Hlavní navigace

GM přestal inzerovat na Facebooku

Daniel Dočekal

Skutečnost, že GM (General Motors, viz GM's Facebook Decision: Who Knew Two Days Worth of Ad Spending Would Cause Such Angst?) přestal kupovat inzertní prostor na Facebooku může být založena na reálných faktech, stejně tak jako může jít součást „boje“, který se odehrává v souvislosti se vstupem Facebooku na burzu. 

Skutečnost, že GM (General Motors, viz GM's Facebook Decision: Who Knew Two Days Worth of Ad Spending Would Cause Such Angst?) přestal kupovat inzertní prostor na Facebooku může být založena na reálných faktech, stejně tak jako může jít součást „boje“, který se odehrává v souvislosti se vstupem Facebooku na burzu. 

Pokud neberete za platnou konspirační teorii související s IPO, tak  Facebook advertising performance from WordStream představuje poměrně realistický pohled na Facebook z hlediska inzerce. Hlavně na tří zásadní problémy, kterou jsou s inzercí spojené.

  • CTR (proklikovost) až desetkrát nižší (0.05%) než u inzerce na Google a dvakrát nižší, než u klasické bannerové inzerce na Internetu
  • Příliš málo reklamních formátů (Facebook má fakticky pouze dvě možnosti)
  • Chybějící podpora mobilních telefonů

Samozřejmě se najdou i některé další ukazatele – například příliš nízký růst inzerce na Facebooku ve srovnání s růstem počtu uživatelů, podstatně nižší zásah v celkovém měřítku a samozřejmě i absence kontextové reklamy založené na klíčových slovech.

Pokud budete chtít srovnat inzertní možnosti a parametry Facebooku s Google, můžete zkusit i infografiku  Facebook IPO: Can It Beat Google.

Našli jste v článku chybu?

17. 5. 2012 16:25

BobTheBuilder (neregistrovaný)

V tom odkazovaném článku to píšou: je to divné, ale fér - lepší, než kdyby to GM udělal až po IPO. Takto investoři můžou uvážit, jestli je GM na ostrově nebo se jedná o nastupující trend.

17. 5. 2012 9:33

LuKe (neregistrovaný)

mna 10x mensia preklikovost nezaujima, ak cena za reklamu je 11x mensia, alebo zeby sa este ani brand nepocital?

by ma zaujimalo preco GM ohlasil verejne zrusenie reklamy tesne pred IPO

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Měšec.cz: Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Zdravotní a sociální pojištění 2017: Připlatíte

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Vitalia.cz: Bižuterie tisícinásobně překračuje povolené limity

Bižuterie tisícinásobně překračuje povolené limity

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Měšec.cz: Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

Europlatby: někde bez poplatku, jinde i 350 Kč

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Měšec.cz: Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Banky mlží o nákladech na předčasnou splátku hypotéky

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče