Gartner: Smartphonů se ve třetím čtvrtletí prodalo už přes 250 milionů kusů

Podíl Androidu šplhá stále výše — už má skoro 82 % trhu. Přitom 41 % všech uživatelů Androidu žije v Číně a z desítky tam nejprodávanějších značek je devět čínských.

Gartner dnes vydal svůj odhad objemu prodeje mobilních telefonů za třetí čtvrtletí 2013. Vyšlo mu, že „chytré“ telefony se na celkovém počtu světově prodaných kusů podílely 55 %, což je dosud nejvíce.

Prodej mobilů koncovým uživatelům celkem meziročně vzrostl o 5,7 procenta, na 455,6 milionu kusů. Smartphonů z toho bylo přes 250 milionů kusů, a meziročně dokonce o 45,8 % více. Nejvíce prodej vzrostl v oblasti „Asie a Tichomoří“, a to o 77,3 procenta (o 11,9 procenta více se tam prodalo mobilů celkově), ale oživil se i v Evropě a v Severní Americe.

Zájem o obyčejné telefony se propadl nejvíce v Číně a v latinské Americe, tedy na těch trzích, kde je nejmenší rozdíl mezi cenou levných smartphonů a telefonů „nechytrých“.

Mezi značkami se na třetí místo za Samsung a Apple dostalo poprvé Lenovo. Meziročně prodalo o 84,5 % více kusů. Soustavně zvyšuje svůj podíl i na trhu čínském. Na něm však také závisí — více než 95 % všech mobilů Lenovo se prodá právě v Číně. Přitom už na rok 2014 se předvídá, že čínský trh zpomalí.

Apple prodal meziročně o 23,2 % více iPhonů. Dražší iPhone 5S se přitom prodává snadno, zatímco prodej plastového 5C spíše vázne. Gartner to přičítá tomu, že na vyspělých trzích je cenový rozdíl mezi oběma modely částečně stírán „dotovanými cenami“ od operátorů, a proto lidé spíše volí 5S.

Pokud jde o operační systémy, Android už překonal 80% podíl, ale poměrně vzrostl nejvíce podíl Windows Phone — o 123 % meziročně, jenže pořád jen na 3,6 % světového trhu.

EBF6

Přitom 41 % všech uživatelů Androidu je v Číně. Loni to bylo jen 34 %. V první desítce značek prodávaných v Číně se ze zahraničních výrobců umístil jen Samsung. Ostatní jsou místní. U nás již také známé Xiaomi má například 4,3 % čínského trhu s Androidem, zatímco před rokem mělo jen 1,4 %.

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »