne úplně dobré schopnosti Twitteru rozpoznat tweety českých uživatelů. Druhé omezení pak může spočívat v tom, jak dobře je Seznam schopný odfiltrovat, které tweety jsou skutečně relevantní.

„Z hlediska SEO by mě zajímalo, zda Seznam má detekci spamových účtů a zda nějaké metriky – jako počet followerů a interakcí – budou mít na zajímavost pro jejich skórování vliv,“ podotýká pro Lupu SEO expert Pavel Ungr.

V současné chvíli provádíme základní filtraci. Tu dále rozvíjíme, aby se tento způsob získávání URL nedal zneužít. A už jen z důvodů prevence možného zneužití bychom v tomto případě neradi zabíhali do větších detailů,“ popisuje mechanismus Diatka.

A co Facebook?

Ovlivní novinka SEO praxi českých webů? Podle Ungra spíš ne: „Nemyslím si, že by to mělo mít na SEO v Česku zásadní vliv. Jedná se jen o další zdroj, kde bude Seznam hledat zajímavé URL, u kterých nadále bude posuzovat, zda mají být zaindexovány,“ říká.

BRAND24

Žádná záplava nových twitterových účtů, které budou chrlit tweety s českými URL, tak podle něj nehrozí. „Každý marketér, který ví, že má cílovou skupinu na Twitteru, své články na Twitteru sdílí, a těm ostatním to stejně nepomůže. Jinými slovy SEO pro SEO není smysluplná cesta,“ dodává.

Čerpání nových URL z Twitteru zřejmě prozatím zůstane jediným výletem Seznamu na pole sociálních sítí. „V současné době o podobné práci na dalších sítích neuvažujeme. Samozřejmě, pokud bychom o tom začali uvažovat, je Facebook určitě jeden z adeptů,“ říká Diatka.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).