Hlavní navigace

GM přestal inzerovat na Facebooku

Daniel Dočekal 16. 5. 2012

Skutečnost, že GM (General Motors, viz GM's Facebook Decision: Who Knew Two Days Worth of Ad Spending Would Cause Such Angst?) přestal kupovat inzertní prostor na Facebooku může být založena na reálných faktech, stejně tak jako může jít součást „boje“, který se odehrává v souvislosti se vstupem Facebooku na burzu. 

Skutečnost, že GM (General Motors, viz GM's Facebook Decision: Who Knew Two Days Worth of Ad Spending Would Cause Such Angst?) přestal kupovat inzertní prostor na Facebooku může být založena na reálných faktech, stejně tak jako může jít součást „boje“, který se odehrává v souvislosti se vstupem Facebooku na burzu. 

Pokud neberete za platnou konspirační teorii související s IPO, tak  Facebook advertising performance from WordStream představuje poměrně realistický pohled na Facebook z hlediska inzerce. Hlavně na tří zásadní problémy, kterou jsou s inzercí spojené.

KL_HLASOVANI

  • CTR (proklikovost) až desetkrát nižší (0.05%) než u inzerce na Google a dvakrát nižší, než u klasické bannerové inzerce na Internetu
  • Příliš málo reklamních formátů (Facebook má fakticky pouze dvě možnosti)
  • Chybějící podpora mobilních telefonů

Samozřejmě se najdou i některé další ukazatele – například příliš nízký růst inzerce na Facebooku ve srovnání s růstem počtu uživatelů, podstatně nižší zásah v celkovém měřítku a samozřejmě i absence kontextové reklamy založené na klíčových slovech.

Pokud budete chtít srovnat inzertní možnosti a parametry Facebooku s Google, můžete zkusit i infografiku  Facebook IPO: Can It Beat Google.

Našli jste v článku chybu?
Vitalia.cz: Dostal malý pivovar ze Slovenska do Tesca

Dostal malý pivovar ze Slovenska do Tesca

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Root.cz: Bezpečný router Omnia právě dorazil

Bezpečný router Omnia právě dorazil

DigiZone.cz: Rapl: seriál, který vás smíří s ČT

Rapl: seriál, který vás smíří s ČT

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: Jak Ondra o astma přišel

Jak Ondra o astma přišel

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

Vitalia.cz: Jaký je rozdíl mezi brambůrky a chipsy?

Jaký je rozdíl mezi brambůrky a chipsy?

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Podnikatel.cz: Kalousek chce odklad EET. Předvolební tah?

Kalousek chce odklad EET. Předvolební tah?

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

DigiZone.cz: ČT začne vysílat z Hradce Králové

ČT začne vysílat z Hradce Králové

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

DigiZone.cz: RRTV: licence pro Šlágr TV

RRTV: licence pro Šlágr TV