Hlavní navigace

Nabídka Google Apps Marketplace má oslovovat firemní klientelu

Jiří Macich ml.

Google spustil novou službu zaměřenou jak na korporátní klientelu, tak na vývojáře softwaru. Otevřen byl totiž Google Apps Marketplace, což je virtuální obchod s produkty a službami třetích stran pro uživatele služeb od Googlu z řad zejména větších firem a organizací. K dispozici jsou například doplňky pro balíček hostovaných služeb Google Apps nebo služby pro uživatele Google Analytics. Google Apps Marketplace však není pro vývojáře aplikací zdarma. Jako u řady podobných služeb je i zde…

Google spustil novou službu zaměřenou jak na korporátní klientelu, tak na vývojáře softwaru. Otevřen byl totiž Google Apps Marketplace, což je virtuální obchod s produkty a službami třetích stran pro uživatele služeb od Googlu z řad zejména větších firem a organizací. K dispozici jsou například doplňky pro balíček hostovaných služeb Google Apps nebo služby pro uživatele Google Analytics. Google Apps Marketplace však není pro vývojáře aplikací zdarma. Jako u řady podobných služeb je i zde vstupní poplatek a podíl pro Google na zisku. Jednorázový vstupní poplatek činí sto dolarů. Provize Googlu z každé objednávky dělá dvacet procent.

Google si slibuje, že díky této formě zapojení externích vývojářů bude moci oslovovat širší spektrum uživatelů. Samozřejmě je to i další vystupňování rivality mezi americkými kolosy Google a Microsoft v oblasti kancelářských řešení. Tam zatím Google tahá za kratší konec, ale není tajemstvím, že se o tuto oblast velmi zajímá. Sází na webově orientované aplikace, výhody cloudu a hostování služeb na vlastní doméně uživatelů. Zatím je mu ale vyčítáno slabé propojení desktopového prostřední s jeho online službami, kde evidentně i Google vidí rezervy. Nedávno totiž dokončil akvizici společnosti DocVerse vyvíjející doplňky pro MS Office k online spolupráci a sdílení dat. (CNet News)

Našli jste v článku chybu?