„Z hlediska uživatelů a firem je prostě mnohem jedodušší řešení pořídit si pro nové účty Androidy než mít jiné systémy a přecházet na outlook.com :-)“
Dobrý vtip. Při přihlédnutí k poslednímu odstavci pak přímo kameňák.
Pokud se bavíme čistě o e-mailu, tak namísto jednoduchého nastavení (výběru staré schránky na Gmailu pro koncové uživatele, změně MX záznamů u firem s Google Apps) budu kupovat nové mobily a služba, která by z principu měla být platformně neutrální, mi bude diktovat, s jakým systém budou.
Ještě Google může vypnout POP3 a IMAP. Pak jistě firmy s Google Apps opustí Microsoft Outlook a přejdou na webový Gmail, kde za pár týdnů budou psát e-maily do okénka vhodného tak pro tweet. Nádherná představa :-))))))
Nebyl by to takový problém, protože IMAP, CardDAV a CalDAV nabízí prakticky stejnou funkcionalitu. Horší je že v případě Googlu nepodporují tyto služby Push. Samozřejmě je taky větší pruda to nastavit.
Na druhou stranu ActiveSync v podání Googlu taky nebyl úplně bez chybičky. Nefungovala synchronizace praporků, šifrování a tak dál.
1. nevim, ale pokud email skutecne potrebujete, prijde vam toto jako pouzitelne reseni http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=en&answer=43692&topic=1669055&ctx=topic ?
2. ano
3. zrejme zaloba :-)
Takže google vám uzamkne účet v situaci, kdy vám ho pravděpodobně uzamkne prakticky kterýkoliv komeční poskytovatel (možná kromě těch nejdražších). Jelikož jste na druhou otázku odpověděl ano, tak to jistě dobře víte.
Takže fakt nechápu, jaký smysl máte tenhle argument v diskuzi google vs. placený hosting.
Žaloba říkáte. Takže když máte mail u googlu a zruší vám ho, tak je žalovat nebudete. A když máte mail u komerčního hostera, tak ho ve stejné situaci žalovat budete. Rozumím tomu, sám bych to dělal stejně - jenom bych tomu neříkal záruky.
Nevim jak Google, ale vetsina freemailu ma v podminkach uvedeno, ze za nic neruci. Placeny serverhosting si neco takoveho dovolit nemuze, naopak je samozrejjmosti nejake to SLA a s tim spojene garance dostupnosti. A zruseni sluzby? Pri neuhrazeni faktury, nebo poruseni zakona mozna, jinak neexistuje.
"nejake to SLA a s tim spojene garance dostupnosti"
Prave se smeju, az se za bricho popadam ... garance? SLA? ... A co si na nich vezmete, kdyz to nedodrzej? Vratej vam ty dve kilca za posledni mesic? Presne takto je totiz koncipovana drtiva vetsina tzv "garanci". Jo, az se poskytovatel sluzby zavaze, ze uhradi zpusobenou skodu (v milionech), tak se muzem bavit.
Proč to píšete do diskuse? Napište to jako přílohu k životopisu s nadpisem: "Na co jste dělali studie několik měsíců, jsem já sám vymyslel za pět minut a ještě mnohem lépe než Váš tým!".
A když Vám Google bude dávat odměnu 10 milionů USD za měsíc, tak při této výkonnosti Vás ještě budou podceňovat...
Je mnohem pravděpodobnější, že když je někdo zvyklý používat obsah, tak změní platformu... Než aby to dělal obráceně.
Google už je prostě dostatečně silný, aby tímhle MS vytlačil. Z hlediska uživatelů a firem je prostě mnohem jedodušší řešení pořídit si pro nové účty Androidy než mít jiné systémy a přecházet na outlook.com :-)
Je to velice chytré rozhodnutí...
Mimochodem mě vždycky dostává, jak v jakékoliv firmě nad nějakým problémem přemýšlí celá skupina špičkových odborníků, testuje se to, propočítává atd. a pak vždycky nějaký jouda v diskusi to "vymyslí mnohem lépe" za 30 sekund :-D.
Moc to hrotíte...
A nakonec je Vám to stejně houby platné, protože ty e-maily přece neodesíláte sám sobě. Protistrana má e-mail stejně, v ČR z 95%, na seznamu, takže o každém e-mailu, který pošlete nebo dostanete stejně ví i jiné firmy prostřednictvím protistrany...
Na tohle je nejlepší šifrování, jenže 90% ostatních uživatelů nikdy nepřesvědčíte, aby ho v komunikaci využívali.
Takže ať to je jak to je - tak prostě e-mail klasickému Frantovi Vdolečkovi, BFU z Horních Kotěhůlek prostě nijak zabezpečeně nepošlete :-(
Jistě - placený serverhosting ten fakt, že taky za nic neručí, balí do spousty vaty a šperkuje to slovy jako garance a SLA a všechno možné.
Garance v 90% případů znamená, že když to nepojede, tak nemusíte platit poměrnou část doby, kdy to nejelo. V 9% případů to znamená, že nemusíte platit nic za ten měsíc ve kterém to nějakou dobu nejelo. A v 1% případů to znamená něco víc. Ano - trochu přeháním, ale ne moc.
Ale jinak:
1. úplné zrušení. Nevím o případu, kdy by google někomu zrušil účet - aniž by si o to ten člověk koledoval hrubým porušováním zákonů a podmínek. Čili tady to vypadá úplně stejně jako komerční hosting.
2. pozastavení služby. To google dělá a má někde na webu napsáno kdy to dělá. Je to v zásadě nadměrné používání služeb. Řekl bych, že to vcelku odpovídá situacím, kdy vás pozastaví i komerční hoster - v podmínkách to mají všichni. Tady je asi ten rozdíl, že v googlu se s vámi nikdo nebaví a účet vám do 24 hodin odemknou. Zatímco komerční hoster se s vámi baví a záleží na mnoha věcech, jestli si odemknutí vyjednáte dříve než za 24 hodin, nebo později.