Spíš by měli něco takového udělat v zemích, kde mají větší leverage. Třeba jak jim chce Sarkozy vnutit nějakou svoji daň.
Jakkoli je svoboda slova dobrý nápad, tak pro Čínu je to riskantní, protože by to mohlo vést k zavedení demokracie a to by byl konec prosperity, protože by se k moci dostali populističtí politicti (jako u nás v Evropě nebo v USA).
Názory k článku
Google chce zkrotit čínského draka
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.jicinet.cz
14. 1. 2010 8:27
Nový
RE: Google chce zkrotit čínského draka
celé vlákno
ttt (neregistrovaný)
84.241.248.---
14. 1. 2010 14:06
Nový
RE: Google chce zkrotit čínského draka
celé vlákno
KONEC prosperity???
Kde to zijete clovece, noviny sice peji ody na rust HDP. Ale jestlize u nas socialisti kritizuji hornich 10000 (z deseti milionu), tak v cine je to take hornich 10000 ovsem z jedne miliardy.
Bezny delnik ma z te prosperity tak maximalne znecistene zivotni prostredi, jinak prd.
Kde to zijete clovece, noviny sice peji ody na rust HDP. Ale jestlize u nas socialisti kritizuji hornich 10000 (z deseti milionu), tak v cine je to take hornich 10000 ovsem z jedne miliardy.
Bezny delnik ma z te prosperity tak maximalne znecistene zivotni prostredi, jinak prd.
Mysel (neregistrovaný)
165.72.200.---
14. 1. 2010 17:07
Nový
RE: Google chce zkrotit čínského draka
celé vlákno
A to jeste jen maloktere noviny upozornuji na zasadni fakt, ze se jedna o VYLHANY rust HDP.
Orbital (neregistrovaný)
189.39.249.---
15. 1. 2010 1:31
Nový
RE: Google chce zkrotit čínského draka
celé vlákno
rust vylhanej neni, HDP ano :)
tomik (neregistrovaný)
113.13.100.---
15. 1. 2010 5:20
Nový
RE: Google chce zkrotit čínského draka
celé vlákno
Opravdu? Prosim vas, kde ty informace berete clovece? Platy v cine rostou nejen hornim, ale i stredni tride a je to znat. Cina prosperuje a roste cim dal rychleji, zivotni uroven stoupa. Pokud chcete argumentovat ze ne, podivejte se do ciny a zkuste v ni zit - potom rozumujte!
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.88.142.82.static.b26.cz
14. 1. 2010 12:43
Nový
Re: Korektor(ka)...
celé vlákno
zvítězily hlasy, které kritizovali
Prosím, prosím, buď se naučte jazyk a nebo své texty dávejte automaticky ke kontrole. Díky.
Prosím, prosím, buď se naučte jazyk a nebo své texty dávejte automaticky ke kontrole. Díky.
Aleš (neregistrovaný)
---.cust.sloane.cz
14. 1. 2010 13:33
Nový
Re: Korektor(ka)...
celé vlákno
V poslední části:
"… vládou nedohodne a z se Číny stáhne …"
-> "… vládou nedohodne a z Číny se stáhne …"
"… vládou nedohodne a z se Číny stáhne …"
-> "… vládou nedohodne a z Číny se stáhne …"
noname (neregistrovaný)
212.96.161.---
14. 1. 2010 9:17
Nový
cenzura vodafone
celé vlákno
Ted jeste aby prestal cenzurovat internet Vodafone a muzeme byt vsichni stastni.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
213.211.37.---
14. 1. 2010 9:41
Nový
RE: Google chce zkrotit čínského draka
celé vlákno
soudruzi na UV:
"Tak co s tim guuglem provedem?"
"Ja bych to cely zakazal, sou s tim akorat potize."
"Tak tak. Mame Baidu, tak k cemu nejakej guugl..."
"Oni by chteli bez cenzury, cha cha....bud to bude jak my rozhodnem, nebo at tahnou k certu, kdyz se jim to nelibi, my gugl nepotrebujem"
"Par lidi sice bude protestovat, ale jinak necekame zadnou mimoradnou udalost."
"Chteji porad propagovat to jejich porusovani lidskych prav, ale sami je porusuji ve jmenu toho jejich boha, ha ha"
"At si pindaj jak chtej, hlavne aby svet kupoval nase vyrobky a prinasel nam zisk."
....
"Tak co s tim guuglem provedem?"
"Ja bych to cely zakazal, sou s tim akorat potize."
"Tak tak. Mame Baidu, tak k cemu nejakej guugl..."
"Oni by chteli bez cenzury, cha cha....bud to bude jak my rozhodnem, nebo at tahnou k certu, kdyz se jim to nelibi, my gugl nepotrebujem"
"Par lidi sice bude protestovat, ale jinak necekame zadnou mimoradnou udalost."
"Chteji porad propagovat to jejich porusovani lidskych prav, ale sami je porusuji ve jmenu toho jejich boha, ha ha"
"At si pindaj jak chtej, hlavne aby svet kupoval nase vyrobky a prinasel nam zisk."
....
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.casablanca.cz
14. 1. 2010 13:47
Nový
RE: Google chce zkrotit čínského draka
celé vlákno
Uvědomte si, že jste v Číně, takže tam to bude mít ještě toto pokračování
- no tak přesměrujeme google.cn na baidu.cn, stejně baidu zcela okopíroval vzhled google a lidi prd poznaj.
- A kdyby nám to vadilo, tak tam dáme i logo google, co proti nám zmůžou, pro "duševní vlastnictví" nemáme v čínštině ani haiku, nám to nic neříká a státy a mezinárodní obchodní komory, komise atd. jsou z nás posraní až za ušima
- no tak přesměrujeme google.cn na baidu.cn, stejně baidu zcela okopíroval vzhled google a lidi prd poznaj.
- A kdyby nám to vadilo, tak tam dáme i logo google, co proti nám zmůžou, pro "duševní vlastnictví" nemáme v čínštině ani haiku, nám to nic neříká a státy a mezinárodní obchodní komory, komise atd. jsou z nás posraní až za ušima
14. 1. 2010 9:47
Nový
Google neodejde a cenzura bude dál...
celé vlákno
Jsem toho názoru, že žádná normální firma neodejde z tak velké části trhu jen pro to, že někdo se pokusil napadnout nějaké disidenty, kteří využívají jejich služeb. Řeší snad globální firmy nějaké otázky etiky? Od kdy prosím vás, tohle si myslet by bylo vážně naivní. Firmě jde o zisk, a ne o to, jestli nějací blbí číňani (nebo kdokoliv jiný) bude mít cenzuru nebo nebude. Finanční problémy mít Google v číně samozřejmě může - proti státem podporovanému Baidu se zřejmě bojuje těžko. Nejvíc mě v článku pobavil tzv. "Velký čínský firewall" (obdoba Velké čínské zdi?) - koho má chránit a před čím? Před hackerskými útoky Mongolů? Lidé v číně jsou každopádně neustále omezovaní a kontrolovaní chudáci. Ekonomický růst je umožněn jen vykrádáním cizích technologií, ždímáním lidí a propagandou. A my můžeme děkovat Bohu, že nám tady už nevládnou tihle komančové, protože bychom měli možná "Velký český firewall" taky.
Shrnutí: Google žádné draky krotit nebude, neodejde a cenzura bude dál. Google může být rád, že mohl vstoupit za určitých (smluvních) podmínek na čínský trh a jestli tam chce podnikat, musí dodržovat pravidla.
Shrnutí: Google žádné draky krotit nebude, neodejde a cenzura bude dál. Google může být rád, že mohl vstoupit za určitých (smluvních) podmínek na čínský trh a jestli tam chce podnikat, musí dodržovat pravidla.
polygon (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
14. 1. 2010 10:17
Nový
Re: Google neodejde a cenzura bude dál...
celé vlákno
Ale google odejde. Prostě jim nevyšel obchodní plán a zaříznou to. Tyhle řeči o cenzuře a hackerech jsou jenom snaha vytřískat z toho alespoň lepší pozici ve zbytku světa, když už musí sbalit kufry v číně.
