O tom, že se spammer dozví o stažení unikátního obrázku, nikdo nepochybuje. Jde o to, jaké z toho bude moci vyvozovat závěry – třeba jestli zprávu otevřel uživatel nebo jenom robot.
Jinak zatím to vypadá, že Google stahuje obrázek až při otevření zprávy, a pokaždé, když jej nemá v cache. Takže pokud server vrací 404, dozví se o každém otevření zprávy, pokud pošle Googlu obrázek, dozví se jen o prvním otevření a později už jsou obrázky posílány z cache (možná do doby, než je Google zase z cache odstraní).
Zatím to vypadá na nevyužitou příležitost, ale třeba se způsob zacházení s obrázky ještě bude upravovat.
Rekl bych, ze logika google jde opacnym smerem. Stahovani vsech obrazku by znamenalo obrovskou zatez na datovy uloziste. Kdezto cashovani obrazku znamena, ze kdyz prijde newsletter na 100tis uzivatelu, tak po prvnim zobrazeni si gmail obrazky stahne a ulozi. Googlu tak sice vzrostou naklady na datovy uloziste, ale zase klesnou naklady na prenos, protoze u zbylych 99 999 uzivatelu uz nebude muset pokazde nacitat obrazky externe. Aspon to naznacuje nasledujici clanek
http://techcrunch.com/2013/12/12/gmail-open-rates/
Zatim to vypada tak, ze gmail bude nacitat obrazky pouze jednou a to pri rozkliknuti emailu. Predpokladam, ze se to nevztahuje na slozku spam. Tzn tracking pixely budou fungovat nadale, a misto aby merily uzivatele, kteri si explicitne povolili zobrazovani obrazku budou merit uzivatele, kteri si to explicitne nezakazali. Co odpadne bude mereni celkoveho poctu otevreni. Tzn nepujde zmerit, jestli si uzivatel na mail kliknul jednou nebo vickrat, ale to je stejne metrika na nic.
Jasne, muze existovat obava, ze spameri budou timto zpusobem checkovat aktivnost emailove adresy, ale to myslim slusne resi spamfiltr a nizky zajem uzivatelu o tento typ sdeleni - tzn i nizky open rate.
Myslíte, že si tu otázku, zda obrázky stahovat dopředu, nebo až s prvním otevřením e-mailu, si v Google nikdo nepoložil? Že si neuvědomili, že když je budou stahovat až v okamžiku otevření e-mailu, bude to zdržení oproti dnešnímu stavu? A že si neuvědomili, že když je budou stahovat dopředu a i pro nepoužívané schránky, že tím odstřihnou spammery právě od informací, zda a kdy někdo e-mail četl, tedy právě od těch informací, kvůli kterým se unikátní obrázky používají a kvůli kterým se obrázky obyčejně načítají až na vyžádání?
Vase argumentace predpoklada, ze google bude stahovat vsechny obrazky ze vsech mejlu automaticky, jakmile dorazi na jeho servery. To si nemyslim. Podle me je stahne az na vyzadani pri pokusu o ne je zobrazit ve schrance (+ se pripadne ulozi do cache pro pristi zobrazeni / pro jineho uzivatele). Pokud to bude tak jak rikam, tak se dozvi, ze adresat existuje a ze (a kdy) si zpravu zobrazil. To, ze to jde pres prostrednika tudiz neznam ip adresu a identifikaci prohlizece me v pripade testovani zivosti vubec nezajima.
A dozví se co? Že si to stáhl Google. Čili neví jestli si to stáhl adresát, jestli adresát vůbec existuje, neví IP adresu, neví identifikaci prohlížeče, neví cookies, neví kdy si to otevřel (pokud si to otevřel). A jediné co se nakonec dozví je, že si Google stáhl všechny jeho unikátně vygenerované URL. A případně mu odstřelil server. To je dobrý výsledek, do toho jdu.