Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Gabriel Kalapoš (PayU): V e-komerci se v Česku protočilo 60 miliard od Desmo - Když jsem si článek přečetl, musel jsem se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 11. 2012 9:51

    Desmo (neregistrovaný)

    Když jsem si článek přečetl, musel jsem se pousmát nad barnumským tónem a zkleslováním, kdyby nebylo uvedeno jmenovitě PayU, byl bych si jist, že čtu nejméně o systému Paypal, nebo alespoň o Moneybookers a ne o ve světě téměř neznámém PayU. Pokud tedy nebudu za svět pokládat Polsko a třeba nás. Jako starý uživatel Aukra o PayU něco vím a i o majiteli, jihoafrické společnosti Naspers která se sice vydává za globální firmu, působí ale převážně ve státech kde jsou tak říkajíc trochu rozvolněné zákony.
    Ostatně, metoda jakou bylo PayU doslova vnuceno uživatelům Aukra, o tom jasně svědčí. I přes obrovský odpor uživatelů bylo nasazeno jako primární způsob bezhotovostních plateb který lze velmi obtížně obejít. A pokud si uživatelé napsali do aukci, že tento způsob neakceptují, aukce jim byly plošně mazány. Sám jsem z tohoto důvodu obchodování na Aukru silně omezil, bývala to pro mne spíše zábava, takto diktovat mi ale nikdo nebude.
    Princip PayU na Aukru byl, že kupující odeslal peníze prostřednictvím PayU prodávajícímu, ty ale byly odkloněny na sběrný účet Aukra a teprve později převedeny na účet prodejce. Takže ve finále je obdržel později než při běžném bankovním převodu. Já sám používám banku Fio a pokud má protistrana stejný účet, má platbu na účtu okamžitě. U jiné banky druhý den.

    Sám provozuji eshop a naprosto vylučuji, že bych někdy implementoval platební systém PayU. A to již jen z principu, protože Naspers je pro mne firma kterou jsem zařadil mezi ty nekorektní. A druhým důvodem je, že urychlení transakce je nepatrné a i část lidí nemá příliš rádo, když jim cizí platební systém leze do toho jejich. Což je princip platby PayU. Jednou jsem takto zkušebně začal platit a operaci přerušil, když jsem měl do svého homebankingu vstoupit přes rozhraní Payu. Nejsem natolik paranoidní, abych se bál, že budu tento moment nějak okraden, to, že nějaká jihoafrická společnost bude mít ale ve své databázi spárované mé osobní údaje a bankovními údaji se mi velmi nezamlouvá.
    Takže u mne je Payu tabu. A jak fungují zákony v Jižní Africe lze vytušit již dávno z jiných události. Ostatně, jihoafričané nas připravili za hubičku o Plzeňské pivovary. Místo aby nám vydělávaly, jako třeba Budvar, zisky jdou jinam. Jsem si jist, že auditoři dovedou daně tak optimalizogvat, že je u nás jejich pivovar buď ve ztretě, nebo jen nepatrném zuisku. A to že si Naspers nedávno koupil Mall je jen třešnička na dortu a důvod, že u nich již nikdy nenakoupím.
    I tento tendenční a nafukující reklamní článek je další mínus. Nejen pro Payu a Naspers, ale i pro Lupu která je zjevně také mimo obraz, když si zde takto zkreslující reklamní články uveřejní.
    Ostatně, pokud někdo kompetentní bude mít zájem, snadno může prostudovat fóra na Aukru k tomuto tématu, či přímo na mateřském Allegru v Polsku.

  • 3. 11. 2012 0:39

    T. (neregistrovaný)

    No a když máš eshop a budeš chtít pro zákazníky platební bránu, tak tam dáš co? Banka ti smlouvu na karty nedá bez obratu a historie nebo za naprosto nesmyslné implementační podmínky a hlavně ceny. Pak zbývá v podstatě PayU a GoPay. Jeden za 18 a druhé bez 2 za 20 jak se říká. A většinou daný eshop systém podporuje buď jednoho nebo druhého, takže o výběru moc není řeč.