Jirka (neregistrovaný)
---.ais-servis.cz
14. 1. 2010 10:25
Nový
Re: Google neodejde a cenzura bude dál...
celé vlákno
Ale ale, to prece neni o zadnych komunistech. takhle to v cine funguje uz par stoleti...
a8n (neregistrovaný)
---.cust.sloane.cz
14. 1. 2010 23:39
Nový
Re: Google neodejde a cenzura bude dál...
celé vlákno
Nebojte, Velký evropský firewall už se připravuje.
hocimin (neregistrovaný)
---.uvn.cz
14. 1. 2010 10:24
Nový
ja
celé vlákno
jakozto bezny cinan si vubec odchodu google nevsimnu, stejne ho pouzivam krz draty, co ja vim kde ty tranzistory lezej, a jako inzerent AdWords urcite bude kam poslat prachy na Gaccount...zajimavy jak ten google hysterickej panflet resi publicisti, kdyz normalnimu cloveku musi bejt jasny ze to je marketingovy bahno :/
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.65.broadband9.iol.cz
14. 1. 2010 12:09
Nový
RE: Google chce zkrotit čínského draka
celé vlákno
Takto mohou strašit jen Američané, Drak se nebojí, jen jim přistřihl tipec. Je zřejmé, co za činn osti Googlu je - podpora opozice v dzemích které se nelíbí Američanům. Když odejdou - to se nestane, tak přijdou o takové kšefty ktlkeré nikde jinde neudělají a to si Goéogle uvědomilo a tudíž mlčí
Taková hrazba by platila na blbkečky v Americe a Evropě, nikoliv na Čínu, Rusko, Vietnam a pod.
Totpéž čeká Google i v Iranu.
Taková hrazba by platila na blbkečky v Americe a Evropě, nikoliv na Čínu, Rusko, Vietnam a pod.
Totpéž čeká Google i v Iranu.
polygon (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
14. 1. 2010 12:39
Nový
RE: Google chce zkrotit čínského draka
celé vlákno
Dovoluji si nabídnout zhodnocení z jiného deníku
http://www.e15.cz/nazory/komentare/podej-pekingu-prst-a-prijdes-o-ruku
http://www.e15.cz/nazory/komentare/podej-pekingu-prst-a-prijdes-o-ruku
14. 1. 2010 13:12
Nový
Google naopak v Číně posiluje!!!
celé vlákno
pane Vyleťal, tvrdíte, že .... """Ve skutečnosti Google v současné době drží asi 30 procent trhu a jeho podíl neustále klesá, přičemž Baidu ovládá až dvě třetiny trhu."""
Pravda je ovšem takové, že k odchodu z hlediska financí a podílk nemá Google žádný důvod!
Podle StatCounter jsou statistiky jasné (posledních 6 měsíců Google v Číně posiluje ... tzn.neztrácí, ale získává, natožpak údaj o 30 procentech, haha)
StatCounter to vydal jako hlavní tiskovou zprávu
http://gs.statcounter.com/press/google-gained-market-share-in-china-in-last-six-months
http://gs.statcounter.com/#search_engine-CN-monthly-200906-200912
btw: 43% není 30%
Pravda je ovšem takové, že k odchodu z hlediska financí a podílk nemá Google žádný důvod!
Podle StatCounter jsou statistiky jasné (posledních 6 měsíců Google v Číně posiluje ... tzn.neztrácí, ale získává, natožpak údaj o 30 procentech, haha)
StatCounter to vydal jako hlavní tiskovou zprávu
http://gs.statcounter.com/press/google-gained-market-share-in-china-in-last-six-months
http://gs.statcounter.com/#search_engine-CN-monthly-200906-200912
btw: 43% není 30%
14. 1. 2010 13:30
Nový
Google v Číně (denní stattisitky)
celé vlákno
Ještě statistiky denní od 1.6.2009 do 14.1.2010 (dnes)
K dnešnímu dni má Google téměř 48 % podíl
http://gs.statcounter.com/#search_engine-CN-daily-20090601-20091214
K dnešnímu dni má Google téměř 48 % podíl
http://gs.statcounter.com/#search_engine-CN-daily-20090601-20091214
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.casablanca.cz
14. 1. 2010 13:50
Nový
Re: Google v Číně (denní stattisitky)
celé vlákno
No mohu vědět jak funguje statcounter? Snad ne na principu nějakého kódu a cookie, které jsou umístěné na spřátelených serverch, ze kterých ani jeden není čínský, tj. číňan neznající angličtinu (>90 %) je nikdy neuvidí?
14. 1. 2010 14:13
Nový
Re: Google v Číně (denní stattisitky)
celé vlákno
Rozohdně ne! Není to podobný bastl jako
"cookie+jscript based services" jako Rankings.cz (Gemius)
Používám všechny dostupné statistické weby, a StatCounter je dlouhodobě nejlepší. (Rankings.cz, NetMonitor.cz, NetApplications.com, W3Counter.com, ComScore.com, mohou je tiše závidět)
V té dotyčné tiskové zprávě to myslím je i napsáno
(24 milionů náhodných vyhledávání od Číňanů. Není to sice moc, ale statisticky vzato, dobrý vzorek,... u nás třeba STEM když dělají politiky tak z nějakých 6,5 milionů oprávněných voličů udělají vzorek na 500 lidí. To jsou normální poměry při výzkumem veře.mínění a statistikách....Opravdu může jen říct, že StatCounter za celou dobu sledování ukazuje nejrelevantnější globální i územně místní výsledky)
"cookie+jscript based services" jako Rankings.cz (Gemius)
Používám všechny dostupné statistické weby, a StatCounter je dlouhodobě nejlepší. (Rankings.cz, NetMonitor.cz, NetApplications.com, W3Counter.com, ComScore.com, mohou je tiše závidět)
V té dotyčné tiskové zprávě to myslím je i napsáno
(24 milionů náhodných vyhledávání od Číňanů. Není to sice moc, ale statisticky vzato, dobrý vzorek,... u nás třeba STEM když dělají politiky tak z nějakých 6,5 milionů oprávněných voličů udělají vzorek na 500 lidí. To jsou normální poměry při výzkumem veře.mínění a statistikách....Opravdu může jen říct, že StatCounter za celou dobu sledování ukazuje nejrelevantnější globální i územně místní výsledky)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.casablanca.cz
14. 1. 2010 14:50
Nový
Re: Google v Číně (denní stattisitky)
celé vlákno
anooo? tak jak to zjišťují když ne js+cookie? Křišťálovou kouli? Nenechte se vysmát.
24 milionů náhodných vyhledávání - jestli je to za měsíc, tak to nebudou náhodná vyhledávání, ale budou to vyhledávání od stejných uživatelů a když budu počítat, že započítají třeba jen 2 od jednoho uživatele denně a jen pracovní dny, tak jsme na nějakém vzorku půl milionu lidí, kteří hledají něco, čímž se dostanou na nějaký zahraniční server s statcounter měřákem, tj. hledají něco v angličtině, kterou ovšem 90 % číňanů nerozumí a z principu to bude také zcela jiný vzorek lidí (vyšší škola, lepší zaměstnání, větší znalosti internetu)
S těmi procenty - ehm, jak to říct slušně - jste naprosto mimo a jen vaše nulové znalosti statistiky a vyšší matematiky ospravedlňují vaši chybu.
Jestliže statcounter zaznamenal vzorek chování 0,5 milionů číňanů, tak jsme na nějakých 1.4 promile všech uživatelů. Pro zajímavost - toplist, netmonitor či navrcholu snímají procentuelně přibližně 80 %, tj. 570× větší, a přesto se jejich odhady podílů vyhledavačů liší o zhruba 5-10 procentních bodů, tj. řádově o šestinu až třetinu podílu menšího z nich.
Politické výzkumy do toho netahejte, nemáte naprosto žádnou páru o co go a bohužel jste v diskusi zrovna narazil na člověka, které v jedné takové firmě politické výzkumy pomáhal kalkulovat.
Rozdíl v jejich přesnosti je dán 2 věcmi:
Předně znáte nejenom odpověď tázaného, ale i jeho sociodemografické údaje, díky kterým můžete jeho odpověď aplikovat na vzorek lidí ze stéjného sociodemografického prostředí (chudý blbý nezaměstnaný bude více volit komunisty než čssd než bohatý vysokoškolsky vzdělaný podnikatel).
Za druhé pak máte nejenom váš odhad, ale i minulou skutečnost. Tj. vy víte každé 4 roky přesně, jak moc jste se mýlili. A když to zjednoduším, tak když jsem se u strany XY mýlil o Z procent, tak prostě příště svůj odhad u strany XY změním o Z procent.
To u měření návštěvníků od statcounter a spol sociodemografii nemáte (částečně u Gemiusu), a už vůbec nemáte žádnou porovnavatelnou skutečnost (někdy někdo opravdu zveřejní svá skutečná data, ale nikdy za stejné období, takže to nejde s ničím srovnat).
24 milionů náhodných vyhledávání - jestli je to za měsíc, tak to nebudou náhodná vyhledávání, ale budou to vyhledávání od stejných uživatelů a když budu počítat, že započítají třeba jen 2 od jednoho uživatele denně a jen pracovní dny, tak jsme na nějakém vzorku půl milionu lidí, kteří hledají něco, čímž se dostanou na nějaký zahraniční server s statcounter měřákem, tj. hledají něco v angličtině, kterou ovšem 90 % číňanů nerozumí a z principu to bude také zcela jiný vzorek lidí (vyšší škola, lepší zaměstnání, větší znalosti internetu)
S těmi procenty - ehm, jak to říct slušně - jste naprosto mimo a jen vaše nulové znalosti statistiky a vyšší matematiky ospravedlňují vaši chybu.
Jestliže statcounter zaznamenal vzorek chování 0,5 milionů číňanů, tak jsme na nějakých 1.4 promile všech uživatelů. Pro zajímavost - toplist, netmonitor či navrcholu snímají procentuelně přibližně 80 %, tj. 570× větší, a přesto se jejich odhady podílů vyhledavačů liší o zhruba 5-10 procentních bodů, tj. řádově o šestinu až třetinu podílu menšího z nich.
Politické výzkumy do toho netahejte, nemáte naprosto žádnou páru o co go a bohužel jste v diskusi zrovna narazil na člověka, které v jedné takové firmě politické výzkumy pomáhal kalkulovat.
Rozdíl v jejich přesnosti je dán 2 věcmi:
Předně znáte nejenom odpověď tázaného, ale i jeho sociodemografické údaje, díky kterým můžete jeho odpověď aplikovat na vzorek lidí ze stéjného sociodemografického prostředí (chudý blbý nezaměstnaný bude více volit komunisty než čssd než bohatý vysokoškolsky vzdělaný podnikatel).
Za druhé pak máte nejenom váš odhad, ale i minulou skutečnost. Tj. vy víte každé 4 roky přesně, jak moc jste se mýlili. A když to zjednoduším, tak když jsem se u strany XY mýlil o Z procent, tak prostě příště svůj odhad u strany XY změním o Z procent.
To u měření návštěvníků od statcounter a spol sociodemografii nemáte (částečně u Gemiusu), a už vůbec nemáte žádnou porovnavatelnou skutečnost (někdy někdo opravdu zveřejní svá skutečná data, ale nikdy za stejné období, takže to nejde s ničím srovnat).
