Google Chrome 4.1 Beta: správa obsahu a automatické překlady stránek

Google trochu přibrzdil v chrlení nových generací svého prohlížeče Google Chrome a do fáze betatestování nevpustil verzi 5.0, ale 4.1. Ta však přináší novinky, které si už dříve mohli vyzkoušet uživatelé právě v rámci testovacích buildů Google Chrome 5 z kanálu pro vývojáře. Jde o rozšířenou správu obsahu, o které jsme vás informovali již dříve. Uživatelé si nyní například mohou zakázat načítání obrázků, což se hodí na extrémně pomalých připojeních jako je třeba GPRS. V rámci nové správy obsahu…

Google trochu přibrzdil v chrlení nových generací svého prohlížeče Google Chrome a do fáze betatestování nevpustil verzi 5.0, ale 4.1. Ta však přináší novinky, které si už dříve mohli vyzkoušet uživatelé právě v rámci testovacích buildů Google Chrome 5 z kanálu pro vývojáře. Jde o rozšířenou správu obsahu, o které jsme vás informovali již dříve. Uživatelé si nyní například mohou zakázat načítání obrázků, což se hodí na extrémně pomalých připojeních jako je třeba GPRS. V rámci nové správy obsahu je také možné zakázat JavaScript, nainstalované plug-iny nebo vyskakovací okna. Pro konkrétní stránky je možno definovat výjimky. Lze též upravovat nastavení cookies vč. jejich automatického mazání.

Druhou novinkou vedle balíku funkcí pro správu obsahu je podpora automatického překládání webových stránek přes službu Google Translate. I ta se již dříve objevila ve vývojové verzi. Google Chrome 4.1 se nyní při navštívení webové stránky, která není v uživatelem preferovaném jazyce, zeptá, jestli si uživatel přeje stránku přeložit. Dotaz se zobrazí v informační liště. Navolit je možné automatické překládání bez dotazů nebo naopak zakázání překladů jak pro konkrétní jazyky, tak pro konkrétní stránky. Třeba z angličtiny tak Google Chrome 4.1 překládat nemusí, ale můžete využít například překladu z korejštiny. (Google Chrome Blog)

Školení: Právo pro e-shopy

  •  
    Jak provozovat e-shop v souladu se zákonem.
  • Jak přistupovat k vrácení zboží a spory se spotřebiteli.
  • Jak v souladu s právem marketovat e-shop.

Detailní informace o školení Právo pro e-shopy »