    PayU teď konečně vyhodilo na eshopech na karty Moneybookers, což byl největší nesmysl jaký tam v systému měli a mají klasickou platební bránu webpay od ČSOB + k tomu slušný výběr ostatních metod, takže pro eshop je to docela použitelné za rozumné poplatky. A kdybych se měl ohlížet na to, komu která firma patří a podle toho (ne)nakupovat, tak si tady nemůžu ani koupit rohlík v tomto státě. Druhá platební brány (GoPay) není taky špatná, ale nenacpu to do shopu bez cizí podpory, na rozdíl od PayU. Navíc primárně jde o česko, tak mě nemusí zajímat, že PayU jinde neznají.

    PayU si uškodilo tím aukrem, za způsob jak to vnutili uživatelům. Ale větší hlupák je prodejce, který nebere platbu přes PayU. Sice s tím taky nesouhlasím jak to vnutili /navíc rozhodně nevěřím jejich kecům, že to nezpoplatní/, ale nedovolil bych si kupujícím odmítat platby, no tak mám peníze na účtu o den později, to se toho stane.

  • 3. 11. 2012 11:08

    Redmarx (neregistrovaný)

    Ja bych to vystihl jeste jinak. Pokud je obchodnik velka firma, tak pro nej neni problem implementovat platbu kartou pres terminal CS apod. coz je pro me jako zakaznika dostatecne duveryhodne. Pokud je to mensi firma a opet je z nejakeho duvodu duveryhodna, opakovane bezproblemove nakupy, doporuceni pratel (ne tich virtualnich) atd. tak jak rikas, i pro me jako zakaznika je nejednodussi zaplatit z uctu na ucet. Pokud je to muj prvni nakup a nejsem si uplne jist, nemam uplnou duveru, pozaduju dobirku nebo v pripade nekterych druhu nakupu chci zaplatit pres neco duveryhodneho, neco co ma moji duveru, PayPal je firma ktera ji ma, uz treba z toho titulu, ze jsou svetovou zavedenou firmou, o ktere se mluvi (pozitivne) i ve sdelovacich prostredcich, kdyz nekomu, kdo se o online transakce nezajima, reknu PayPal, tak zhruba vi o cem je rec. Naproti tomu nejake PayU, o kterem jsem slysel jen neco v tom smyslu, ze jsou s tim problemy na aukru? Jako ja chapu, ze i ten Paypal kdysi nejak zacinal a treba jednou bude PayU patrit mezi vseobecne zname zavedene duveryhodne sluzby taky, ale zatim si zacali duveru budovat dost netypickym zpusobem (na aukru).

  • 3. 11. 2012 10:12

    Desmo (neregistrovaný)

    Nemám nejmenší pocit, že by nějaký můj zákazník strádal, že nemá možnost platit přes PayU. Na druhé straně, když jsem na druhé straně barikády a jako zákazník platím přímo prodejci, tak ten také nestrádá, když platím přímo na jeho účet, ba co víc, je raději. A protože díky Aukru PayU bytostně nesnáším, je to otázkou i mého přesvědčení. Primárním důvodem mého podnikání je samozřejmě zisk, sekundárním a také velmi důležitým motivem je, že mne to baví a i se tím nějakým způsobem realizuji. A pokud bych dělal proti mému přesvědčení, bude mi to svým způsoben potěšení z mé práce zmenšovat. Mám prostě lepší pocit, když to zvládám i bez těch africko-polských vykuků.
    Byznys je vždy o tom: má dátí/dal a nikdy v něm není nic zdarma i když se protistrana často snaží vzbudit dojem, že mne něcím obdarovává, přesně tak i provozovatelé PayU. Nahazují udičku a sladkými slovy přesvědčují o výhodách, až ale kavky uloví, budou postupně přitužovat. A jejich služba bude něco nutně stát. Stejně jako je to u platebních karet. Absence možnosti platby jejich prostřednictvím mi v mém krámě neodehnala jediného zákazníka. Vždy jsem dokázal zdůvodnit, proč tomu není, že bych musel automaticky o provizi karetní organizaci zvednout jeho cenu za nákup. A na to každý nejlépe slyší. Klidně to v případě PayU mohu i napsat do svého shopu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).