14. 1. 2010 14:58
Nový
Re: Google v Číně (denní stattisitky)
celé vlákno
Vy jste hlupák! To, že neznáte moderní trendy, ještě neznamená, že to nejde. Je tonrmální skenování internetu v reálném čase. Ty techniky samozřejmě jsou, jen ne v Česku. Tady jsme víte kde :))
uživatel si přál zůstat v anonymitě
67.159.44.---
14. 1. 2010 20:47
Nový
Re: Google v Číně (denní stattisitky)
celé vlákno
"Opravdu můžu jen říct, že StatCounter za celou dobu sledování ukazuje nejrelevantnější globální i územně místní výsledky"
a podle čeho se to náš génius odvažuje tvrdit? a ještě urážet jiné, když svou vlastní tupost prokázal srovnáním s průzkumy politických preferencí..
a podle čeho se to náš génius odvažuje tvrdit? a ještě urážet jiné, když svou vlastní tupost prokázal srovnáním s průzkumy politických preferencí..
14. 1. 2010 15:02
Nový
Re: Google v Číně (denní stattisitky)
celé vlákno
Ty české služby, které jste jmenoval, jsou samozřejmě směšné. Jejich vypovídací hodnota je asi jako předpověd počasí na měsíc dopředu :))
Ondra (neregistrovaný)
---.25.broadband15.iol.cz
14. 1. 2010 15:57
Nový
Re: Google v Číně (denní stattisitky)
celé vlákno
Než takhle zbytečně plácat o tom, jak to krásně funguje na našem malém českém písečku, co uvést nějakou statistiku, která naopak říká, že podíl Googlu v Číně klesá?
Většina článků na toto téma tvrdí, že jeho podíl roste, a že odchod z Číny pro něj bude znamenat značnou ztrátu (ročně přes 0.5 mld. $). Takže jestli máš "lepší" čísla z kvalitnějšího zdroje, hoď je sem, jinak si svoje moudra nech pro sebe, neb jsou k ničemu.
Většina článků na toto téma tvrdí, že jeho podíl roste, a že odchod z Číny pro něj bude znamenat značnou ztrátu (ročně přes 0.5 mld. $). Takže jestli máš "lepší" čísla z kvalitnějšího zdroje, hoď je sem, jinak si svoje moudra nech pro sebe, neb jsou k ničemu.
Yaroukh (neregistrovaný)
---.cust.centrio.cz
15. 1. 2010 3:57
Nový
Re: Google v Číně (denní stattisitky)
celé vlákno
Také bych rád nějaký odkaz na tvá data.
(Zatím jsi za pitomce, tak to naprav.)
(Zatím jsi za pitomce, tak to naprav.)
tomik (neregistrovaný)
113.13.100.---
15. 1. 2010 5:42
Nový
Re: Google v Číně (denní stattisitky)
celé vlákno
48%? To si delaji/delate srandu ne? I tech v clanku danych 30% mi pripda nejak moc. Google opravdu na Baidu v cine nema a to rikam na zaklade lidi ktere v cine u internetu pozoruji, o Google proste neni moc zajem. Spis bych uvazoval o tom, ze ty statistiky jsou "nakrmeny" cinany zijicimi v zahranici (jsou jich opravdu hromady), kteri proste pouziji vyhledavac google, protoze je svetove na prvni pozici a je vsude na ocich, na rozdil od Baidu o kterem za hranicema ciny nikdo nic neslysel.
Je to jen nazor, ale 48%, ba ani 30% bych neveril...
Je to jen nazor, ale 48%, ba ani 30% bych neveril...
KubaU (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
14. 1. 2010 14:33
Nový
Pokrytectví a cenzura?
celé vlákno
"... Google neměl nikdy na čínský trh vstoupit a podílet se tak na cenzuře čínského Internetu. Pokud Google spojuje své další setrvání v Číně s určitou mírou uvolnění v oblasti cenzury, na které se dobrovolně čtyři roky podílel, pak opravdu můžeme hovořit o jisté dávce pokrytectví."
"Jinými slovy pokud Google s koncovkou .cn opravdu zmizí, bude to velmi pravděpodobně znamenat ještě větší cenzuru než dosud."
