Hlavní navigace

Gmail s optimalizovaným cílením reklamy

Jiří Macich ml. 21. 1. 2010

Google oznámil změny v zobrazování kontextové reklamy ve webovém rozhraní služby Gmail. Už od spuštění tohoto freemailu se uživatelům zobrazuje při čtení e-mailů kontextová reklama, která by měla být relevantní k obsahu pročítané zprávy. Nově však má Gmail nový postup pro případy, kdy v databázi inzerátů není možné najít žádnou vhodnou reklamu k právě otevřenému e-mailu. V takových případech se nově sáhne po reklamě relevantní k některé z dříve prohlížených zpráv.

Google oznámil změny v zobrazování kontextové reklamy ve webovém rozhraní služby Gmail. Už od spuštění tohoto freemailu se uživatelům zobrazuje při čtení e-mailů kontextová reklama, která by měla být relevantní k obsahu pročítané zprávy. Nově však má Gmail nový postup pro případy, kdy v databázi inzerátů není možné najít žádnou vhodnou reklamu k právě otevřenému e-mailu. V takových případech se nově sáhne po reklamě relevantní k některé z dříve prohlížených zpráv.

Google si od toho slibuje zvýšení efektivity reklamy. Proces je plně automatizován, do výběru reklamy nevstupují žádné osoby a žádné informace o e-mailech nebo uživatelích nejsou sdělovány inzerentům, ujišťuje Google. Zní to sice jako samozřejmost, ale stačí vzpomenout na negativní reakce při spuštění Gmailu. Tehdy se někteří uživatelé právě kvůli kontextové reklamě obávali o své soukromí a Gmail se i vinou nemožnosti odstranění e-mailu stal předmětem zájmů různých ochránců soukromí – samozvaných i oficiálních. (Tisková zpráva)

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

DigiZone.cz: Česká televize mění schéma ČT :D

Česká televize mění schéma ČT :D

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Vitalia.cz: Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Naučí vás péct kváskový chléb bez lepku i s lepkem

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

Změny v daních z příjmů u zaměstnávání

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Podnikatel.cz: Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

Na poslední chvíli šokuje vyjímkami v EET

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Lupa.cz: Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Babiš: E-shopů se EET možná nebude týkat

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube