Hlavní navigace

Gabriel Kalapoš (PayU): některé e-shopy se domnívají, že uživatelé online platby nepotřebují

Martin Vyleťal

Není žádným překvapením, že mezi platebními metodami na internetu dlouhodobě dominuje dobírka. Uživatelé dobírku považují za jednoduchý, pohodlný a bezpečný způsob placení. Proč si online platební metody zatím nezískaly mezi uživateli větší oblibu? Podle Gabriela Kalapoše z PayU je to částečně způsobeno negativním obrazem v médiích, které často informují o povodech, ale už mnohem méně zmiňují výhody online plateb.

Není žádným překvapením, že mezi platebními metodami na internetu dlouhodobě dominuje dobírka. Uživatelé dobírku považují za jednoduchý, pohodlný a bezpečný způsob placení. Proč si online platební metody zatím nezískaly mezi uživateli větší oblibu? Podle Gabriela KalapošePayU je to částečně způsobeno negativním obrazem v médiích, které často informují o povodech, ale už mnohem méně zmiňují výhody online plateb.

Změnit by se měl také přístup bank, které neinvestují dost času a snahy do vysvětlování výhod online plateb prostřednictvím médií. Hozená rukavice je i na straně některých e-shopů, které se domnívají, že jejich zákazníci online platby nepoužívají a nepotřebují, prohlásil Kalapoš na konferenci Trendy v internetové bezpečnosti

Našli jste v článku chybu?
23. 2. 2011 1:28
Rdm (neregistrovaný)

Přiznám se, že nevím o jakém zneužití mluvíte. Sám používám platby kartou každou chvíli a na žádný problém jsem nenarazil, ba naopak. Řada bank pro platby na internetu nabízí "speciální" internetové karty, které mají být nějak víc zabezpečeny (na podrobnosti se mě ale neptejte) a ze svých zkušeností s tím mám jen pozitivní zkušenosti. U Raiffeisenbank se dala karta zamykat, u GE mi zase v případě pravidelných automaticky stahovaných plateb přišlo SMS upozornění na "podezřelou" platbu a mohl jsem…

22. 2. 2011 23:24
Semtamťu (neregistrovaný)

Za naprosto otřesnou, bohužel docela častou, věc ještě považuji to, že e-shop nenabízí běžným způsobem k nahlédnutí "obchodní" podmínky.

Docela často se k "obchodním" podmínkám dostávám jen tak, že uskutečním nákup (fiktivní - nákup který nehodlám dokončit) a teprve těsně před vlastním potvrzením nákupu si mohu prohlédnout několikastránkový dokument s obchodními podmínkami. Tenhle zvyk je pro mne nepochopitelný, praktikují to tak i seriózní obchody. S doručovatelem a dokonce i tím zda je zboží …