Hlavní navigace

Google Drive si (teoreticky) s nahraným obsahem může dělat co chce, navždy

Daniel Dočekal

Google Drive používá následující mírně problematickou formulaci (první mnou zdůrazněné vám práva ponechává a je správně, další dvě zdůrazněná místa jsou příliš široká a obecná). Jde samozřejmě o klasické „plošné“ Podmínky užívání, které Google od března používá pro všechny své služby. V případě Google Drive se tak ne zcela hodí, není to totiž totéž jako „obsah“, který například vložíte do Google Maps (popisek místa logicky zůstává i když už nejste uživatelem).

Google Drive používá následující mírně problematickou formulaci (první mnou zdůrazněné vám práva ponechává a je správně, další dvě zdůrazněná místa jsou příliš široká a obecná). Jde samozřejmě o klasické „plošné“ Podmínky užívání, které Google od března používá pro všechny své služby. V případě Google Drive se tak ne zcela hodí, není to totiž totéž jako „obsah“, který například vložíte do Google Maps (popisek místa logicky zůstává i když už nejste uživatelem).

Váš obsah v našich službách

Některé z našich služeb umožňují odesílání obsahu. Práva k duševnímu vlastnictví daného obsahu zůstávají ve vašem vlastnictví. Jinak řečeno, váš obsah je stále váš.

Pokud nahrajete nebo jinak odešlete obsah do našich služeb, poskytujete společnosti Google (a subjektům, se kterými společnost Google spolupracuje) celosvětově platnou licenci k užití, hostování, uchovávání, reprodukování, upravení, vytvoření odvozených děl (například děl, jež jsou výsledkem překladu, přizpůsobení/a­daptací či úprav provedených za účelem jeho lepšího fungování v rámci našich služeb), komunikaci, publikování, provozování a zobrazování na veřejnosti a distribuci takového obsahu Práva, která touto licencí udělujete jsou užita za účelem provozování, propagace a vylepšování stávajících služeb a vývoj nových služeb. Licence přetrvává i poté, co přestanete naše služby používat (např. firemní zápis přidaný do služby Mapy Google). Některé služby umožňují k obsahu, který jste do služby odeslali, získat přístup nebo jej odebrat. Některé služby zahrnují také podmínky a nastavení, která naše možnosti používání odeslaného obsahu vymezují. Ujistěte se, že při odesílání obsahu do služeb disponujete příslušnými právy k udělení výše uvedené licence.

Jakkoliv jsou poněkud obecné a široké definice v druhém odstavci problematické, je nutné zdůraznit, že v prvním odstavci nejste „zbaveni“ svých práv. Něco takového se v minulosti stalo mnohokrát a řada služeb si kompletně přivlastňovala práva. Tlak uživatelů a médií zpravidla ale znamenal, že podobné nároky neměly dlouhého trvání.

Pro srovnání je vhodné se podívat na podmínky užívání Dropboxu (zde) a Microsoft SkyDrive (zde). V obou případech je respekt a zachování vašich práv podstatně viditelnější.

Dropbox: “Your Stuff & Your Privacy: By using our Services you provide us with information, files, and folders that you submit to Dropbox (together, “your stuff”). You retain full ownership to your stuff. We don’t claim any ownership to any of it. These Terms do not grant us any rights to your stuff or intellectual property except for the limited rights that are needed to run the Services, as explained below.”

SkyDrive: “5. Your Content: Except for material that we license to you, we don’t claim ownership of the content you provide on the service. Your content remains your content. We also don’t control, verify, or endorse the content that you and others make available on the service.”

Problém Google Drive je samozřejmě v použití obecných Pravidel aplikovaných na hodně specifickou službu. Je ale vhodné dodat, že totožná pravidla platila doposud pro Google Docs. Otázkou zůstává, zda Google (i pod tlakem médií a veřejnosti) přistoupí k dílčímu určení dodatku k Podmínkám užívání pro Google Drive. 

Našli jste v článku chybu?

6. 5. 2012 16:29

TomasStransky (neregistrovaný)
27. 1. 2014 9:34 redakčně smazáno, důvod: Příspěvek vyhodnocen jako spam.

26. 4. 2012 8:33

x (neregistrovaný)

Sifrovany data jsou ti na takovy sluzbe khovnu, protoze snima pak nelze pracovat. jak chces trebas online editorem aditovat zasifrovanej soubor tak, aby ho server nevidel? Dtto prohledavani obsahu ...

=> data ktery nechci zverejnit, rozhodne nikam na net davat nebudu.

Vitalia.cz: Potvrzeno: Pobyt v lese je skvělý na imunitu

Potvrzeno: Pobyt v lese je skvělý na imunitu

DigiZone.cz: Zdeněk Gerlický: nový ředitel nangu.tv

Zdeněk Gerlický: nový ředitel nangu.tv

DigiZone.cz: Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

Sat novinky: Je tu Sky Sport News HD

Podnikatel.cz: Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Zařízení pro EET zbytečně, vrátí vám peníze

Podnikatel.cz: Změny v daních z příjmů pro podnikatele

Změny v daních z příjmů pro podnikatele

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Vitalia.cz: Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Spor o mortadelu: podle Lidlu falšovaná nebyla

Root.cz: 250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

250 Mbit/s po telefonní lince, když máte štěstí

Podnikatel.cz: Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Chaos u EET pokračuje. Jsou tu další návrhy

Podnikatel.cz: Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

Alza.cz má StreetShop. Mall.cz více výdejních míst

DigiZone.cz: Vedení ČRo: personální změny od ledna

Vedení ČRo: personální změny od ledna

DigiZone.cz: Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Mňam TV splnila slib a odešla z DVB-T

Vitalia.cz: Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Analýza letáků: Na co lákají do prodejen?

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Lupa.cz: Teletext je „internetem hipsterů“

Teletext je „internetem hipsterů“

Podnikatel.cz: Snížení DPH na 15 % se netýká všech

Snížení DPH na 15 % se netýká všech

Vitalia.cz: Nejlepší obranou při nachlazení je útok

Nejlepší obranou při nachlazení je útok