GoodData vybrala dalších 22 milionů — v rámci průniku do latinské Ameriky

Společnost GoodData přijala investici od brazilské TOTVS, největší latinskoamerické podnikosoftwarové firmy, a k platformě GoodData jí poskytla výlučný přístup pro latinskou Ameriku.

Společnost GoodData včera oznámila, že uzavřela kolo D financování, ve kterém získala 22 milionů dolarů. Celkově tak od svého založení v roce 2007 posbírala investice ve výši 75,5 milionu dolarů.

Zvláštní je, že kolo vedla TOTVS Ventures, investiční odnož brazilské softwarové společnosti TOTVS S. A., největší latinskoamerické firmy poskytující podnikový software a šesté největší v tomto oboru na světě (podle Gartneru). WSJ nazývá TOTVS „jihoamerickým SAPem“.

TOTVS se tímto poprvé investičně vydala mimo Brazílii, ale nejde jen o investici, ale i o strategickou spolupráci mezi oběma společnostmi — o průnik GoodData na trh latinskoamerický, jakož i o příležitost pro TOTVS v USA.

TOTVS začlení cloudovou službu GoodData do vlastních řešení; podle sjednaných podmínek získává v latinské Americe výhradní přístup ke GoodData. Distribuční kanály má přitom na 24 trzích v oblasti.

Získaných 22 milionů umožní společnosti GoodData najmout další lidi, posílit výzkum a vývoj, ale i marketing.

Nyní je společnost na nejbližší období zafinancována dost, ale postupně směřuje ke vstupu na burzu. Její zakladatel a ředitel Roman Staněk odhaduje, že k IPO by GoodData mohla dospět v roce 2015, budou‑li příznivé podmínky na trhu.

K právě uzavřenému investičnímu kolu se připojili také dosavadní investoři Andreessen Horowitz, General Catalyst Partners, Next World Capital a Tenaya Capital.

GoodData sídlí v San Franciscu, ale vývoj a provoz má v Praze. Jen za poslední čtvrtrok prý ztrojnásobila tržby a mezi zákazníky získala například Comcast Cable, Lenovo, Switchfly a Universal McCann.

UX16

GoodData poskytuje „oblačné“ řešení práce s velkými daty, které firmy zbavuje starosti o nastavování vlastního hardwaru a softwaru pro tuto úlohu. Uvádí, že nyní má dvacet tisíc zákazníků a 51 partnerů vystupujících pod značkou „Powered by GoodData“.

Společnost se doposud zaměřovala především na úspěch v USA. V Evropě jsou její služby dostupné přes partnery.

1 názor Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 13. 6. 2013 23:58
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »