Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia TopDrive KupDnes Navrcholu NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Google+1: konkurent Facebooku přichází

Přemysl Kledrowitz
Přemysl Kledrowitz (neregistrovaný) ---.aname.net
2. 3. 2011 7:06 Nový

google+1 a facebook

celé vlákno

Podle průzkumu Bloombergu Facebook je nejnenáviděnějším podnikem:

http://images.businessweek.com/slideshows/20110225/most-loved-and-hated-tech-companies/slides/12

Google je ďábel, který falšuje výsledky vyhledávaní zvýhodňováním sebe. Je pravděpodobné, že Google bude pokračovat v nepoctivých praktikách ve své společenské síti. Uvidíme, která síť bude nenáviděnější.

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
2. 3. 2011 7:34 Nový

Re: google+1 a facebook

celé vlákno

Ze "zneužití" fulltextového vyhledávání byl již obviňován nejen Google. Pamatuji doby, kdy přesně toto dělal Seznam. Min. do roku 2007 to byla běžná, byť skrývaná praktika. Nyní se nebavíme o horním a postranních rámcích, kde je uveřejněna placená reklama na bázi AdWords nebo Sklik. Bavíme se o výsledcích vyhledávání ve fulltextu. Pracovníci Seznamu se s Vámi budou do krve hádat, že Seznam nikdy fulltext nemanipulovali (já vím své) a stejně se s Vámi budou hádat i lidé od Googlu. Kdyby se něco takového "provalilo" tak by to Google "odrovnalo". Už z tohoto pohledu si myslím, že dnes ani Seznam a ani Google fulltext neovlivňují. Bylo by to sice velmi ziskové ale současně je to příliš velké riziko. To už je lépe se soustředit na manipulaci pořadí fulltextového vyhledávání pomocí "hrátek" s SEO.

Přemysl Kledrowitz
Přemysl Kledrowitz (neregistrovaný) ---.aname.net
2. 3. 2011 8:34 Nový

věc: Re: google+1 a facebook

celé vlákno

@Jean Laroux
>> Kdyby se něco takového "provalilo" tak by to Google "odrovnalo".

Provalilo se. Jestvují studie univerzitních vědců, které dokladují, že Google falšuje výsledky vyhledávaní.

Fakty a důkazy "neodrovnaly“ Google, protože Google je v kvadrantu "Love“ a většina uživatelů Googlu je iracionální.

tir
tir (neregistrovaný) 2a02:130:100:----:----:----:----:----
2. 3. 2011 8:37 Nový

Re: věc: Re: google+1 a facebook

celé vlákno

ked take studie existuju, tak sem s nimi! inak je to len tvoje tlachanie.

Přemysl Kledrowitz
Přemysl Kledrowitz (neregistrovaný) ---.aname.net
2. 3. 2011 8:44 Nový

věc: Re: věc: Re: google+1 a facebook

celé vlákno

@tir

Gazda, si lenivý ako voš. Nebudem robiť prácu za teba. Skús svoj obľúbený vyhľadávač. :-P

quazilisk
quazilisk (neregistrovaný) 193.179.131.---
2. 3. 2011 9:54 Nový

Re: věc: Re: věc: Re: google+1 a facebook

celé vlákno

Kdyz tvrdim
"Jestvují studie univerzitních vědců, které dokladují, že Google falšuje výsledky vyhledávaní."
a zakladam na to celou argumentaci .. tak se to bez linku na puvodni zdorj neobejde, je mi lito. Nemuzu vykriknout "Google podvadi" a chtit od ostatnich at mi dokazi opak.

t
t (neregistrovaný) 212.80.64.---
2. 3. 2011 10:30 Nový

Re: věc: Re: věc: Re: google+1 a facebook

celé vlákno

nevím o čem se tu bavíte, google používá britsko-izraelský cenzor-list obsahu, tedy s výsledky vyhledávání manipuluje, resp. rovnou je cenzuruje...

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
2. 3. 2011 11:01 Nový

Re: věc: Re: věc: Re: google+1 a facebook

celé vlákno

Nějaký link ? Tím nechci zpochybnit vaše tvrzení, jen mě to zajímá

Suchý čert aura:85
2. 3. 2011 11:40 Nový

Re: věc: Re: věc: Re: google+1 a facebook

celé vlákno
Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
2. 3. 2011 12:20 Nový

Re: věc: Re: věc: Re: google+1 a facebook

celé vlákno

dík :)

Suchý čert aura:85
2. 3. 2011 12:47 Nový

Re: věc: Re: věc: Re: google+1 a facebook

celé vlákno

Ale s tímhle se Google nijak netají, pokud Vám nějakou stránku z výsledků vyhledávání odstraní, tak je tam pak dole tohle:

V reakci na právní žádost zaslanou společnosti Google bylo z této stránky odstraněno 1 výsledků. Pokud chcete, můžete si na stránce ChillingEffects.org přečíst o této žádosti více.

t
t (neregistrovaný) 212.80.64.---
2. 3. 2011 12:12 Nový

Re: věc: Re: věc: Re: google+1 a facebook

celé vlákno

zdrojem jsou přímo stránky internet watch foundation

Pepa
Pepa (neregistrovaný) ---.245.broadband9.iol.cz
2. 3. 2011 12:25 Nový

Re: věc: Re: věc: Re: google+1 a facebook

celé vlákno

otázka je, co google vrátí na heslo "zfalšované výsledky vyhledávání na google" – jestli výsledky takového vyhledávání nebudou zfalšované :D

Jan
Jan (neregistrovaný) ---.onyx.cz
2. 3. 2011 8:42 Nový

Re: věc: Re: google+1 a facebook

celé vlákno

On si Google svou popularitu plne zaslouzi. Uz kvuli obchodnimu modelu. Poskytuje sve nadprumerne produkty vetsinou zdarma a jeho tezistem je reklama. Microsoft zacal take poskytovat kvalitni produkty zdarma a rozhodne si tim svou povest dost zlepsil.

VViki
VViki (neregistrovaný) 2a00:1aa8:f0:----:----:----:----:----
3. 3. 2011 16:23 Nový

Re: věc: Re: google+1 a facebook

celé vlákno

Zdarma :-)... to je iluze, nic není zdarma...
A málo co je tak drahý jako Google...

Provoz a zisk Googlu samozřejmě platíte v ceně zboží, které si kupujete (a jehož cena je navýšená o cenu reklamy, který výrobce platí Googlu).
A největší průšvih je v tom, že to nemůžete odmítnout.
Já např. Google nepoužívám, ale stejně ho platím (a to mě samozřejmě štve), protože nikde nezjistíte, který výrobce Googlu platí a který nikoliv (tak, abych si aspoň volbou výrobků mohl volit, koho chci sponzorovat a koho ne).

Zajímavý je, že leckomu vadí daně, ale tagle Google daň vadí málokomu...
VViki

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
2. 3. 2011 8:43 Nový

Re: věc: Re: google+1 a facebook

celé vlákno

Proč to už není u soudu ? Proč neplatí Google pokuty ? Proč je třeba nezažaloval MS aby se s Bingem v batohu nevyškrábal po googlovských zádech trochu výš ? V dnešním světě, kde jsou se "giganti" schopni vzájemně žalovat za ukradení patentu na zaoblený růžek u klávesnice je to trochu divné ne ? ;)

nax
nax (neregistrovaný) 62.209.192.---
2. 3. 2011 10:16 Nový

Re: google+1 a facebook

celé vlákno

O tom jak Seznam "neovlivnuje" vyhledavani mi uz vypravelo par lidi, co jsou klienti seznamu

Tomáš Kapler aura:72
2. 3. 2011 13:22 Nový

Re: google+1 a facebook

celé vlákno

U Seznamu to bylo zcela jasně a prokazatelně prokázáno a dokonce to přiznal následně i Ivo Lukačovič, viz http://internet.blog.lupa.cz/seznam-podvadi-s-vysledky-vyhledavani http://internet.blog.lupa.cz/0708/seznam-zmeni-sve-chovani-dostatecne a http://internet.blog.lupa.cz/seznam-se-polepsuje-skoda-jen-ze
IMO kdyby jej obvinili ti co na tom tratili, tak se Seznam nedoplatí (ale možná to vyřešili mimosoudně)

Heh
Heh (neregistrovaný) 90.183.82.---
2. 3. 2011 20:45 Nový

Re: google+1 a facebook

celé vlákno

Co by jako měli platit? Je to jejich vyhledavač, tudíž může vracet výsledky jaké si zamanou. Nebo to je snad státem dotovaná služba, která musí být nestranná? Pokud to lidem nevyhovuje, ať si používají jiný vyhledavač...

picza
picza (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
3. 3. 2011 11:49 Nový

Re: google+1 a facebook

celé vlákno

+1 - Konecne rozumny nazor.

Pokud se nekomu google, seznam, bing, .. vyhledavani nelibi, nemusi ho pouzivat. Resp. muzete si udelat svuj vyhledavac.

Rozdil by byl, kdyby nejaky "stat" (obcanem placena autorita) vynucovala (legalne, polo- ci zcela nelegalne) podvrhovani vysledku.

V takovem pripade by to byla korupce, cenzura a zneuziti verejnych penez. V takovem pripade je obcan ve hre a muze vyskakovat. Ve vsechn ostatnich pripadech si muze vybrat, jestli si koupi chleb kminovy nebo celozrny, nebo se posti.

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
3. 3. 2011 13:06 Nový

Re: google+1 a facebook

celé vlákno

Tady přeci vůbec nejde o to co se nám líbí nebo nelíbí. Tady jde o to co majitel vyhledávací služby deklaruje a co je realita. Pokud deklaruje neovlivněnost fulltextu a ovlivňuje jej pak jde o PODVOD jak na konkurentech v rámci trhu tak na uživatelích a v neposlední řadě i na inzerentech využívajících deklarované inzertní služby.

t
t (neregistrovaný) 212.80.64.---
3. 3. 2011 15:04 Nový

Re: google+1 a facebook

celé vlákno

cenzura to bude i kdyby jako idnes napsali, že si cenzorují jak se jim zachce, na splnění podmínek definice cenzury to nemění vůbec nic

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
3. 3. 2011 13:03 Nový

Re: google+1 a facebook

celé vlákno

Co by měli platit ? Pokud by se taková manipulace potvrdila pak :
1. Jde o klasický podvod a nepřípustné ovlivnění svých hospodářských výsledků a postavení na trhu. Pokud někdo deklaruje svůj fulltext jako neovlivněný a není to pravda jistě se najde nějaká směrnice, která to postihuje. Proto je např. odůvodněná cenzura ve výsledcích fulltextu viditelně deklarována jak tu již bylo psáno.
2. Jde o podvod na všech inzerentech, kteří si platí reklamy formou např. Adwords nebo Skliku a které mají snížené zisky v důsledku podvodné manipulace s fulltextem. Jde o nedodržení smluvních podmínek a s tím přichází náhrada za ušlý zisk.

t
t (neregistrovaný) 212.80.64.---
3. 3. 2011 15:14 Nový

Re: google+1 a facebook

celé vlákno

ta cenzura je možná oddůvodněná, ale dosti špatně - systém je naprosto netransparentní a zneužitelný aniž by to někdo (veřejnost/justice) mohl kontrolovat

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
3. 3. 2011 20:38 Nový

Re: google+1 a facebook

celé vlákno

To je na diskuzi a já s Vámi v podstatě souhlasím. Proti cenzuře dětské pornografie jistě nikdo normální nebude nic namítat, ale kde máme jistotu, že nebude cenzurován např. politicky "závadný" obsah. Ta transparentnost je tu určitě na místě.

volani.webnode.cz
volani.webnode.cz (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
15. 3. 2011 14:24 Nový

Re: google+1 a facebook

celé vlákno

Já teda jsem proti jakékoliv cenzuře. (zvláště když o ní člověk neví a nemůže si jí sám určit).

Ale pravda, uznávám že nejsem normální :D

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
2. 3. 2011 7:27 Nový

Všichni jsme přátelé

celé vlákno

Ten zmiňovaný nedostatek Facebooku je velmi pravděpodobně přesně tím co takové "SLÁTANINĚ" jakou je Facebook natáhlo tolik uživatelů. Jednoduše se skrze Vás VNUTIL Vašim "přátelům" atd. atd. No odmítněte pozvánku "přítele" .. BY SE URAZIL NE ? No nepodívejte se na jeho či její profil. Co když tam má něco zajímavého ? No nebuďte jeho nebo jejím přítelem ? Co když si "zapícháte" ? Na tom posledním jmenovaném principu vlastně FB na studentských kolejích vznikl. Eliminuje Google tuto "chybu" založenou na vlezlém samo-šíření se ? No, pak pochybuji, že se slušností, nevtíravostí a neagresivitou Google tu sociální síť vybuduje a vytěsní FB z jeho prostoru.. Poměrně slušnou šanci by měl Google při integraci s Twitterem. Nejde ani tak o převzetí aplikačního modelu ale právě uživatelů, kteří jsou ZVYKLÍ tzv. sociálně plkat a kteří jsou schopni přitáhnout k sobě další jim podobné. Z tohoto pohledu nejspíš pokus Google o jeho vlastní sociální síť skončí stejně jako všechny jeho pokusy předešlé. Nepochopil podstatu a smysl tzv. úspěchu sociálních sítí

sycho
sycho (neregistrovaný) ---.cust.nbox.cz
2. 3. 2011 8:29 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

absolutni +1

TomTom
TomTom (neregistrovaný) ---.165.broadband3.iol.cz
2. 3. 2011 9:15 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

Otazka zni, co se NEVNUCUJE? Vsichni se vnucuji, resp. vsechny firmy se vnucuji. Vzdyt vam vsechny reklamy okolo Vas tvrdi, ze se muzete vyspat i s vasi prackou, televizi, mobilem, pivem, autem, colou, protoze vam to preci nabizi pekna slecna nebo hezky kecy.... Takze to neni nic noveho pod sluncem. Vsechny "cool" veci pro mladou generaci (a vsechny generace vubec) vyrabeji firmy, ktere vlastni konzervativni staresinove, kteri si akorat dokazou zaplatit mlady tym reklamaru, ktery jejich produkt udela "cool", tedy pro ne to znamena, ze jim vydela penize. Nic jineho to neni...... No a takhle bude postupovat kazdy hrac na internetu a kdekoliv jinde.
A kazdy clovek samozrejme rekne, ze dany produkt koupil, protoze je uzitecny, funkcni, dobry a ja nevim, co vsechno, ale to nakonec rekne kazdy i o facebooku..... No ale ze vas pritahl k nemu sexappeal, to je jasne..

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
2. 3. 2011 9:41 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

To máte pravdu. Po FB přišel s podobnou taktikou např. Badoo a jiné komunitní sítě. Je to prostě účinné. Pokud chce Google z morálních či jiných důvodů tento trochu "vlezlý" přístup vynechat pak to bude muset "dorovnat" něčím jiným.

Btw. On je to sice vlezlý přístup ale všichni klienti s ním při tom klikání na různá YES vlastně souhlasili, takže nemohou moc namítat. Mají co chtěli resp. co povolili

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
2. 3. 2011 9:47 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

Btw. Ne, že by tu metodu již nevyužíval i sám Google. Příkladem je služba Google Latitude ve vazbě na monitoring polohy. Ta se Vám po instalaci na PC či Android vetře vyskakovacím oknem jestli chcete povolit monitorování polohy a statistická většina uživatelů prostě odklikne Yes aby měli proces klikání na počátku aktivace služby už honem za sebou. Android market nespustíte bez účtu na G-mailu apod. Google je jen malinko nevtíravější ve vztahu ke kontaktům (uživatelem povolený skoro-spam) ale v samotném principu se tlačí k uživatelům také. Nic proti tomu. Má to logiku a účel. Kdo chce obstát tak ...

a8n
a8n (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
2. 3. 2011 15:42 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

Já Android nemám, ale na desktopu to vypadá, že by mě to pustilo i s obyčejným Google účtem (!=Gmail účtem).

Martin P.
Martin P. (neregistrovaný) ---.skoda-auto.cz
2. 3. 2011 16:51 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

A on je nějaký jiný Gmail účet? Není žádný "android účet", je jen Gmail účet, který může být kličem pro gmail, gtalk, picasu, Android Market , mapy a bůhví co ještě je v portfoliu atd....

a8n
a8n (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
2. 3. 2011 18:29 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

Existují minimálně dva druhy účtů, Google a Google+Gmail. Ale koukám, že minimálně v české verzi to pořádně nechápou ani v Googlu, když na Bloggeru mají napsáno "Ještě nemáte účet Gmail? Začínáme", kde ovšem odkaz Začínáme vede na založení Google účtu výhradně ve verzi bez Gmailu.

