Hlavní navigace

Google Chrome 2 už jako ostrá verze: zase o něco rychlejší

Jiří Macich ml.

Po více jak osmi měsících od uvedení prvních veřejných testovacích verzí Google Chrome v září loňského roku, světlo světa spatřila finální verze druhé generace prohlížeče od internetového kolosu Google. Nabídnuté novinky nejsou žádným překvapením a už jsme o nich mnohokrát psali. Ostatně i koncoví uživatelé si je mohli už nějaký čas vyzkoušet na veřejné betaverzi.

Po více jak osmi měsících od uvedení prvních veřejných testovacích verzí Google Chrome v září loňského roku, světlo světa spatřila finální verze druhé generace prohlížeče od internetového kolosu Google. Nabídnuté novinky nejsou žádným překvapením a už jsme o nich mnohokrát psali. Ostatně i koncoví uživatelé si je mohli už nějaký čas vyzkoušet na veřejné betaverzi.

START17

Těmi novinkami jsou například podpora automatického vyplňování formulářových polí na webových stránkách, nový režim zobrazení okna prohlížeče přes celou obrazovku nebo mazání vybraných položek ze seznamu nejčastěji navštěvovaných stránek. Nejde tedy o žádnou velkou revoluci, spíše se jedná o odezvu na požadavky uživatelů. Vypadá to, že ani u svého webového prohlížeče nebude Google nové funkce uvolňovat v nějakých větších balících.

Google ostatně přiznává, že na číslo verze až tak nehledí a má v plánu uvolňovat různá vylepšení a aktualizace průběžně. Stejný postup využívá u prakticky všech svých webových služeb, ovšem u softwaru zatím volil spíše konzervativnější cestu (viz třeba Picasa), ke které se prozatím přiklání všechny hlavní konkurenční prohlížeče. Nicméně i tak Google Chrome 2 přináší opravy více než tří stovek chyb a rovněž opět zrychluje zpracování JavaScriptu. (Google Chrome Blog)

Našli jste v článku chybu?
22. 5. 2009 10:00
Hanes (neregistrovaný)
no tak tím si nejsem jistý, proč by Google ve svém prohlížeči zakazoval reklamu, když sám provozuje gigantický systém AdSense??
22. 5. 2009 9:18
Hmm, pokud by opravdu reagovali na požadavky uživatelů, už by tam byla funkce srovnatelná s "Blokovaný obsah" (Opera) nebo AddBlock (FF)...a myslím že hned by výrazně vzrostl "tržní podíl" Chrome.