Nějak mi to není jasné - tak podílel se Google neeticky na cenzuře (a jejím utužování), nebo jí skutečně jen svou přítomností snižoval, jak tvrdili? Autor zřejmě zastává oba názory zároveň...
Nicméně souhlasím s tím, že výsledek je víceméně předem jasný, bez ohledu na to, jaké skutečné důvody k tomu rozhodnutí vedly.
"Jinými slovy pokud Google s koncovkou .cn opravdu zmizí, bude to velmi pravděpodobně znamenat ještě větší cenzuru než dosud."
Nějak mi to není jasné - tak podílel se Google neeticky na cenzuře (a jejím utužování), nebo jí skutečně jen svou přítomností snižoval, jak tvrdili? Autor zřejmě zastává oba názory zároveň...
Nicméně souhlasím s tím, že výsledek je víceméně předem jasný, bez ohledu na to, jaké skutečné důvody k tomu rozhodnutí vedly.
14. 1. 2010 16:33
Nový
Re: Pokrytectví a cenzura?
celé vlákno
Myslím, že se ty dva odstavce navzájem nevylučují. Baidu ochotněji spolupracuje s čínskými orgány a má na ně dokonce určité vazby. V tomto smyslu se může cenzura po odchodu Google zeefektivnit. Google se na cenzuře podílí o tom není pochyb, jinak by nemohl Google.cn vůbec existovat.
Pokrytectvím myslím to, že se Google nyní ohání etickou stránkou věci, i když tu právě přistoupením na čínská pravidla dávno upozadil a to bez ohledu na prohlášení, že vstupem na čínský trh vlastně přispěl k svobodnějšímu šíření informací.
Pokrytectvím myslím to, že se Google nyní ohání etickou stránkou věci, i když tu právě přistoupením na čínská pravidla dávno upozadil a to bez ohledu na prohlášení, že vstupem na čínský trh vlastně přispěl k svobodnějšímu šíření informací.
tomik (neregistrovaný)
113.13.100.---
15. 1. 2010 5:59
Nový
Argument proti Google
celé vlákno
Sam pouzivam jedine Google.com a 100% ho podporuji, ale rozhodne bych mel neco proti Google.cn! Videl jsem na internetu stiznosti nejen cinskych cenzoru, ale i rodicu a ucitelu na to jak na Google.cn funguje automaticke doplnovani vyhledavaneho textu. Je to dosti znepokojujici! Dam vam priklad. Pokud totiz napisete do vyhledavaci listy napr. "syn" (v cinstine samozrejme), Google.cn vam s vyhledavanim "pomuze" a to tim zpusobem, ze text doplni jako: "syn znasilnen svym otcem", "syn provozujici sex", "syn hrajici se svou novou sexualni hrackou", a podobne perverzni vyrazy. S timhle by mel Google bud neco rychle delat, nebo by mel opravdu sbalit kufry a svou .cn mutaci zrusit. Cinane jsou na takovehle veci citlivi a Google tohle rozhodne nedela dobre jmeno. Tohle se napr. na Baidu objevit nemuze. Myslim si ze cenzura jistych vyrazu (a to nejen v Cine) neni od veci a funguje dokonce i na materskem Google.com tak proc ne v Cine?
PPo (neregistrovaný)
88.103.70.---
15. 1. 2010 22:54
Nový
Nesměšovat ty dvě věci ...
celé vlákno
Ale ano, směšovat - jinak to nejde.
Jste v Asii, asiat (a Číňan zvláště) uvažuje komplexně. Všechny věci spolu souvisí - ted v Číně: obchod s politikou, hackerství s obchodem, PR s hackerstvím, ... Autor má představu, že s Číňanem bude jednat jako s chlapíkem ze Západu, jenže to je mimo.
Jste v Asii, asiat (a Číňan zvláště) uvažuje komplexně. Všechny věci spolu souvisí - ted v Číně: obchod s politikou, hackerství s obchodem, PR s hackerstvím, ... Autor má představu, že s Číňanem bude jednat jako s chlapíkem ze Západu, jenže to je mimo.
Tiskni