Hlavní navigace

Názor k článku Gabriel Kalapoš (PayU): možnost online platby může být pro e-shop i konkurenční výhodou od Jarda - Velmi se omlouvám za výrazy. ale nedá mi...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 3. 2011 16:33

    Jarda (neregistrovaný)

    Velmi se omlouvám za výrazy. ale nedá mi to. Váhám totiž, zda označit hlavního hrdinu reportáže slovem mlamoj nebo přímo zmrd (viz dfens).
    Jako zákazník mám z rozhovoru pocit, ze jsem apriorní lump, který brání internetovým podnikatelům ve svobodném rozletu. Viz třeba věty " ... nevystavuje se riziku, že klient za zboží nezaplatí ...." nebo "Lidé dnes tlačí na dodací lhůty ...".
    K větě první - to, že zákazník za zboží nezaplatí (spíše je asi neodebere), prostě považuji za naprosto přirozené riziko podnikání, resp. jedinou účinnou obranu zákazníka před nepoctivými obchodníky, a to v souvislosti s druhou větou. Jestliže totiž zákazník neodebere zboží, tak nejspíše proto, že mu přišlo pozdě. Pokud obchodník slibuje dodací lhůty, musí je dodržet. Jeho problémy třeba se subdodavateli mě opravdu naprosto nezajímají. Jistě, den se dá tolerovat - dva už ne.
    No a co se PayU týče, myslím, že to nemá šanci na úspěch. Totiž co jiného mohou nabídnout místní e-shopy ve srovnání s cizími? Řekl bych, že nic. Loni jsem sháněl náhradní díly (těsnění, pružiny apod.) do motoru zahradní sekačky. U nás nabízeli pouze komplet a to by se ještě musel závazně objednat; z Anglie mi poslali přesně to, co jsem potřeboval a za ani ne pětinovou cenu.
    Budoucnost patří PayPalu, čím dříve na to banky přijdou, tím lépe. Je zde jediné riziko, a to že by (jim) se přes lobbisty podařilo prosadit nějakou regulaci.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).