Ušetřete

GM přestal inzerovat na Facebooku

Skutečnost, že GM (General Motors, viz GM's Facebook Decision: Who Knew Two Days Worth of Ad Spending Would Cause Such Angst?) přestal kupovat inzertní prostor na Facebooku může být založena na reálných faktech, stejně tak jako může jít součást „boje“, který se odehrává v souvislosti se vstupem Facebooku na burzu. 

reklama

Skutečnost, že GM (General Motors, viz GM's Facebook Decision: Who Knew Two Days Worth of Ad Spending Would Cause Such Angst?) přestal kupovat inzertní prostor na Facebooku může být založena na reálných faktech, stejně tak jako může jít součást „boje“, který se odehrává v souvislosti se vstupem Facebooku na burzu. 

Pokud neberete za platnou konspirační teorii související s IPO, tak  Facebook advertising performance from WordStream představuje poměrně realistický pohled na Facebook z hlediska inzerce. Hlavně na tří zásadní problémy, kterou jsou s inzercí spojené.

KL_2014_HLASOVANI

       
  • CTR (proklikovost) až desetkrát nižší (0.05%) než u inzerce na Google a dvakrát nižší, než u klasické bannerové inzerce na Internetu
  • Příliš málo reklamních formátů (Facebook má fakticky pouze dvě možnosti)
  • Chybějící podpora mobilních telefonů

Samozřejmě se najdou i některé další ukazatele – například příliš nízký růst inzerce na Facebooku ve srovnání s růstem počtu uživatelů, podstatně nižší zásah v celkovém měřítku a samozřejmě i absence kontextové reklamy založené na klíčových slovech.

Pokud budete chtít srovnat inzertní možnosti a parametry Facebooku s Google, můžete zkusit i infografiku  Facebook IPO: Can It Beat Google.

Daniel Dočekal

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »

       
3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 17. 5. 2012 16:25

Tento text je již více než dva měsíce starý. Chcete-li na něj reagovat v diskusi, pravděpodobně vám již nikdo neodpoví. Pro řešení aktuálních problémů doporučujeme využít naše diskusní fórum.

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem