Hlavní navigace

General Motors: konec pokusného prodeje aut přes eBay

Jiří Macich ml.

V srpnu jsme vás informovali, že General Motors a eBay zkoušejí prodej aut přes Internet. Tento experiment, který měl oživit zájem kalifornských spotřebitelů o automobily, však nyní končí. Původně měl pilotní provoz skončit už začátkem září, nakonec trval šest týdnů, tedy až do konce měsíce. První zprávy nehovořily o zrovna velkém zájmu zákazníků, ovšem v praxi je však velmi obtížné přesně odhadnout komerční úspěšnost celého pokusu. John McDonald, což je tiskový mluvčí General Motors, připomněl…

V srpnu jsme vás informovali, že General Motors a eBay zkoušejí prodej aut přes Internet. Tento experiment, který měl oživit zájem kalifornských spotřebitelů o automobily, však nyní končí. Původně měl pilotní provoz skončit už začátkem září, nakonec trval šest týdnů, tedy až do konce měsíce. První zprávy nehovořily o zrovna velkém zájmu zákazníků, ovšem v praxi je však velmi obtížné přesně odhadnout komerční úspěšnost celého pokusu. John McDonald, což je tiskový mluvčí General Motors, připomněl skutečnost, že zatím nikdo nezkusil na eBay prodávat nová auta, takže svou cenu má pro americkou automobilku i samotná zkušenost a samozřejmě také přilákaná pozornost.

Mezi nabyté zkušenosti patří i obtížnost vyhodnocování úspěšnosti testované formy prodeje prostřednictvím eBay. Zákazníci totiž také mohli přes eBay jenom získat kontakt na dealery a dále již nákup vozu řešit mimo Internet resp. eBay. Mluvčí John McDonald tedy říká, že by to v budoucnu chtělo vymyslet nějaký účinnější mechanismus pro vyhodnocování prodeje. Do pilotního programu se zapojilo zhruba 225 participujících prodejců s nabídkou šestnácti tisíc automobilů. Stránky pokusného projektu za šest týdnů navštívilo 1,5 milionu lidí. Teď se bude ještě celý test vyhodnocovat a automobilka General Motors by ráda v příštím roce zkusila další podobný projekt s eBay, tentokrát už na území celých Spojených států. (Digital Media)

Našli jste v článku chybu?
1. 10. 2009 11:54
LOL. GM, stejně jako kterákoliv jiná firma podobného rozměru, určitě dopředu věděla, do čeho jde. Do internetového prodeje nemůžou jít naplno, protože to vytváří channel conflict. Internetový prodej v tomto případě nemůže mít přidanou hodnotu pro zákazníka a slouží jen jako nástroj marketingové komunikace. V tomto případě ještě umocněný PR a asociací brandu s úspěšnou eBay. Jinými slovy neměli co ztratit, mohli jen získat a muselo jim být dopředu jasné, jak to bude/nebude fungovat.
1. 10. 2009 10:51
noname (neregistrovaný)
to jen potvrzuje můj názor, že GM jsou idioti, když si složitost analýzy přínosů uvědomili až expost. Proboha vždyť to by jim řekl každý člověk, který se pohybuje v internetovém marketingu a kvalitní plán by je stál méně než volant jednoho jejich auta.