Jiří Donát
3. 3. 2011 7:42 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

To by nemělo smysl. Více druhů účtů by pouze mátlo uživatele a bylo by to nepraktické i z hlediska budování osobní historie a následné kontextové reklamy. Pokud Google má více typů účtů, pak si myslím, že je to důsledek historie, nikoliv záměr.

Martin P.
Martin P. (neregistrovaný) ---.skoda-auto.cz
3. 3. 2011 9:04 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

Pravděpodobně jde jen o to jaké všechny služby daný uživatel si na ten účet aktivuje.

t
t (neregistrovaný) 212.80.64.---
3. 3. 2011 11:51 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

prostě v tom mají bordel - je to tak

Lukáš
Lukáš (neregistrovaný) ---.metron.cz
6. 3. 2011 14:43 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

Mají uživatelský účet vázaný na email (jakýkoliv), nebo na Gmail účet. Je v tom rozdíl a je v tom rozdíl záměrně.

lolek
lolek (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 3. 2011 9:43 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

Tak samozřejmě. Zuckerberg vyšel z předpokladu, že 80 % lidí jest polodementních až dementních a hlavně pudy s nimi třískaj, tudíž ten jeho projekt musel zákonitě vyjít. Prostě židé to vždycky uměli.

Tomáš Kafka aura:66
3. 3. 2011 13:53 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

Neni mi jasne, co ma realisticky odhad cilove skupiny spolecneho se zidovstvim...

korka
korka (neregistrovaný) ---.adsl.datanet.hu
4. 3. 2011 14:07 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

Gratulujem, mozes byt na seba hrdy, nechápem o com to hovorís, kedy uz vymiznú takéto názory

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.115.broadband.iol.cz
21. 3. 2011 11:13 Nový

Re: Všichni jsme přátelé

celé vlákno

S těma Židama souhlas, to tam nějak nemá co dělat. S tou demencí uživatelů to ale trefil, možná bych ale snížil ty procenta, celých 80% populace nemůže být dementních..

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
2. 3. 2011 8:22 Nový

Chce-li Google prorazit

celé vlákno

se svou sociální sítí musí vytvořit mnohem silnější magnet než je jeho "poměrně zajímavý" koncept samotné sociální sítě. Tím magnetem by se měly stát právě provázané služby Google. Dovedu si představit virtuální účelové cloudy, které by vytvořily vazby mezi uživateli a např. firmami v separovaných business modelech. Jiné virtuální cloudy by vázaly uživatele např. na vývojové či studijní projekty projekty apod. Podobná logika by se zpětně promítala do struktury sociální sítě, které by se stala více tématicky separovanou. Důraz by byl položen na vytváření a účast v tématických skupinách tzn. že by lidé nebyli seskupováni na základě toho, kdo má koho v kontaktech ale na základě společných zájmů. Přesně tu ideu či tendenci v pře-orientaci zaměření sociální sítě vidím v inovacích se kterými počítá Google ve svém novém modelu ale já osobně bych šel ještě dál .. pokud by to někoho z Google zajímalo tak mám připraveny poměrně detailní projekty jean.laroux@sez­nam.cz

peep
peep (neregistrovaný) ---.236.broadband11.iol.cz
3. 3. 2011 0:45 Nový

Re: Chce-li Google prorazit

celé vlákno

co takhle, blbečku, že by sis pořídil GMail ?! :) #megalol

Cejvik aura:69
3. 3. 2011 10:53 Nový

Re: Chce-li Google prorazit

celé vlákno

Já uvádím taky svoji adresu primárně na seznam a využívám přesměrování. Kromě urážky jsem se na nic lepšího nezmohl.

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
3. 3. 2011 13:08 Nový

Re: Chce-li Google prorazit

celé vlákno

Směješ se vlastní omezenosti chlapče ?

Tiky Tik
Tiky Tik (neregistrovaný) 85.162.113.---
2. 3. 2011 9:02 Nový

Jsem disgrafik a dislektik...

celé vlákno

Používá autor slova "likování či lik"? Nebo mu podobně jako mně, při psaní určitých slov (kombinací písmen), "blbne" klávesnice?

U mne se to děje na notebooku. Nejde ani tak o to, že mi blbne klávesnice, jako spíše o to, že při psaní určitých slov nedomačkávám správně klávesy, když spíchám. Občas jsem i "dislektik" a přehazuji, dodnes nevím jak, písmena. Když po sobě pak text nepřečtu...

Také mi občas, při psaní příspěvků, skočí kurzor kam nemá. Zajímavé je, že se to děje zejména na serverech co patří do skupiny i iInfo. Vím, že mají občas problémy i s nějakými, často nespecifikovanými, klávesovými zkratkami a vyhledáváním.

P.S.
Dopředu se omlouvám (mimochodem, slovo kde občas vynechám "U"), normálně pravopisné ani jiné chyby nekomentuji. Tentokrát mne zaujala ta vytrvalost v článku.

N/A
N/A (neregistrovaný) 62.40.76.---
2. 3. 2011 9:35 Nový

cilova skupina

celé vlákno

cilovou skupinou rozhodne nebudou uzivatele, kteri chteji sdilet dokumenty v Google Docs.

oproti FB ma Google v kapse zbran, ktera by mohla rozhodnout - Picasu.
sprava alb, v porovnani s FB vysoka kvalita fotek, geo tagging, editace fotografii... proti tomu nema FB nic.

vyhodou FB jsou hry a z nich plynouci zisky. pokud Google nezahaji s sirokou nabidkou her (ale spoluprace s Zyngou se primo nabizi + pro pro Zyngu pristup k platforme Android), neuspeje.

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
2. 3. 2011 10:01 Nový

Re: cilova skupina

celé vlákno

Kde může Google uspět a převážit jazýček na vahách je oblast business aplikací ve vazbě na cloud computing. Již nyní existují mobilní business aplikace (většinou na platformě WinCE), které nějak používají mobilní terminály pracující v online módu s aplikačně-db engine někde na serveru (v cloudu). Tato řešení měla zatím zásadní omezení a to zejména v technických možnostech konektivity. Na GPRS to prostě moc dobře nejelo, pokrytí nebylo všude kde bylo potřeba a kvalita (UI) aplikací byla pod WinCE prachbídná. Když se blýskalo na zlaté časy tak MS přešel na WP7 což vyvolalo nejistotu vývojářů na této platformě a vzniklo jakési vakuum. Co bude dál ? Asi z tohoto důvodu jedou mobilní aplikace dále zatím jen na WiFinách a do GSM sítí se nějak netlačí. Pochopitelěn jsou i u nás vývojáři např. pod křídly Sunnysoftu, kteří zajímavé aplikace vytváří ale dělá jim problém na ty produkty "natáhnout" uživatele. Proto jsou ony aplikace i poměrně drahé. Musí se vykrýt náklady na vývoj, že ?! No a teď přichází Google se svým Androidem. Má široký okruh potenciálních zákazníků navázaných na své služby. Má vývojářský potenciál. Má perspektivní mobilní platformu. Nazrál dobrý čas pro mobilní řešení ve vztahu k technologiím (3G, LTE). Nejsem si jist možnostmi ve vztahu k db. Stihne Google vyplnit to vzniklé Vakuum nebo si uvedeného potenciálu vůbec nevšimne a na svůj trůn se vrátí MS ? Uvidíme.

HoBr
HoBr (neregistrovaný) 62.209.205.---
2. 3. 2011 17:52 Nový

Re: cilova skupina

celé vlákno

V tomhle souhlasím - asi bude těžké budovat to na klientech, kteří jen LIKEují, posílají smajlíky jinak se na webu nudí. Google by měl využít lidí aktivních na všech svých službách a dát jim novou úroveň jejich využití. Tedy propojení.

A jsme u toho - pořád mi chybí skutečné propojení služeb do jedné (asi bych měl moderně říct cloudové) kuchyně. Při přecházení mezi googlími službami i malými fičurami musím často psát (!!!) adresu, protože služba není přímo propojena nebo hledat ve svých záložkách. Nemám ji v gůglí liště ani po nainstalování. Musím se do ní opět přihlásit. Musím si uvědomit, jaké že to má tahle služba ovládání a logiku (různé sloupce, různé barvy, různé menu atd.).
Tahle různorodost je daň za překotný vývoj (který se mi sám o sobě moc líbí), ale už dozrál čas vytvořit (a udržovat pro všechny služby) jednotné uživatelské rozhraní. A nové služby od začátku do něj zapojovat / napasovat.

A doplnit vše nějakým sdílením pro spřízněné uživatele je už vlastně relativní třešeň, odsouzená k úspěchu. Obtížnost (a důležitost) předchozích kroků ale ukazuje, že tohle bude právě ten ořech. Ukazuje to i chromovej prohlížeč - už tam zase vzniká ten galimatyáš pluginů a aplikací a odkazů a oblíbených a nejčastějších a... - tohle přece není sexy záležitost!!

Jiří Donát
3. 3. 2011 7:59 Nový

Re: cilova skupina

celé vlákno

A jsme u jádra problému. Google v podstatě všechny služby má, stačí je "jen" integrovat - ovšem i se stávajícími zákazníky, technologiemi, které vznikly na odlišných platformách, a přitom sjednotit různorodost, na kterou uživatelé poukazují.
To je velmi netriviální problém. Určitě by bylo jednodušší vše vyvinout "z čisté vody", tedy podobným způsobem, jak to udělal Facebook. To ale v době, kdy máme tolik uživatelů, nejde.
Takže hlavním nebezpečím je, že vznikne "zase další služba Google", která se bude překrývat s existujícími službami. Tím budou uživatelé jenom zmatení a Google bude mít další problém, jak integrovat data o stejných uživatelích do jednoho smysluplného pohledu a jak jim vysvětlit, kterou aplikaci mají používat pro které (překrývající se) potřeby.

Jean Laroux
Jean Laroux (neregistrovaný) ---.army.cz
3. 3. 2011 13:19 Nový

Re: cilova skupina

celé vlákno

Integrace probíhá vždy nad službou nebo nad řešením. Nelze propojit vše se vším. Tady si myslím má Google dobře našlápnuto a není třeba nic stavět od začátku. Na propojení služeb v UI se dle informací od Google už pracuje. Nedávno pokud vím se sjednotil např. datový prostor pro různé služby. Lze vybudovat i velmi úspěšná obchodní řešení, která budou slučovat v určitém SPECIFICKÉM cloudu technologickou i business platformu zahrnující cílenou inzerci, výběrová řízení, vizualizaci projektu, postupnou účast obchodních participantů na výstavbě projektu, účast souvisejících úřadů, referenční systém atd atd. až po další sérii služeb využívajících celkovou funkcionalitu specifického cloudu. Nemluvím o nějakém obecném schématu ale o účelově cíleném projektu ve svém principu portovatelném na další řešení. Možná, kdybych Vám tech projekt popsal detailněji pak byste věděl o čem mluvím ale nadhazovat někam do pléna finančně velmi výnosné know how pochopitelně nebudu ;)

aldik
aldik (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
2. 3. 2011 18:08 Nový

autor

celé vlákno

a helee, autor článku mě zaujal :-) .. že by najednou měl volný čas, že začal psát pro Lupu? :-))

Kakaxa
Kakaxa (neregistrovaný) ---.ujezd.net
4. 3. 2011 1:37 Nový

čeština

celé vlákno

hadr
lajkuju, hu!

petrvlk
petrvlk (neregistrovaný) 78.108.103.---
9. 3. 2011 15:21 Nový

youtube is dead

celé vlákno

To je přesně ten důvod proč mě teď google nutí do spojení účtů, ale má smůlu místo toho už nepoužívám youtube a začal jsme používat jiné video a hudební servery...
takže jestli to chce dělat silou tak to dopadne jako Buzz, který je na nic a nikdo ho nečte :D

Android-Ska
Android-Ska (neregistrovaný) ---.adsl.datanet.hu
11. 3. 2011 15:21 Nový

Re: Google+1: konkurent Facebooku přichází

celé vlákno

zasa nový socialný network? ja som len na facebooku, ani twitter ani myspace nemám, aj fb sa mi stačí. som zvedavá či bude populárny?

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem