Hlavní navigace

Globální příjmy z mobilní reklamy vzrostly meziročně o 83 procent

Autor: Isifa
Martin Vyleťal

Loni se v mobilní reklamě protočilo 179 miliard korun. Z toho ve střední Evropě 2,25 miliardy korun. Největší podíl připadl na kontextovou reklamu. Vyplývá to z údajů agentury IAB.

Podle údajů, které dnes zveřejnily agentury US Interactive Bureau (IAB), IAB Europe a IHS, vrostly loni výrazným způsobem výdaje do mobilní reklamy. Globální příjmy z reklamy dosáhly 8,9 miliard dolarů (179 miliard korun).

Velikost globálního trhu s mobilní reklamou. Meziroční nárůst 2011 v. 2012 (v miliardách dolarů).
Autor: Copyright © 2013 IHS Inc.

Velikost globálního trhu s mobilní reklamou. Meziroční nárůst 2011 v. 2012 (v miliardách dolarů).

Nejvíce zadavatelé utratili za mobilní reklamu v regionu Asie a Tichomoří (3,6 miliardy dolarů). Jen nepatrně za ním zaostaly státy Severní Ameriky (3,5 miliardy dolarů).

Podíly jednotlivých regionů na globálních příjmech z mobiní reklamy.
Autor: Copyright © 2013 IHS Inc.

Podíly jednotlivých regionů na globálních příjmech z mobiní reklamy.

Příjmy z mobilní reklamy rostly výrazně ve všech regionech. Ve střední Evropě stouply meziročně o 69 procent na 112 milionů dolarů.

Příjmy z mobilní reklamy v jednotlivých regionech (v milionech eur).
Autor: Copyright © 2013 IHS Inc.

Příjmy z mobilní reklamy v jednotlivých regionech (v milionech eur).

Na celkových číslech se z více než poloviny podílely příjmy z kontextové reklamy (necelých 52,8 %), následuje displejová reklama (necelých 38,7 %) a zasílání zpráv (8,5 %).

Podíly jednotlivých forem mobilní reklamy na globálním trhu.
Autor: Copyright © 2013 IHS Inc.

Podíly jednotlivých forem mobilní reklamy na globálním trhu.

Oproti roku 2011 se zvýšil podíl kontextové a displejové reklamy na úkor messagingu. 

Meziroční nárůst jednotlivých forem mobilní reklamy. (globální trh)
Autor: Copyright © 2013 IHS Inc.

Meziroční nárůst jednotlivých forem mobilní reklamy. (globální trh)

V jednolivých regionech se ale podíly reklamních formátů liší. Jestliže v západní Evropě generovala loni 60 % příjmů mobilní reklamy kontextová reklama, ve střední Evropě se kontextová reklama podílela na celkových příjmech jen ze 36 %. 

START17

Podíl jednotlivých forem mobilní reklamy v regionech.
Autor: Copyright © 2013 IHS Inc.

Podíl jednotlivých forem mobilní reklamy v regionech.

Pozn. Čísla, ze kterých IAB vychází, jsou po odečtení slev, ale před odečtením agenturních provizí.

Zdroj: IAB Global Mobile Advertising Revenue Report

Našli jste v článku chybu?
10. 7. 2013 9:37
Ivan (neregistrovaný)

Ano. V rámci současných mobilních datových balíčků s nadšením přijímám každou vnucenou reklamu. Není nic lepšího než si zaplatit za to, že mohu zhlédnout reklamu. Ti déle sloužící si mohou vybavit naprosto stejnou situaci komutovaného připojení přes SPT Telecom (O2) kde se také platilo za každý MB.