Dvě záplaty pro Windows, Gimmiv mnoho škody nenadělal

Na druhé listopadové úterý si Microsoft přichystal dvě záplaty: jednu kritickou a jednu důležitou. Ta první opravuje chybu v Microsoft XML Core Services, která ve Windows 2000 a novějších umožňuje útočníkovi vzdálené vykonání kódu. Totéž platí o problému souvisejícím s Microsoft SMB Protocolem ve Windows 2000 a vyšších, kterého se týká zmíněná důležitá záplata. Ta je dostupná i pro Windows Vista SP1 a Windows Server 2008, ovšem v jejich případě byl stupeň důležitosti snížen na moderate.

Na druhé listopadové úterý si Microsoft přichystal dvě záplaty: jednu kritickou a jednu důležitou. Ta první opravuje chybu v Microsoft XML Core Services, která ve Windows 2000 a novějších umožňuje útočníkovi vzdálené vykonání kódu. Totéž platí o problému souvisejícím s Microsoft SMB Protocolem ve Windows 2000 a vyšších, kterého se týká zmíněná důležitá záplata. Ta je dostupná i pro Windows Vista SP1 a Windows Server 2008, ovšem v jejich případě byl stupeň důležitosti snížen na moderate.

EBF16

Vedle záplat vychází také nová verze známého Nástroje pro odstranění škodlivého softwaru. Na seznamu počítačové havěti, se kterou umí zatočit, přibyla malwarová skupina FakeSecSen vydávající se za falešné antiviry pod jmény jako je Micro AV, MS Antivirus, Spyware Preventer či Vista Antivirus 2008. Na rozmach podobných záškodnických a podvodných programů nedávno upozornily laboratoře PandaLabs.

Nástroj pro odstranění škodlivého softwaru si také poradí s trojanem Gimmiv, na který jsme vás nedávno upozorňovali. Sám Microsoft jej hodnotí jako středně nebezpečný. Objevil se krátce po zcela mimořádném vydaná vysoce kritické záplaty pro Windows. Právě i díky tomu se podle odhadů a hlášení od antivirových společností příliš neuchytil a záplata tedy nakonec přišla ještě včas. (Microsoft Security Bulletin Summary for November 2008)

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 11. 2008 10:44

Školení Google Analytics pro pokročilé

  •  
    Jak využít nové funkce Google Analytics
  • Vyhodnocování pomocí Multichannel funnels
  • Neopakujte chyby při vyhodnocování dat.

Informace o školení Google Analytics pro pokročilé »