Gartner: Nokia po čtrnácti letech přestala kralovat prodejům mobilů

V prvním čtvrtletí letošního roku se celosvětově prodalo o dvě procenta méně mobilních telefonů než v posledním čtvrtletí roku 2011. Je to poprvé od druhého čtvrtletí roku 2009, kdy prodej mobilů čtvrtletně nezaznamenal nárůst. Podle společnosti Gartner je na vině pokles poptávky v Asii, která souvisí s tím, že zákazníci odkládají nákup telefonů a čekají na představení nových přístrojů, které by se měly na trhu objevit v následujících měsících.

V prvním čtvrtletí letošního roku se celosvětově prodalo o dvě procenta méně mobilních telefonů než v posledním čtvrtletí roku 2011. Je to poprvé od druhého čtvrtletí roku 2009, kdy prodej mobilů čtvrtletně nezaznamenal nárůst. Podle společnosti Gartner je na vině pokles poptávky v Asii, která souvisí s tím, že zákazníci odkládají nákup telefonů a čekají na představení nových přístrojů, které by se měly na trhu objevit v následujících měsících.

Nejvíce mobilních telefonů v prvním čtvrtletí prodal korejský Samsung, následovaný finskou Nokií, která tak poprvé od roku 1998 přišla o vedoucí postavení, co se týče počtu prodaných mobilů.

MIF16

Celosvětové prodeje mobilních zařízení koncovým zákazníkům podle výrobců v prvním čtvrtletí 2011 (v tis. kusů)
Autor: Gartner

Celosvětové prodeje mobilních zařízení koncovým zákazníkům podle výrobců v prvním čtvrtletí 2011 (v tis. kusů)

Na vině je nepochybně její slabší pozice v oblasti chytrých telefonů. Samsung a Apple v prvním čtvrtletí prodaly necelých 71 milionů smartphonů, zatímco Nokia jen lehce přes 13 milionů. Tržní podíl Samsungu a Apple vzrostl meziročně z 29,3 procent na 49,3 procenta. Nokia naopak zaznamenala meziročně pokles a její tržní podíl v segmentu smartphonů dosáhl v prvním čtvrtletí 9,2 procent.

Zdroj: Gartner

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »